• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

TomTom Rider 550 vs Garmin zumo 396 LMT-S vs Garmin zumo 595LM

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vauhtihiiri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ok. Mulle toi adv reitytys ei ole tärkeä kun ajelen katupyörällä. Kun mulla on ollu tapana viritellä eri vehkeitä niin ehkäpä kokeilen zumon päivitystä.

Päivitys tehty. Erittäin helppo se oli kun noudatti ohjeita. Käyttöliittymä vaikuttaa jotenkin modernimmalta ja kielipuolenkin sain kuntoon (jossakin valikossa oli englanniksi). Yksi ärsyttävä piirre on käynnistettäessä Zumoa. Miksi käyttöoikeusopimukset pitää hyväksyä joka kerta. Vai saako sen pois jostakin asetuksesta. Varoitus-ikkuna on jo tarpeeksi ärsyttävä mutta sehän häviää itsestään jonkun ajan kuluttua.

No niin, sainkin tuon häiritsevän käyttöoikeussopimus ikkunan häviämään. Kävin autolla ulkoiluttamassa mun garminia.

Asiasta toiseen, mulla on ollu akun kanssa ongelmia ja nyt garmin ei pysyny enää päällä ollenkaan ilman ulkoista virtaa. Aloin etsiä uutta akkua ja törmäsin sitten sivustoon. Ohjeita seuraten sain taivutettua akun liittimen pinnejä varovasti ja nyt garmin pelittää. Vielä täytyy kokeilla miten yhteys kypäräluuriin toimii.

PS. Näköjään mun siivetkin on vaihtaneet väriä.

Jahas, 595LM on kadonnut Garminin omalta sivulta. Onkohan uutta tulossa?

Jos tulee niin toivottavasti ovat laittaneet taustavaloon tehoja lisää. Ei sen luulisi olevan vaikeaa eikä liian kallista, halpiskännykätkin näkyy ulkona.

Eipä silti, nykyisin 595LM hankinta kirvelee vieläkin. Jos aurinko paistaa niin näytöstä ei näe mitään, etenkään jos aurinkovisiiri on alhaalla. Pitäisi ajella kai sitten yöllä tai sateella jos navia haluaa käyttää.

iaj sanoi:
No vähän riippuu mitä on hakemassa. Minulla ainakin vaakakupissa painoi tuo adv reititys sekä online kameratolppatieto. Bluetooth yhteyksissä oli myös kaikenlaista ja nyt mielestäni toimii paremmin (Zumo, iPhone ja Sena käytössä).

Jotenkin on myös sellainen tuntuma ettei viime vuonna ollut yhtään kertaa laite jumissa.

Toimiikos noi kameratolpat Suomessa? Latasin jostakin Suomen tolppia ja tein POILoaderilla gpi-tiedoston. Jostakin syystä mun PC ei tunnista mun Zumoa joten tein tuon gpi-tiedoston PC:lle ja kopioin sen sitten Zumon POI-kansioon. Zumon valikoista en mistään löytänyt nopeuskamera-asetuksia. Ajaessa Zumo kyllä varoitti esim. kouluista ja tulevista nopeusrajoituksista muttei kameratolpista.

jlik sanoi:
Toimiikos noi kameratolpat Suomessa? Latasin jostakin Suomen tolppia ja tein POILoaderilla gpi-tiedoston. Jostakin syystä mun PC ei tunnista mun Zumoa joten tein tuon gpi-tiedoston PC:lle ja kopioin sen sitten Zumon POI-kansioon. Zumon valikoista en mistään löytänyt nopeuskamera-asetuksia. Ajaessa Zumo kyllä varoitti esim. kouluista ja tulevista nopeusrajoituksista muttei kameratolpista.
toimii, minä käytän nykyisen livenä niitä niin ei tarvitse ladata mitään. Siis kännykän kautta.

OK. En ymmärrä miksei POILoader tunnista mun Zumoa. Kokeilin jopa sulkea Garmin Expressin.

jlik sanoi:
OK. En ymmärrä miksei POILoader tunnista mun Zumoa. Kokeilin jopa sulkea Garmin Expressin.

Nyt selvis miksei POILoader löytäny mun Zumoa. MTP-asetus piti muuttaa MTP Auto Detect:stä Mass Storage:ksi. Nyt toimii toi poiloader.

Kotarikuski sanoi:
Garmin ei näy häävisti kirkkaalla kelillä. Taustavalolle on kyllä säätö mutta eipä siitä ole hyötyä, sillä saa säädettyä himmeän vielä himmeämmäksi. Kokemusta sekä lm590 että 595:stä.

Näin kävi itsellinikin. Ei vaan näe. TT vieressä näkyy.

Back