• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

TomTom Rider GPS-Navigaattori

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Shinkki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pelittää, juu.

Saapastehtaan kilkkeistä olen käyttänyt N70:stä ja 6320:sta (muistaakseni) Tompan ja Scalan kanssa; 6320:n kanssa toimii kaikki muu paitsi Internet/TomTom Weather. N70:n kanssa toimii taasen Internet, mutta SMS:t ja puhelinluettelo eivät.
Täytyy nimenomaan olla 6230i. Mulla on 6230 ilman i'tä, eikä puhelinluettelot ym. toimi. Täytyisi ostaa uusi känny, mutta kun on niin suppeat mahdollisuudet. Toivottavasti nyt saisivat kaikki toimimaan uudemmissakin puhelimissa. Tulee vaan epätoivoinen voimattomuuden tunne kaikkien yhteystietojen siirtämisen kanssa, ettei huvita enää yhtään mikään.

Riderin telineestä vielä... Siitähän on jo tässä ketjussa kirjoiteltu aikaisemmin - tässä oma kokemukseni:

Mopona ZZR1200 ja kilometrejä Riderin kanssa ajettu noin 6000km. Telineen neljästä ruuvikolosta (syvennyksestä) kaksi murtunut (haljennut) tuon ajomäärän aikana (samoin kuin "AGENTTI"-nimimerkillä,vrt. aikaisemmat viestit). Takuu toimi hienosti ja sain ostamastani liikkeestä uuden telineen välittömästi haljenneen tilalle. Huomasin, että telinettä on valmistettu eri maissa; haljennut teline oli mallia "made in China" ja tämä liikkeen malliteline (jonka siis sain tilalle) on mallia "made in Taiwan... tai Korea" - mulla ei ole nyt mahdollisuutta tarkistaa valmistajamaata. Mutta jokatapuksessa telinettä on tehty ainakin kahdessa eri maassa. Olisiko tässä syy, eli Kiinassa tehdyt ei kestä taikka sitten missään tehdyt eivät kestä tällä nykyisellä konstruktiolla? Oletteko te tarkistaneet missä hajonneet / temppuilevat / virtakatkoksia jne. aiheuttavat telineet on tehty - onko sillä merkitystä?

Ei taida logiikkaa tuosta valmistusmaasta irrota. Olen tähän mennessä ihmetellyt puheita huonosti toimivista, Tomppaa pätkivistä telineistä. Minulla ei alkuperäisen telineen kanssa ole *ikinä* tähän mennessä ole ollut ongelmia. Nyt kun ostin kanssamopoilijalta ylimääräiseksi jääneen telineen ja rakentelin siitä autoon Tompan telineen, niin VOT. Tuo pätkii ja buuttauttaa Tomppaa alvariinsa, parhaimmillaan melkein keskeytyksettä. Nastojen kontakti on tosi onneton
shaun.gif

Niin ja tuo teline on tehty Taiwanissa kuten pyörässä kiinni oleva...

Tähänhän voi löytyä selitys siitä, että kuumalla kelillä se tummanharmaa muovinen kiinnike pehmenee ja sen vuoksi voi venyä. Tämä oli mutuilua, mutta huomasin tuon pehmenemisen euroopan reissulla.

Btw, tuli Tomppa takuuhuollosta tuossa 1½ viikkoa sitten. Kone oli siis mykkä. Uutta konetta ei tullut tilalle, vaan vanha korjattuna. Masiinan takakansi ja liitin (josta nastat porautuu) oli vaihdettu uusiin. Telineelle ei oltu tehty mitn. En ole vielä jaksanut kiinnittää pyörään, joten toimivuudesta en voi vielä sanoa mitään kommenttia.

Oltii tossa Lapin reissulla, meikäläisellä oli Tomppa ja kaverilla Garmin quest 2. Tomppa toimi niinkuin pitikin mut Garmin silloin kun huvitti, vähän väliä sateliitit hukassa, ei laskenut uutta reittiä, jne. Kyllä ainakin tolla reissulla oli tomppa selkeesti parempi.
Bt kestosta sen verran että ekana päivänä bt oli päällä yhtäsoittoa 11 tuntia ja hyvin toimi.

Melkein aiheeseen liittyen, Espanjassa TT Rider olisi maksanut 399€

GPS on täysin must. Voi keskittyä tärkeimpään eli sujuvaan liikkumiseen ja maisemien ihailuun, ei enää karttasulkeisia että missäs nyt mentiinkään yms. Jos haluaakin mennä eri paikkaan, uudet koordinaatit vehkeeseen ja jättää reitin laskeskelun koneelle.
buttrock.gif

Tomppeli tuli takaisin tehtaalta, reissu kesti pari viikkoa. Laitetta ei siis vaihdettu, mutta Bluetooth-mokkula oli vaihtunut uuteen. Mistään ei selviä mitä navigaattorille oli tehty, mutta Botnian-reissussa laite ei buutannut kertaakaan, matkaa tuli 1000 km. Kello ei pysy ajassa vieläkään.

Tuollaiseen hintaan voisi laitteen hankintaa jo harkitakin.
No jaa...eipä siinä ollu ku espanja-portugali kartat.

Jassu, lue nyt tarkemmin tämäkin topikki, Tomppaa en suosittele.
wink.gif

Mun Garmin on toiminut täsmällisesti, ilman buuttauksia/tilttejä/virrankatkoksia yms. mutta tekee hyödyllisiä temppuja mihin Tomppa ei pysty
wink.gif
Siis jos navigaattoria harkitset niin Team Matkavessa™ suosittelee Garminia
cool.gif

Tuollaiseen hintaan voisi laitteen hankintaa jo harkitakin.
No jaa...eipä siinä ollu ku espanja-portugali kartat.
Nojoo, mut jos täältä sais 399e:lla suomikartoilla niin vois jo katella.

sanoi:
Jassu, lue nyt tarkemmin tämäkin topikki, Tomppaa en suosittele.
wink.gif
Kyllä mä jotenkin olen tykästynyt tompan käyttöliittymään ainakin, itsellä siis kämmenmikrossa Tompan navigator 5 ja se on ainakin ollu jees.

Tiedän kyl et riderissa on ollu lastentauteja mutta kaipa noistakin eroon jossain vaihees päästään.

Riderin kanssa tänä kesänä taivallettu 13tkm ilman mitään murheita. Jos on parempi laite olemassa, niin sen kanssa kyllä varmasti viihtyy reissussa.

Kyllä mä jotenkin olen tykästynyt tompan käyttöliittymään ainakin

Team Matkavessa™ suosittelee tutustumista siihen "toiseenkin" käyttöliittymään, sen verran fiksumpi
cool.gif
Ehh.. Garminissa on joitakin ominaisuuksia, johon Tomppa ei pysty ilman erillisiä plugineja (esim. ajetun reitin tallentaminen), mutta haluan kuulla millä perusteella Garminin käyttöliittymä on "sen verran fiksumpi". En taida kuulla mitään tyhjentävää perustelua..
tounge.gif
Onhan sentään TomTom autonavigaattoritesteissäkin pessyt lähes aina Garminin juuri käyttöliittymän vuoksi.

mutta haluan kuulla millä perusteella Garminin käyttöliittymä on "sen verran fiksumpi". En taida kuulla mitään tyhjentävää perustelua..  
tounge.gif
Onhan sentään TomTom autonavigaattoritesteissäkin pessyt lähes aina Garminin juuri käyttöliittymän vuoksi.
Jaa, eikös Garmin järjestään ole voittanut testit?
wink.gif

Voipi olla että ystäväni tomppa-virhe-investoinnin tehneet eivät osaa käyttää laitettaan, joten kysyn, miten haet tompalla esim. kadun "Storörintie" ? Puhumattakaan kauttakulkupisteistä, esim. miten lisäät kauttakulkupisteeksi vaikkapa Tampereen seudulla Neste huoltoaseman ollessasi matkalla Kokkolaan?

Ormi, voitais joskus livenä vertailla laitteita ja niiden oikeita ominaisuuksia...ei tarttis väitellä
wink.gif

Edit. itse käyttöliittymästä voitaneen tapella maailman tappiin, yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Nokian kännyköiden käytönkin lopetin ku tuli ne uudet N60/80 symbian tai mitä lienee persiistä olevat
crazy.gif

Back