• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tonnisen sporttipyörän metsästys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Makke
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Makke sanoi:
-Pyörän mukana tulee kolmet avaimet, huolto- ja ohjekirjat.
-Akran pöntössä, jalkatapissa sekä alakatteessa pieniä naarmuja, koska pyörä on käynyt kyljellään sateisella kelillä. Myyjän mukaan nojannut lähinnä putken ja tapin varassa. Rungonmittaukselle ei kuulemma ollut tarvetta. "Rekisteröity uusiksi vaan."
Eipä ole paha, jos menee budjetin kanssa kohdilleen ja tekee oikeasti mieli niin siitä vain, vielä tinkii vähän lisää.
Eli se on kumminkin käynyt jonkun "tutkimuksen" läpi, en uskoisi että on katunut, sitten tuosta noin vain leimattu. Kyllä joku katsastusmies kattonut ja joku vakuutustarkastaja myös, siis meneekö lunariin....Kait:dunno:

Pyörä kerettiin sitten viemään nokkani edestä. No, ei mahda mitään.

Pitänee alkaa etsimään sitten toista pyörää! :D

Makke sanoi:
Pyörä kerettiin sitten viemään nokkani edestä. No, ei mahda mitään.

Pitänee alkaa etsimään sitten toista pyörää! :D

Ainakin ketjun alussa olevasta sun laittamasta linkistä näkyy, että ilmoituksen tila on "ei myynnissä". Eli voihan olla, et vaan otettu myynnistä pois...

jakhe sanoi:
Ainakin ketjun alussa olevasta sun laittamasta linkistä näkyy, että ilmoituksen tila on "ei myynnissä". Eli voihan olla, et vaan otettu myynnistä pois...

Myyjä laittoi viestiä, että sai kaupaksi. Joku kemiläinen jantteri oli käynyt hakemassa pyörän pois. :)

TK-Special Carin Topi pyysi ilmoittamaan, että kyseessä ei ole kolarivehkeitä korjaava firma. Pahoitteluni vielä Topille, mikäli tästä koitui jotain vahinkoa hänelle tai hänen yritykselleen.

http://www.nettimoto.com/yamaha/yzf-r1/1581095 Tämä pyörä on herättänyt mielenkiintoni räyhäkkään putkiston ja tummanpuhuvan värityksensä vuoksi. Todellinen unelma kaltaiselleni wnb-lepakkomiehelle! :D

Ainut vain, että matkaa minun ja myyjän välillä on lähes 700 kilometriä.

Husky510 sanoi:
Tuo kuulema pitää ihan mieletöntä meteliä tuolla putkistolla

Itellä LeoVincen vastaava täysputkisto ja ei siinä nyt metelistä puhuta, vaan nätistä mörinästä. Tosin Ahvenistolle ei ole asiaa edes tyhjäkäynnillä.

Lopetat sen jahkuroinnin ja käyt hakeen pyörän kotiin jos se on sellanen mitä haluat. Itse hain omani reilun 400km päästä ku sopiva löyty. :rakastunut: Tai sit pyyät et myyjä tuo / ajaa puoliväliin vastaan, yleensä ovat halukkaampia moiseen kun myyntiaika alkaa olla finito.. Talvi tulee. :kääk:

Ps. Itse pyysin lähetteleen kuvia paljon lisää mistä halusinkin ja kun ne tuli ja oli siisti kaikin puolin niin löimme kaupat lukkoon puhelimessa, pyörän nähtyäni ei kaduttanut pätkääkään. Ja kyllä sen kuulee puhelimessa jos on asiallinen kaveri myymässä eikä mikää seli seli satusetä joka puhuu ympäri pyöreästi kierrellen kysyttyjä asioita niin kyllä sit voi luottaa. Jos sit perillä on sutta ja sekundaa niin voipi haistattaa pitkät sellaselle pellelle.

Pps. Itse katsoin pari kolme vaihtoehtoa joita olin valmis menemään katsoon jos ykkös suosikki olis ollu paska.

Viimeksi muokattu:
Rohkeesti vain katsomaan pyörää. Itsekkin hain viime kesänä pyöräni etelästä (n.700km). Junalla sinne ja pyörällä ratsastaen takaisin. Sai vähän alkutuntumaa lisäksi. Mä rohkenin jopa maksaa pyörän etukäteen kun vaikutti hyvältä hinnan ja kunnon perusteella. Vähän jännitti oliko pyörä vielä viikonloppuna siellä missä pitikin mutta olihan se. Puhelimessa pystyy kutakuinkin kuulostelemaan millainen kaveri sitä on myymässä. Tossa yammussa kyllä juutuupivideoiden perusteella on tosiaan sitä ääntä. Ehkä omaan makuun liikaakin, mutta makuasioistahan ei voi kiistellä. Tuli tämän ketjun kymppi sit samaan kaupunkiin, kasawiat sen kuin lisääntyy :)

suizaki sanoi:
Itellä LeoVincen vastaava täysputkisto ja ei siinä nyt metelistä puhuta, vaan nätistä mörinästä. Tosin Ahvenistolle ei ole asiaa edes tyhjäkäynnillä.

