• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

TomTom Rider GPS-Navigaattori

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Shinkki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
GPS-asioita paljonkin luettuani ja yhtä käytettyäni olen päätynyt entistäkin vankemmin siihen johtopäätökseen, että ainakin toistaiseksi tulen tyytymään perinteisiin paperikarttoihin.
Hyvää Joulua ja Uutta Vuotta Kaikille
Kotka ja Marjatta
sport05.gif
sport05.gif

amk10!
Kummastelin uusilla länsieuroopan kartoilla(noin 900Mt)) ajellessa
kun TT tilttasi silloin tällöin ja kadotti esim ladatun reitin. Satsasin uusiin Scandinavian karttoihin ja latasin noin 350Mt kartat 50x-muistille. Edelleen tilttaili.
Olin ladannut uuden softan 6520 Tomiin. Kokeilin omilla akuilla, latauksen aikana ja täysin ladattuna yms. Ei auttanut
Onneksi olin säilyttänyt edellisen 6150-version. Olen ajellut nyt pari viikkoa eikä tilttaamisia ole esiintynyt. Ensi viikolla kokeilen koko länsieuroopan ohjelmaa toimiiko se kuten Scandin.
Tällä hetkellä musta tuntuu, että tuo 6520-softa on tilttailun aiheuttaja. Kun tietoa on lisää niin kerron.
p.s. MUTU: TTHn kautta imuroitu Scandianvian kartasto on huonompi kuin West Europe 660. Näin ainakin Jyväskylän alueella.

GPS-asioita paljonkin luettuani ja yhtä käytettyäni olen päätynyt entistäkin vankemmin siihen johtopäätökseen, että ainakin toistaiseksi tulen tyytymään perinteisiin paperikarttoihin.
Hyvää Joulua ja Uutta Vuotta Kaikille
Kotka ja Marjatta  
sport05.gif

sport05.gif
Merenkävijälle taitaa tämä olla tutumpi navigointilaite. Ei ohjelmistovikoja.

Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta Kotkalle ja Marjatalle

Kesällä kysyin tuota "tomppaa" nimenomaan pyöräkäyttöön niin hinta oli n. 600€. Saako tuon samanlaitteen nyt n. 300€ vai onko kyseessä eri laite??
nixweiss.gif

Kesällä kysyin tuota "tomppaa" nimenomaan pyöräkäyttöön niin hinta oli n. 600€. Saako tuon samanlaitteen nyt n. 300€ vai onko kyseessä eri laite??
nixweiss.gif
Sama laite, Scandinavia versio verkkokauppa.comissa 395e : - klik -
Veikkaisin että tomppariltakin olisi varmaan jossain vaiheessa tässä pukkaamassa uutta mallia mopoilijoille.
Tuohon vielä Eurooppa softa, niin sillä pärjää! Minä maksoin Tompasta viime kesänä 599 ja Eurooppa softasta jotain 240e. Niin ne vaan halpenee.

Tämmönen sattu vastaan tuolla interwebin ihmeellisessä maailmassa. En tiedä oliko jo porukoiden tiedossa, mutta tomtomille suomenkielistä tukea klik

Ei todellakaa oo enää paha hinta rideristä euroopan kartalla 459€+ toimituskulut. Vois laittaa jo harkintaan.

tässä iltojeni iloksi olen lueskellut nämä kaikki TTR:iin liittyvät viestit ja todennut että en ollut näköjään ongelmien kanssa yksin.
Alku kesästä ostettu raideri toimi "hyvin" kuukauden jonka jälkeen huomasin että ei lataa telineessä ilman kiristävää kumirenksua, joka piti aina viritellä kun läksi ajamaan. Sitten alkoi sammuu käynnistyy rumba, välillä kun käynnistyi niin sammui saman tien 2 sekunnin kuluttua..
aikani kiroiltua laite kainaloon ja takaisin liikkkeeseen mistä ostin. myyjä kysyi heti alkoiko sammumaan ja käynnistymään itsekseen... eli tyyppivika.
No laite lähti huoltoo ja lupailivat 3 viikossa takaisin mutta siinä meni noin 2 kuukautta ennenkuin sain sen takaisin.
Paketissa oli tuliterä tom tom ja siihen käypä teline, eivät olleet kuulemma voineet entisiä korjata, ja uusi telinekkin on huomattavasti tiukempi kuin vanha.
Ja kaiken kukkuraksi ilmoittivat että oliko se nyt kesällä 2006 vai 2005 ja sen jälkeen (en nyt muista tarkkaa päivää ja vuodestakaan en ole varma  
confused_orig.gif
) ostetuilla tom tomeilla on 2 vuoden takuu  
062802jumpie_prv.gif

Uusi teline ja tom tom ei ole vielä olleet pyörässä kiinni mutta tässä talven aikaan pitää se teline siihen ruuvailla.

tarkennusta edelliseen, löytyi vihdoin se lappu joka tuli takuu korjauksen mukana.

