• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

TomTom Rider 400

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Voi pahus, juuri tuo on hankintalistallani :no:

Toivottavasti tullee tarjoukseen talven aikana vielä uudelleen jollekin jälleenmyyjälle.

alexz sanoi:
Voi pahus, juuri tuo on hankintalistallani :no:

Toivottavasti tullee tarjoukseen talven aikana vielä uudelleen jollekin jälleenmyyjälle.

Tätä odotellessa...tai sitten et joku ei tarviikkaan koko aparaattia ja möis vaikka 245euroo ku kuitenkin paketti avattu jne... :p

Nyt meni Riderin uusin karttapäivitys poskelleen kun jätin läppärin hetkeksi vahtimatta. Löytyisikö täältä apuja?

Oma moka kyseessä eli läppärin virransäästöasetukset keskeyttivät päivityksen ilmeisesti siinä vaiheessä kun vanha kartta-aineisto oli poistettu ja uusi lähdössä asentumaan. Nyt Rider ilmoittaa, että laitteessa ei ole karttoja ollenkaan eikä karttojen poisto tai korjaus onnistu MyDrivellä. MyDrive ilmoittaa Riderin päivitysten olevan ajan tasalla tuota karttaa lukuunottamatta.

Tomtomin yleisohjeiden mukaan päivitystä kokeiltu useammalla läppärillä, MyDriven välimuisti tyhjennetty ja Rider itse resetoitu. Kokeilin myös jos kartat pystyisi poistamaan läppärin resurssinhallinnan kautta, mutta tuokaan ei onnistu kun läppäri ei tunnista Rideriä ulkoisena asemana vaan jonkinlaisena verkkoyhteytenä.

Rider itse antaa ilmoituksen, että ei karttoja ja virheilmoituksen kuittauksen jälkeen antaa hetken kuluttua uudelleen saman ilmoituksen eikä tuossa välissä anna tehdä mitään.

Itse arvelen, että tuonne Rideriin asentui pikku pätkä uudesta kartasta, jolloin MyDrive kuvittelee siellä olevan uuden kartan eikä karttaa pysty asentamaan uudelleen. Toisaalta kartta-aineistoa asentui sitten niin vähän, että MyDrive ei kykene sitä poistamaan. MyDriven mukaan Riderin muistista käytössä 1053 Mt, käytettävissä 6002 Mt ja karttapäivityksen koko yli 4000 Mt.

Tomtomille laitoin kuvauksen ongelmasta ja odottelen sieltä ohjeita, mutta jos joltakin löytyisi lääke, niin voisin kokeilla...

Vittu oon niin kädetön näiden kanssa että hävettää. Miten hitossa Riderista saa siirrettyä tallennettuja ajoja Tyreen? Reitit on laitteessa, mutta Tyre väittää, ettei se löydä niitä.

PoS sanoi:
Miten hitossa Riderista saa siirrettyä tallennettuja ajoja Tyreen?
Kun liität USB-johdon naviin se kysyy Hallitse laitteita ja karttoja MyDrive Connectin avulla & Tuo Reitit -Klikkaa tuota "Tuo Reitit" tekstiä. Tämän jälkeen tietokoneen resurssienhallinta-näkymään ilmestyy Tomtom Rider 400, ja sieltä löytyy kaksi osiota: SD kortti ja sisäinen tallennustila. Olettaisin että tallennetut reitit menevät SD-kortille johonkin kansioon, itse en ole hommaa kokeillut. Sieltä voit joka tapauksessa kopsata reitin tietokoneellesi ja sen jälkeen avata ko. reitin Tyrellä.

-perttu- sanoi:
Tomtomin yleisohjeiden mukaan päivitystä kokeiltu useammalla läppärillä, MyDriven välimuisti tyhjennetty ja Rider itse resetoitu. Kokeilin myös jos kartat pystyisi poistamaan läppärin resurssinhallinnan kautta, mutta tuokaan ei onnistu kun läppäri ei tunnista Rideriä ulkoisena asemana vaan jonkinlaisena verkkoyhteytenä.
Oletko tsekannut että onko sulla uusen versio Tomtom MyDrive Connectista?
Kyllä se tunnistaa sen ulkoisena asemana tai ainakin muistikortin tunnistaa. (Jos siinä alussa valitsee sen "Tuo Reitit vaihtoehdon) Mutta sinne sisäiseen muistiin ei pääse ronklaamaan.

Go-Za sanoi:
Oletko tsekannut että onko sulla uusen versio Tomtom MyDrive Connectista?
Kyllä se tunnistaa sen ulkoisena asemana tai ainakin muistikortin tunnistaa. (Jos siinä alussa valitsee sen "Tuo Reitit vaihtoehdon) Mutta sinne sisäiseen muistiin ei pääse ronklaamaan.

Jees on uusin versio ja toiselle koneelle kokeilin asentaa MyDrivestä "puhtaan" version ilman välimuistin roskaa.
Kokeilin tuota "tuo reitit" hommeliakin ja muistikortille pääsin, mutta ei Riderin omaan muistiin... tai kaippa sinnekin jollakin konstilla...

Löysin Tomtomin keskustelufoorumilta yhden vastaavan tapauksen ja siellä neuvottiin ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Muistaakseni ongelma liittyi jotenkin tuonne MyDriveen, mutta laittelen tänne lisää kunhan vastaavat.

-perttu- sanoi:
Kokeilin tuota "tuo reitit" hommeliakin ja muistikortille pääsin, mutta ei Riderin omaan muistiin... tai kaippa sinnekin jollakin konstilla...
EI pääse laitteen sisäiseen muistiin vaikka olisi toimiva Tomppa.

Back