• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

TomTom Urban Rider 3rd edition

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja siki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Noniin. Nyt onnistuu karttojen selauskin. Edistystä. Huomenna (aamulla) pääsee testaan tota BT parittelua sit kunnolla.

Ja eipä tule äänet vieläkään läpi Nokian E75 malliin. Muuten parittelee ihan ok. Autocomin BT-palikka toimii ja äänet kuuluu.
Tuli nyt ajossa testattua, äänet tulee läpi ( Nokia N97 käytössä ).
Mutta oliko tuossa aikaisemmassa versiossa ( 9.200 ) äänen voimakkuuden säätöä, tästä uudesta en löytänyt mistään.

Edit: Löytys, mut hankala ajon aikana säätää, kello ajan takana.

Tota netin reittisuunnittelua en oo vielä koittanutkaan. Pitää testailla.
Ainakin Tyre'llä tehdyn reitin saa tiputettua helposti Urbaniin. Googlemapsin reittiä en ole saanut kopioitumaan, sen sijaan kohteen lisääminen on helppoa, siitä löytyy You Tubesta asiaa selventäviä videoitakin.
OK. Tyre asennettu, mut ei vielä testattu. Pitää tsekkailla. Kiitti.
Google Mapsin reitin saa kopioitua seuraavasti TomTomiin. (Itsellä Go 520)

1. Kytke TomTom tietokoneeseen ja avaa TomTom Home ohjelma ja Tyre.
2. Piirrä reitti Google Mapsilla. Muista tarpeeksi välietappeja.
3. Avaa Google Mapsin oikeasta reunasta "Linkki" ja sieltä kopioi "http://maps.google......" linkki.
4. Tyressä mene Tiedosto --> Tuo verkkosivulta...
5. Liitä kopioitu Google Mapsin linkki tyreen
6. Mene Tyressä TomTom ---> kopioi TomTomiin
7. Tarkista TomTomista reitti.

arjoyl ja sikiviki ovatko tuntemuksenne muuttuneet yhtään positiivisempaan suuntaan TT Urbanin hinnan/laadun suhteen? Ensi savujen jälkeen olitte vähän skeptisiä Urbanin ominaisuuksista
tounge.gif

Onko kellään toisella käytännön kokemuksia otsikon mukaisesta navista?
No joo. Tuntuu pelittävän paremmin ton uuden softaversion kanssa. Siinä on jopa "trakkeri". Noi äänet tosta Nuukkian E75 mallista taitaa sittenkin pelitää, musaa en vaan oo saanu kuulumaan, mut kun soitin ittelleni (ei oo ollu muita uhreja just paikalla), niin soitti hyvin, ja siellä tätikin vastas, et oon just varattu, eli taitanee pelittää. Noi Googlen mapsitkin toimii just niinkuin tuossa joku totes. Itse en vaan saanut tallenetuksi kuin alku ja loppupisteen, mut pitää harjotella lisää. Samoin kun nlatasin valmiin reittisuunnitelman, niin mua ihmetytti, et miks se haluu kuiteskin laskee oman reitin, eli kysyy, mimmostas mennään, mutkaa, vai nopeeta vai mitä, mut toi taitaa olla sestuksista kiinni. Sanottaisko, että positiivisempaan suuntaa ollaan menossa.

Mitähän tuo tarkoittaa TomTom Homessa:
Valvontakamerat Eurooppa - etukäteen maksettu 1 vuosi. Kuitenkin perässä hinta 19,95€ ja OSTA nappi?
confused_orig.gif

Askemux, kiitos latausvinkistä GoogleMapsista Tyreen! Tuo toimii just niin kuin sen pitääkin. Nyt alkoi reittejä syntymään
smile_org.gif

Edelleen ärsyttää "missattuun" reittipisteeseen takaisin ajattaminen, josta tomppa ei toivu. "tee u-käännös" jne.

Eilen huomasin, että ko. reittipisteen voi poistaa ajettavalta reitiltä, jolloin laite alkaa taas noudattamaan alunperin suunniteltua reittiä.

Garmin kuulemma toipuu tuosta reittipisteen missauksesta suht nopeasti ja laskee itsekseen uuden reitin.

Onko tämä joku asetus tompassa? Tyyliin ruksi pois tai lisää jonnekin, jossain valikossa, niin laskee sitten uudeen reitin.

