• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

TomTom Rider GPS-Navigaattori

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Shinkki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onkos kukaan saanut noita ajo-ohjeita Bt:n kautta toimimaan missään muussa laitteessa, esim BT Hands Free-laitteessa?
Eipä ainakaan Nokian BT-autosarjan kanssa toimi, onko ideoita?
Mulla on autokäytössä Supertooth2 BT hands free-laite. Se ainakin pelaa Riderin kanssa ihan hyvin.
Siis voisittekos suomentaa ton mulle hölmölle.
"Autokäytössä on Supertooth2 BT hands free laite", eli mistäs noita saa, onks siinä kaijuttimet kans vai miten se ääni tulee kuuluviin?
withstupid.gif

Kiitos jo etukäteen.
bowdown.gif

Suosikkien näpyttely ja kartan selauskin alkaa jo onnistumaan kun vähän harjoittelee.

"Pikkasen" on harvahko toi Irlannin osuus kartta-aineistossa? Lähinnä päätieverkosto taitaa löytyä. Tai sitten siellä tosiaan on harva tieverkosto. No parin kuukauden päästä ollaan viisaampia.

Kysymys (ohjeita on ainakin yritetty lukea  
blush.gif
)

Jos on tehnyt reittisuunnitelman niin onko sitä mahdollista ajaa demona tai tarkastella muullakaan tavalla? Nyt tomppa kyselee reittisuunnitelmasta vaan että mennäänkö ensimmäiseen kohteeseen.

Kiinnostais tietää että paljon reittisuunnitelman mukaisella pätkällä on kilsoja ja kauanko matka tompan mukaan kestää.

Ja valikko siis reittisuunnitelman teko ei tarkempi suunnittelu.

Mulla oli tuo TomTom Rider tangossa kiinni liki 8000 km matkan Nizzasta Suomeen ja takaisin. Kokemuksia:

Ongelmat
- Tomppa ei lataudu luotettavasti pyörässä kiinni ollessaan -> akku voi väsähtää kesken ajon -> boottailee kesken kaiken.
Kosketuspintojen ja -nastojen puhdistus WD40:een kostutetulla rätillä tuntui auttavan aina jonkin aikaa.
Sää oli pääosin aika karmea, kaatosadetta ja Suomessa jopa räntää ja rakeita, ja Guzzin tärinöilläkin voi olla osuutensa tähän ongelmaan. Jos olisin ottanut 220V laturin mukaan, ongelma olisi ollut todennäköisesti pienempi, kun olisi saanut yön aikana akut täyteen lataukseen.
- Pari kertaa laite meni total-kaput tilaan, sitä ei saanut edes pois päältä, eikä se reagoinut muistikortin ulosottoon tms... rautalangalla tökkäys siihen master-reset reikään auttoi kuitenkin aina.
- Sopivassa valossa laitteen näyttö heijastelee pahasti.

Positiivista
- Vesitiiviys tuntui olevan todellista ja laite toimi kaatosateessakin.
- Laite näki myrskyssäkin satelliitit koko ajan ja pysyi siten kartalla.
- Reitin vaihto kesken kaiken onnistuu nopeasti ja helposti. Hanskat on kyllä käytännössä pakko heittää pois, kun uutta osoitetta naputtelee.
- Karttojen mukana tulevat hotelli- ja huoltoasematiedot helpottavat matkantekoa paljon. Varsinkin kun olet in-the-middle-of-nowhere, pyörän selässä keskellä kaatosadetta ja näkyvyys on vajaa 20 m.

Mielipiteitä
Paperikartalla funtsitaan päivän reitit ja GPS:llä suunnistetaan. Homma toimii tuolla systeemillä loistavasti.

Eikös se ollut niin, että Tomppa ei lataa tehtaan jäljiltä pyörän sähköistä ollenkaan?

Jaahah, pidetään sitten hiljaisuus ennen kuin omaa kokemusta kertyy. Täkäläisessä mopolehdessä kertoivat, että ei lataa...

Mitä mitä? Ettäkö ihan ominaisuus olisi, että ei lataa pyörän sähköistä!? Mitäs järkeä siinä olisi? Olisikohan se manuaali pitänyt kuitenkin sitten lukea... RTFM...

Joka tapauksessa, kyllä se mulla periaatteessa lataa - sanoo "charging" niin kauan kuin antaa vehkeen olla rauhassa paikoillaan, mutta jossain vaiheessa tärinän (?) vaikutuksesta lataaminen loppuu. Ajoittain. Noinkin sillä jotenkuten reissussa selvisi, kun tajusi missä ongelma on ja muisti tankkaustauoilla houkutella sen uudelleen lataus-tilaan. Lähiajeluissahan tuota koko ongelmaa ei huomaa lainkaan, jos sen vehkeen lataa 220V töpselistä iltaisin täyteen.

Vai ei Tomtom lataa ajon aikana???
biggrin.gif

Mulla täytyy sitten olla erinomaisen hyvä akku omassa navigaattorissa. Ekan kerran latasin verkkovirtalaturilla ja nyt se on roikkunut sarvessa jo yli 2000 km ilman sen kummempaa latausta...

Monesti olen vielä tehnyt reittisuunnitelmiakin kotona akun varassa.

Koskahan mun akku loppuu, vai lataako kuitenkin??  
baaa.gif

KYTKEKÄÄ POIJAT VEHKEET VAAN KUNNOLLA!

Back