Kyllä se nyt aika infernaalista mökää pitää. Tyhjäkäynnillä toki murinaa, mutta muuten kyllä kuulee missä menee. Nimim. Ai mistäkö tiedän? :grin:

sardinaattori sanoi:
Rohkeesti vain katsomaan pyörää. Itsekkin hain viime kesänä pyöräni etelästä (n.700km). Junalla sinne ja pyörällä ratsastaen takaisin. Sai vähän alkutuntumaa lisäksi. Mä rohkenin jopa maksaa pyörän etukäteen kun vaikutti hyvältä hinnan ja kunnon perusteella. Vähän jännitti oliko pyörä vielä viikonloppuna siellä missä pitikin mutta olihan se. Puhelimessa pystyy kutakuinkin kuulostelemaan millainen kaveri sitä on myymässä. Tossa yammussa kyllä juutuupivideoiden perusteella on tosiaan sitä ääntä. Ehkä omaan makuun liikaakin, mutta makuasioistahan ei voi kiistellä. Tuli tämän ketjun kymppi sit samaan kaupunkiin, kasawiat sen kuin lisääntyy :)

Hyvä että sulla tuli hyvät kaupat :thumbup: Mutta itse en kyllä missään nimessä luottaisi käytetyn ajoneuvon myyjään tai itse tuotteeseen siten, että maksaisin etukäteen. On tullut vastaa niin monenlaista kokemuksia varsinkin autokauppoja tehdessä. Perus jobbari kuulostaa puhelimessakin ihan luotettavalta kaverilta, mutta kyllähän se osaa kertoa ajoneuvosta juuri ne tarpeelliset vahvuudet ja muusta ei puhutakkaa. Sama myynti-ilmoituksen kuvien kanssa, ei niistä naarmuista ole kuvia ym.ym..

Nykyään maksaminenkin on niin helppoa, kun tilisiirrolla ei tarvitse edes käteisiä kantaa mukana. Ei saa antaa tunteille valtaa kauppoja tehdessä! :) Ostajana voit toki sitoutua maksamaan mynnti-ilmoituksen summan jos tuote vastaa myynti-ilmoitusta ja vahvistaa kaupat paikan päällä kun olet nähnyt ja koeajanut tuotteen. Vähän rönsyilee nyt, mutta sivuaa aihetta :)

sardinaattori sanoi:
Mä rohkenin jopa maksaa pyörän etukäteen kun vaikutti hyvältä hinnan ja kunnon perusteella..Puhelimessa pystyy kutakuinkin kuulostelemaan millainen kaveri sitä on myymässä.
Siinä on netti- ostajan typeryys tiivistettynä muutamaan sanaan. Onnea ostajalle, ja myyjälle.

vma sanoi:
Siinä on netti- ostajan typeryys tiivistettynä muutamaan sanaan. Onnea ostajalle, ja myyjälle.
Hienoa että tällaista kaupankäyntiä vielä löytyy:)
Itse myyjänä en kyllä edes ottaisi etukäteismaksua vastaan ennen kuin tavara on näyteytetty:ohmy:
Viimeksi kun myin auton ostaja maksoi minun älypuhelimella rahat tilille ja kun myin mp:n sain puolet hinnasta käteen ja loput maksuautomaatilla ja siitä heti kuitin käteen..
:thumbup:

Kipa sanoi:
Itse myyjänä en kyllä edes ottaisi etukäteismaksua vastaan ennen kuin tavara on näyteytetty:ohmy:
Viimeksi kun myin auton ostaja maksoi minun älypuhelimella rahat tilille ja kun myin mp:n sain puolet hinnasta käteen ja loput maksuautomaatilla ja siitä heti kuitin käteen..
:thumbup:

Noin se homma toimii, mutta silloin jos on luottoa ja tuossa pääsee näkee sen siirron heti.

Itse voisin japsipyörien sekaan puskista yhdeksi pyörä ehdokkakksi heittää Triumph Sprin 1050 ST:n.. :right:

Itse olen kyseisestä pyörästä positiivisesti yllättynyt, kahden Gen2 Hayabusan ja XX Hondan jälkeen ei Sprint tunnu ollenkaan hullummalta.. :orgmp:

JaLe sanoi:
Itse voisin japsipyörien sekaan puskista yhdeksi pyörä ehdokkakksi heittää Triumph Sprin 1050 ST:n.. :right:

Itse olen kyseisestä pyörästä positiivisesti yllättynyt, kahden Gen2 Hayabusan ja XX Hondan jälkeen ei Sprint tunnu ollenkaan hullummalta.. :orgmp:

Noi kaikki on kyllä sporttisia matkapyöriä :) todella ripeitä sellaisia.
Sporttipyöriä nuilta valmistajilta on GSXR, CBR RR ja Daytona:grin:

Entäs Italiaano? On mahtava pyörä silloin kun toimii:
http://www.nettimoto.com/aprilia/rsv?yfrom=2006

Ei yhtä paljon löylyä kuin Kasawiassa, mutta menee pirun ketterästi mutkatietä ja ratastusta muuttamalla keuliikin helposti. Soundeja ei voi verrata rivinelkkuun samana päivänä ja vääntöä on tarjolla heti alakierroksilta. Lisäksi on paremman näköinen kuin Kawat :-P

Kipa sanoi:
Itse myyjänä en kyllä edes ottaisi etukäteismaksua vastaan ennen kuin tavara on näyteytetty

Sama juttu. Koko kauppahintaa en haluaisi missään tapauksessa tililleni ennenkun ostaja on myytävän kikottimen nähnyt ja tarkastanut. Nykytekniikalla maksu onnistuu paikan päällä suht hyvin, ellei sitten käteisellä pelata.

Back