Edelleen ärsyttää "missattuun" reittipisteeseen takaisin ajattaminen, josta tomppa ei toivu. "tee u-käännös" jne.

Eilen huomasin, että ko. reittipisteen voi poistaa ajettavalta reitiltä, jolloin laite alkaa taas noudattamaan alunperin suunniteltua reittiä.

Garmin kuulemma toipuu tuosta reittipisteen missauksesta suht nopeasti ja laskee itsekseen uuden reitin.

Onko tämä joku asetus tompassa? Tyyliin ruksi pois tai lisää jonnekin, jossain valikossa, niin laskee sitten uudeen reitin.
Ei taida tomppa toipua tuosta automaattisesti, mutta pikavalikon kautta (se sormen kuva näytön vasemmassa reunassa) pääset hyppäämään välietappeja eteen- ja taaksepäin. Toinen vaihtoehto on mennä reittisuunnitelmaan ja merkitä missattu välietäppi käydyksi manuaalisesti.

Mut millä hitsillä ton Tompan saa uskomaan, et mä tosiaan haluan ajaa etukateen suunniteltua reittiä, enkä sen itsensä keksimää?

Vielä kun saisi ratkaistua latausongelman reissussa. Olen virittänyt pyörään tupakansytytinliitännän. Homma toimii loistavasti ScalaRiderin lataamisen kanssa.
Onko kukaan nähnyt Tupakansytytin/MiniUSB-adapteria missään myynnissä? Kai tuommoinen laite on jo keksitty.

Mut millä hitsillä ton Tompan saa uskomaan, et mä tosiaan haluan ajaa etukateen suunniteltua reittiä, enkä sen itsensä keksimää?
Olisiko kyse reittipisteen missaamisesta? Siitä tomtom ei omin avuin toivu.
Jos vain valitsee ajettavaksi ennakkoon suunnitellun reitin, kyllä se sitten sitä noudattaa ihan kiltisti.

Vielä kun saisi ratkaistua latausongelman reissussa. Olen virittänyt pyörään tupakansytytinliitännän. Homma oimii loistavasti ScalaRidein lataamisen kanssa.
Onko kukaan nähnyt Tupakansytytin/MiniUSB-adapteria missään myynnissä? Kai tuommoinen laite on jo keksitty.
Löytyy ainakin "tupakansytytin" laturia jossa pelkkä USB lähtö. Siihen sit vaan normi USB johto kiinni niin toimii, ainakin mulla. Ja on noita latureita myös semmosia, jossa on erillaisia ulostuloja esim. mini nokia lataukseen ja normaali, ja sit iPodille jne. En muista mistä ton ostin, olisko ollu Motonet, tai Biltema, Honkonggi jne. Tai sit tuolta löytyy.Linkki

Vielä kun saisi ratkaistua latausongelman reissussa. Olen virittänyt pyörään tupakansytytinliitännän. Homma oimii loistavasti ScalaRidein lataamisen kanssa.
Anttilasta ostin sarjan jossa on laturi joka toimii verkkovirralla sekä tupakansytyttimestä ja toisessa päässä usb, kuvaan en löytänny, mutt tollanen tuli vastaan Linkki

Jokos tähän "testivoittajaan" voi syöttää päätepisteeksi ensin katuosoitteen, jolloin tulee vaihtoehtoja, mistä niitä löytyy?
Tietenkin etäisyysjä'rjestyksessä.

Aina kun ei sitä kylää/kaupunkia vaan tiedä.

Saako zoomin pysymään riittävän kaukana, jotta näkee "ympärilleen", eikä vain sitä 10m päässä olevaa tien keskiviivaa?

Anttilasta ostin sarjan jossa on laturi joka toimii verkkovirralla sekä tupakansytyttimestä ja toisessa päässä usb, kuvaan en löytänny, mutt tollanen tuli vastaan Linkki
Osta normaali tupakansytytin "töpseli", jossa USB lähtö.
Siihen normi USB kaapeli ja eri muuntimilla vaikka mitä päitä.
Esim

http://www.nierle.com/s01.php....nr=7084

http://www.halvathinnat.fi/magento....0m.html

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=41041

Jaha. Näyttäis Tompan kotisivuilta löytyvän lataava teline hintaan 44.95£. En vielä ehtinyt tekkaan kotomaisia, mut luulis kohta löytyvän täältäkin jossainvaiheessa.

Back