"tom tom products purchased after 1st of january 2005 have a warranty of 2 years from the date of purchase. tomtom products purchased before 1st of january 2005 have a warranty of 1 year from the date of purchase"

Toimiiko TomTomin Länsi-Euroopan kartat Puolassa, Slovakiassa ym? Onko jollakin kokemuksia. Ainakin minulle opetettiin koulussa, etteivät nämä maat ole Länsi-Eurooppaa...

Ensi kesän Via Baltica - Puola - Sveitsi -reissua varten olen hankkimassa navigaattoria. TT Rider vaikuttaa lupaavalta jos vain kartat pelaa.

Pioneerin AVIC-S1 ainakin sisältää Itä-Euroopan maat, mutta mahtaako kestää tärinää?

Vanhassa Länsi-Euroopan kartassa oli mukana myös Tsekki ja Puola (ainakin jossain määrin). Uudessa ei, mutta erikseen myydään karttapakettia, jossa on mukana Puola, Tsekki, Slovakia ja Unkari. Käsittääkseni pitäisi olla vielä kohtalaisen hyvin kartoitettuna.
omg.gif
Ostaa laitteeseen vaan 2GB muistikortin, niin saa samalle muistikortille sekä länsi- että osan itä-Eurooppaa. Baltian maita ei kait ole toistaiseksi kartoitettu.
confused_orig.gif

nixweiss.gif
Sama laite, Scandinavia versio verkkokauppa.comissa 395e : - klik -
Veikkaisin että tomppariltakin olisi varmaan jossain vaiheessa tässä pukkaamassa uutta mallia mopoilijoille.
Eli näyttää Skandinaviassa päätiet. Ja Euroopan kartat pitää ostaa. Kuinka pientä panaa Tomppeli osaa neuvoa? Eli jopa nelinumeroiset tiet suomenniemellä vai kuinka tarkka peli on kyseessä?

Eikä ohjaa pelkästään sorateille, vaan kerran ohjasi sellaiselle metsätielle, jota ei päässyt kuin traktorilla, maasturilla ja tietenkin motarilla, ainakin palan matkaa, sitten ei enää silläkään... Mutta hauskaa noiden värkkien kans väliin piisaa, jos on aikaa ja seikkaulumieltä.

Toimiiko TomTomin Länsi-Euroopan kartat Puolassa, Slovakiassa ym? Onko jollakin kokemuksia. Ainakin minulle opetettiin koulussa, etteivät nämä maat ole Länsi-Eurooppaa...

Ensi kesän Via Baltica - Puola - Sveitsi -reissua varten olen hankkimassa navigaattoria. TT Rider vaikuttaa lupaavalta jos vain kartat pelaa.

Pioneerin AVIC-S1 ainakin sisältää Itä-Euroopan maat, mutta mahtaako kestää tärinää?
Onkohan tuossa Pioneerissa sama homma kuin beckerissä että mainostetaan itäeurooppaa täydelisinenä mutta on vaan Päätiet ja suuret kaupungit?

Tässä kun katselen Länsi-Euroopan seamless-karttaa, niin Puola ja Tsekki on ainakin suurempien teiden osalta katettu ja huoltoasemia näkyy olevan kartalla. Slovakia, Unkari, Ukraina, Valko-Venäjä ja Slovenia sekä kaikki näistä itään tai etelään on täysin valkeaa.

En jaksanut lukea koko ketjua, ehkä asiaa on jo käsitelty, mutta...
miten Rider pelittää autokäytössä?
Onko kaiutin, vai saako ääniopastuksen vain kuulokkeisiin?
Onko kukaan viritellyt erillistä kaiutinta??

Minulla on kaiuttimena Jabra SP 500. Selostusten eka sana jää tulematta, muuten toimii. Onhan se kahden laitteen käsittely ja latailu tietysti hankalampaa kuin yhden.

Back