• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Törttöilin liikenteessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wolvie
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tapahtui tänään tuusulan väylällä sellainen tapahtuma itselle jota ei ole kuudentoista ajokorttivuoden aikana kertaakaan aikaisemmin tapahtunut. Tästä innostuneena ajattelin kirjoitaa tänne tuosta tapahtumasta.

Tuusulanväylällä Kehä I ja kehä III välissä tehdään siltaremonttia. Tuossa kohdalla nopeus laskee 50:n ja ehkä noin 200m työmaan jälkeen nopeus nousee 100:n.

Ajelin, ohituskaistalla, tuossa siltatyömaan kohdalla viittäkymppiä ja kun siltatyömaa loppui niin jatkoin samaa vauhtia. Koska se nopeus nousee vasta 200m kuluttua. No takana eräa ystävällinen autoilija liimautu perseeseen kiinni joten tästä provosoituna vilkaisin taakse vähän tyyliin "voisitko ottaa vähän etäisyyttä".

Aikalailla heti tuon jälkeen kiihdytin reippaasti vauhdin sataseen.Kiihdytys tapahtui juuri ennen liikennemerkkiä.

Jatkoin ajelua normaalisti, jonossa 100kmh nopeudella, kunnes hetken kuluttu ohi meni auto joka rupes jarruttelemaan edessä ja näyttämään kansainvälistä idiotti merkkiä. Melkein saman tien tuli toinen auto rinnalla ja kuski pui nyrkkiä ja näytti keskisormea.

Ei tässä muuten mitään mutta tuolla viereen tulleen auton kuskilla tuntui olevan jotain niin tärkeätä sanomista että piti avata ikkuna ja tulla puoliksi minun kaistalle. Samaan aikaan toinen auto hidastaa edessä ja hetken kuluttua vaihtaa bussikaistalle. Siellä se hidastaa sen verran että pääsen rinnalle että voi näyttää keskisormea.

Sitä en tiedä mitä se puoliksi mun kaistalle tullut kaveri huusi, koska 100kmh vauhdissa, umpipotassa ja tulpat korvissa ei oikeen kuule tuollaista. Hän näytti kolmea sormea, josta veikkaisin että ajoin liian hiljaa siinä työmaan kohdalla tai jälkeen ennen nopeusrajoituksen muuttumista.

Tokihan se on mahdollista, että ajoin liian hiljaa. MIttari heittää 80kmh nopeudessa 7kmh ja saattoi olla että taakse vilkaistessa vauhti pikkuisen hiipui.

Mutta kuten sanoin, ikinä en ole kokenut tiellä tuollaista raivoa.

Nämä raivarin saaneet kuskit eivät kumpikaan olleet siitä autosta joka työmaan jälkeen liimautui takarenkaaseen. Ilmeisesti nämä olivat sen auton takana.

Tuskin tuo rinnalle tullut autoilija kiilata halusi, mutta siltä se hetken aikaa näytti. Tosin jos olisin vähän kiihdyttämällä tai jarruttamalla olisin pystynyt väistämään.

Ilmeisesti hesalaisten kesälomat alkaa olla loppu ja porukkaa ottaa päähän työhän paluu.

PS: Oliskohan vielä niin hyvä tuuri että jomman kumman auton kuski seuraisi tätä sivustoa ja voisi kertoa mitä törttöilin. Jäi pikkuisen nimittäin mietityttämään tuo...

Just tän takia pitääki ajaa - kuten mopoilijalta (näköjään) odotetaan - reilua vauhtia (esim. n. 1½ x sallittua nopeutta), ettei tarvi kaikenlaisten idioottien kanssa jutustella kesken ajon  
thumbs-up.gif

reipasta mafiameininkiä..
biggrin.gif
olen liian monta kertaa vetäny sen siltatyömaan ohi eikä koskaan ole ollut mitään. Ainoastaan se että kuskit ei tajua että se sulkuviiva alkaa ja sen jälkeen pitäisi ratistä löytää se metri vetoa että kokka kääntyisi viitoittamaan suuntaan.. Eli siis puusilmät vetää sen niinko zikaanin läpi jolloin ei kukaan muu mahdu sille toisell kaistalle..:) tulee ahdasta betonipossujen välissä..

nooh.. sormi nousee ja kaasu toimii..

Otitko rekkarin ylös?? Kätevä ilmoitus poliisille, holtittomasta ajokäyttäytymisestä. Jos vielä ilmoitat, että ei kaista riittänyt autolle, niin kutsuvat vielä kuulusteluun...!!

Mulla on niin laho pää etten olis muistanut niitä rekkareita.
eli en ottanut ylös.
Olis pitänyt jo senkin takia ottaa ylös että olis voinut soittaa ja kysyä miks ne poltti kääminsä.

