• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

TomTom Rider 400

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
tonttuj sanoi:
Kolmen megan päivitys (nettiyhteyden nopeus on 62 megaa ja tietsikassa i7-prosessori) kestää tietsikalla vanhalla mallilla reilut 20 sekuntia, tämä 400-malli hieroo sitä yli vartin ja käynnistelee laitetta ties kuinka monta kertaa uudestaan.
Mulla menee pikkupäivitykset parissa minuutissa, kartta ja/tai softapäivitykseen menee n. 10-20 minuuttia.
Specsit on suurinpiirtein samat (koneessa ja nettiyhteydessä).

Go-Za sanoi:
Samalla tavalla nykyiselle reitille saa helposti lisättyä välietappeja kun vaan siirtyy hakuun, etsii osoitteen/ paikan ja klikkaa "lisää nykyiselle reitille", tätä en ehkä tekisi ajon aikana...

Jos tuo toimii myös niin, että voin valita määränpään (=tavallaan nykyinen reitti) ja lisätä sitten matkan varrelle muutaman välietapin, niin on varmaan juuri sitä, mitä kaipaan.

Sainkin jo tämän keskustelun perusteella kovin ystävällisen tarjouksen. Saan ko. navin lainaksi, jotta voin perehtyä rauhassa. Hienoa, että järjestyi :respect: Varsinkin kun reittien määrittely navilla on sellainen asia, jonka helppous/käyttökelpoisuus selviää oikeastaan vain kokeilemalla.

Tulipa mieleen mainostaa tässä samalla kikkaa, millä jopa vanhan riderin käyttö onnistuu hanskat kädessä. Mulla on jarruletkun kyljessä kiinni muutaman sentin pituinen pätkä jotain vanhaa letkua, johon olen tökännyt Nintendon käsikonsolin "kynän". Letku on kuristettu pienellä nippusiteellä "kynälle" passeliksi. Sillä on hyvä naputella esim. kirjaimia osoitteisiin niillä pienillä näppäimen kuvilla, joihin en osuisi edes paljain käsin.

Kun ollaan matkalla, niin olemassaolevan reitin tyyppiä voi vaihtaa (nopein, lyhyin, biokaasuttavin, mutkainen, sano no to motari, kävellen, fillarilla). Tai vaihtoehtoisesti kunkin valitun tyypin sisällä voi laskea kolme eri reittivariaatiota. Pystyy lisäämään vältettäviä kohteita tai lisäämään käytäviä paikkoja.

Laite tuli hommattua vuodenvaihteen tietämillä niin ei oikein osaa sanoa miten käyttökelpoisia yllä olevat oikeasti on. Se tuli huomattua, että Suomi-tyyppisessä tiestössä "mutkainen" -vaihtoehto helposti kierrättää jokaisen aitan ja vajan nurkan luona. Aiempi referenssilaite ollut puhelimen näyttö. Siihen verraten edistysaskel vaikuttaa valtavalta.

Isoin miinus laitteessa on mp3-soittimen puute. Se olis hyvä moottoritiemarssilla, ei tartteis asioikseen rueta puhelinta liittämään.

Viimeksi muokattu:
BlackCat sanoi:
Ostiko kukaan muu tästä Gigantin tarjouksesta? Ja onko autoteline ja laturi jo tullut?

Ite ostin HupiHallin tarjouksesta 400-mallin, taisi silloin maksaa 249,-
Autotelineenkin latureineen ostin silloin seuraavalla viikolla, eli niitäkin on olemassa.

Go-Za sanoi:
Mulla menee pikkupäivitykset parissa minuutissa, kartta ja/tai softapäivitykseen menee n. 10-20 minuuttia.

Pistin päivittymään niin näyttäähän tuo melkein 2h tekevän töitä. Yhteys on kyllä hitaampi. Mutta eipä sitä tarvii olla töllöttämässä, siinähän puksuttaa keskenään. :;):

tonttuj sanoi:
Ite ostin HupiHallin tarjouksesta 400-mallin, taisi silloin maksaa 249,-
Autotelineenkin latureineen ostin silloin seuraavalla viikolla, eli niitäkin on olemassa.

Gigantissa oli 299 ja autotelineen toimitus samaan hintaan 3 viikon kuluttua

Go-Za sanoi:

Täällä menee kaksi tuntia koko kartan päivityksessä. joskus ylikin 2 tuntia.
Rider 5 malliin äsken päivitin koko kartan ja muita pikkupäivityksiä, reilun vartin kesti se.

Jack sanoi:
Pistin päivittymään niin näyttäähän tuo melkein 2h tekevän töitä. Yhteys on kyllä hitaampi. Mutta eipä sitä tarvii olla töllöttämässä, siinähän puksuttaa keskenään. :;):

:thumbup: tälle. Ei se aika kai siit ihan sutta tee vaikka reilu tunti menikin just päivittäes.

Näissä kun tuli reissujen päälle tavaksi päivittää gps-fixit kesällä päivittäin, aiemmilla malleilla se oli kymmenien sekuntien homma, tällä uudella aparaatilla pitää siihenkin varata reilusti aikaa.

No niin, uusi kartta ladattavissa. 5779Mb tiedosto. Aloitan päivityksen NYT (16.55)!

Päivitys valmis klo 17.30. Kartat oli ladattu n. 8 minuutin kohdalla, silloin navi sanoo että jäljellä oleva aika on n. 1h 10min, mutta aikaa meni 28 minuuttia.

Go-Za sanoi:
Päivitys valmis klo 17.30. Kartat oli ladattu n. 8 minuutin kohdalla, silloin navi sanoo että jäljellä oleva aika on n. 1h 10min, mutta aikaa meni 28 minuuttia.

Aika hätäsesti meni :thumbup: Mulla tais mennä yli 2h. