Lataako se silti vielä?Tuon mp-telineen kanssa toimivan tunnistuksen voi disabloida laittamalla vaikka teippiä takaa katsottuna toisen virtanastan päälle vasemmalta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Lataako se silti vielä?Tuon mp-telineen kanssa toimivan tunnistuksen voi disabloida laittamalla vaikka teippiä takaa katsottuna toisen virtanastan päälle vasemmalta.
Tieto on löytynyt Mytomtomgo foorumilta. Mulla kakkosnasta on ollut peitettynä ja kaikki valikot on käytettävissä ajaessa..... Mihin tuo tieto kakkosnastasta perustuu?
Mulla on Tomppa ollut nyt käytössä pelkastään akulla kun ei ole pitempiä reissuja ollut. Tup.sytkärin virtapiuha on kyllä tehty valmiiksi.Miten Tomppa pelittää autokäytössä?
Lataus? Kiinnitys? Puheohjaus?
Tuolta vedenpitävä boxi ja muut kilkkeet, esim tankokiinneke tai kiinnitys kytkin/jarru kahvan pultteihin tms.Olen tässä mietiskellyt miten sen saisi järkevästi kiinnitettyä VFR:ään muutenkin kuin tankkilaukun läpinäkyvän päälymuovin alle.
Onko kellään ideoita mounttaukseen ja/tai kokemuksia PDA -laite / MP yhdistelmästä?
Itse olen käyttänyt Questiä juuri samalla tavalla eli suunnitellut tietokoneella etukäteen jonkin uuden reitin joka menee noita hiukka pienempiä ja mutkaisempia pätkiä kuin päätiet - eipä noille olisi ilman tuota tietokonepohjaista karttaa koskaan tullut oikein mentyäkään.Itse olen Questiä käyttänyt pärrässä kesän verran. Tankoon virittelin mp:n oman kiinnikesatsin. Taisi tulla liian jäykkä kiinnitys, koska virran saanniissa on ollut ongelmia tärinän takia. Ensi kerralla täytyy laittaa lisää kumia väliin. Omat ajelut on olleet enimmäkseen iltareissuja (200-300km). Olen kotosalla koneella suunnitellut reitin mahdollisimman pieniä teitä pitkin, ja siirtänyt valmiin reitin kapulaan. Helpottaa elämää, kun saa keskittyä ajamiseen ja maisemiin, eikä kartalla pysymiseen.
Sopivasti skaalattaessa näytöstä pystyy helposti katsomaan seuraavan kaarteen muodon ja pituuden.
Autoillessa enimmäkseen käytän etsittäessä outoa osoitetta.
Questilla tuollaisen pikkutietä kiertelevän reitin suunnittelu on suht mahdotonta, tai ainakin aikaavievää. Sitten vaan mennään pisteestä A pisteeseen B.
Samoin itse kaipaisin POI muutos mahdollisuutta.
Voiko tuota iPaqia ladata pyörästä. Speksien mukaan vaaditaan 120/230V AC? Pakettiin kuitenkin kuuluu autolaturi?Itse tuli tässä viikko takaperin ostettua tällainen paketti:
http://www.marinea.fi/shop/product_details.php?p=1452
Olen tässä mietiskellyt miten sen saisi järkevästi kiinnitettyä VFR:ään muutenkin kuin tankkilaukun läpinäkyvän päälymuovin alle.
Onko kellään ideoita mounttaukseen ja/tai kokemuksia PDA -laite / MP yhdistelmästä?
Itselläni on ipaqissa autosarja mukana eli lataa tupakkapistokkeesta, itse paikannin pyörii noin 12h ilman latailua.Voiko tuota iPaqia ladata pyörästä. Speksien mukaan vaaditaan 120/230V AC? Pakettiin kuitenkin kuuluu autolaturi?Itse tuli tässä viikko takaperin ostettua tällainen paketti:
http://www.marinea.fi/shop/product_details.php?p=1452
Olen tässä mietiskellyt miten sen saisi järkevästi kiinnitettyä VFR:ään muutenkin kuin tankkilaukun läpinäkyvän päälymuovin alle.
Tuo olis kiva, kun sen voisi ostaa yritykselle puhelimeksi!