Ei ole sattunut muuten, kun joskus olen itse soitellut poliisille noista jotka ei ole oikein sosiaalisia. Kaikilla meillä on kuitenkin oikeus ajaa näillä teillä, tuntematta oloamme uhatuksi...!!!
mad.gif

Mulla on niin laho pää etten olis muistanut niitä rekkareita.
eli en ottanut ylös. Olis pitänyt jo senkin takia ottaa ylös että olis voinut soittaa ja kysyä miks ne poltti kääminsä.
mä oon muutaman kerran kun on tullut tällainen lomalta palaava hermoraunioa liikenteessä kohdattua ajanut ohi ja seuraavalle bussipysäkille pysäyttänyt "että onko sulla joku hätänä että voinko auttaa jotenkin" aika harva on pysähtynyt.

muutamaan otteeseen olen myöskin rekkarin ottanut ylös ja selvittänyt puhelinnumeron ja soittanut "että moro mistä kiristää"?

veryangry.gif
.. kai sitä kohta pitää rakennella jonkunlainen kotelo alumiiniselle pesäpallomailalle katteisiin jos tollanen yleistyy
biggrin.gif
..

Mä itseasiassa mietin, että vois laittaa sellasen pienen kotelon tai telineen johon vois laittaa digipokkarin. Vois sen sitten kaivaa esiin ja näppästä kuvan.

Olis nimittäin tullut tosi 'hieno' kuva siitä lähennelleestä autosta ja sen kuskista. Sen olis voinut poliisillekkin näyttää
biggrin.gif

Mä itseasiassa mietin, että vois laittaa sellasen pienen kotelon tai telineen johon vois laittaa digipokkarin. Vois sen sitten kaivaa esiin ja näppästä kuvan.

Olis nimittäin tullut tosi 'hieno' kuva siitä lähennelleestä autosta ja sen kuskista. Sen olis voinut poliisillekkin näyttää
biggrin.gif
jeees..toi ois hieno..sais mukavan albumin
biggrin.gif

Tyyppiesimerkkejä sellaisista liikennehäiriköistä, joita poliisin siviilikalustolla tavataan. Valitettavan usein.

Vaikka täällä moni ihmetteleekin sitä poliisin siviilikaluston tarkoitusta.
confused_orig.gif

Tuusulantie on suhteellisen vilkas paikka näiden häiriköiden esiintymiselle varsinkin työmatkaliikenteessä.
confused_orig.gif

Sormimerkkikynnyksen ylitettyään ihminen erittää jo adrenaliinia niin paljon, ettei ole täysin toimintakykyinen työssään eikä kotona. Täytyykin ihmetellä miten paljon Suomeen mahtuu ahdistavia koteja ja kaiken maailman "paskahommia" joissa nämä sormimannekiinit edes selviytyvät?

Olisikohan reaktio ollut ymmärrettävä, jos ohituskaistalla olisi ajellut traktori tai trukki viidenkympin mittarinopeutta?

Hehe. Itse kyllä en tuossa tapauksessa missään nimessä pysähtyisi ihan oman turvallisuuden takia. Suomessa ei välttämättä ammutuksi tule niinkuin ameriikoissa, mutta tappeluun joutumisen vaara on aika korkea. Ottaisin todennäköisesti vaan rekisterinumeron ylös ja ilmottaisin poliisille häiriköstä. Voi sitten miettiä käytöstään selitellessään sitä poliisille.

Joutavuus on asian ydin  
wink.gif

Jos ajetaan tarkalleen nopeusrajoituksen mukaan tai hiljempaa kannattaa pysyä oikeanpuoleisella kaistalla, koska ainakin puolet ajaa "rikesakon" verran ylinopeutta ja osa sitten paljon kovempaa......

Ohituskaistalla roikkujat (onkohan ne ostaneet tontin siitä ?)
ärsyttävä kaikkia  
veryangry.gif

Kaikilla säästyvät hermot kun joustetaan ja elämä on helpompaa  
biggrin.gif

Jos joku tulee mun perään on sen matkavauhti kovempi  
bowdown.gif
 ja silloin annan sille tilaa mennä menojaan  
biggrin.gif

Reiska_SB

Hehe. Itse kyllä en tuossa tapauksessa missään nimessä pysähtyisi ihan oman turvallisuuden takia. Suomessa ei välttämättä ammutuksi tule niinkuin ameriikoissa, mutta tappeluun joutumisen vaara on aika korkea. Ottaisin todennäköisesti vaan rekisterinumeron ylös ja ilmottaisin poliisille häiriköstä. Voi sitten miettiä käytöstään selitellessään sitä poliisille.
no pieni pystypaini piristää aina ajolenkkiä ja mikäs siinä kun on kypärä päässä ja kevlarvahvisteiset "nyrkkeilyhanskat"...
kaboom.gif

Back