Kiitokset erittäin hyvästä vinkistä. Täytyypä tutkia mitä kaikkea toi verkkokauppa tarjoaa...Tuolta vedenpitävä boxi ja muut kilkkeet, esim tankokiinneke tai kiinnitys kytkin/jarru kahvan pultteihin tms.Olen tässä mietiskellyt miten sen saisi järkevästi kiinnitettyä VFR:ään muutenkin kuin tankkilaukun läpinäkyvän päälymuovin alle.
http://www.gpsw.co.uk/details/prod2829.html
ite tilasin tuosta pienemmän version, ajattelin laittaa GSM'n ja navicore / tomtom.
Kuinka ison muistikortin tuo koko länsi-euroopan kartasto vaatii?Tilasin Tomtomilta uuden koko Länsi-Euroopan kattavan kartaston ennen joulua ja se on nyt ollut pari viikkoa käytössä. Tässä uudessa kartassa on Teleatlaksen karttapohja niinkuin muissakin Tomtomin laitteissa eikä se tarvinnut minkäänlaista aktivointia. Kortti vaan Rideriin ja laite oli heti valmiina käyttöön.
Jos tilaat seamless eurooppa-kartan suoraan muistikortilla se toimitetaan tietääkseni 1,5 Gb:n kortilla.Kuinka ison muistikortin tuo koko länsi-euroopan kartasto vaatii?
En minäkään kaipaa GPS:ää ajaessani kestopäällysteisiä teitä. Katuenskalla sorateitä rässiessä nopeuden vaihdellessa 20-120 km/h ei aina ennätä seurata karttaa jokaisen metsätien risteyksen kohdalla. Kun näitä risteyksiä saattaa olla useita alle sadan metrin etäisyydellä toisistaan, niin siinä saa olla todella hyvä suunnistaja ja kartanlukija, jotta pysyy perillä missä milloinkin on menossa. Karttasoftalla PC:n äärellä GPS:ään siirretty etukäteen tehty reitti vähentää paperikartan lukemista maastossa. GPS:n lisäksi minulla on yleensä paperikarttakin mukana. Teknisistä apuvälineistä huolimatta osaan eksyä, joten ainakin minulle tuo GPS on hyvä lisä paperikarttojen oheen.Mulla on GPS, mutta ei mp-käytössä. Mallia perus Garmin, niillä ekoilla maastokartoilla. En ole sitä tarvinut kuin nopeuksien testaamiseen. Eli lähinnä mittarivirheiden toteamiseen. Sigma ajaa saman asian, paljon halvemmalla...
Mä en osaa kuvitellakaan, että mä ajelisin mp:llä GPS tangossa kiinni. Sen ymmärrän jotenkin jos ajelee yli puolet ajeluista ulkomailla. Mut suomen ajeluihin mun mielestä täysin turha kapistus. Onko näillä GPS käyttäjillä normaalia paperikarttaa mukana? Jos ei niin mitäs sen jälkeen tapahtuu kun kepsu tekee tenän? Sormi suuhun ja odotellaan uutta päivitystä vai? Näille vannoutuneille kepsun käyttäjille kun lätkäsee normaalin kartan eteen, niin onkin hylsyt sylissä. Kartta kun ei puhu ja huutele, että käänny seuraavasta oikealle ym.
Suunnistustaidot kunniaan ja kartanluku silmää pitää sen verran jokaisella olla, että sen GPS:n voi kyllä jättää kaupan hyllylle. Niin, voihan sitä kepsun näytöltä seurata nuolta kuin hai laivaa. On se varmaan hienoa ajamista se. Itseä sapetta vieläkin, että se Garmin tuli ostettua muutama vuosi sitten...
On se varmaan hienoa, että on TomTom&Jerryt hommattuna, mutta meikäläistä ne ei vakuuta yhtään.
Minä otin backupin omasta kortista ja siirsin sen suoraan toiselle kortille --> ei Tomppa kyselly mitään koodeja vaan pelitti samantien.Muistikortilla ei tietääkseni tarvi aktivoida - eli kaverien kesken voi karttoja lainailla, mutta vain orkkis korteilla.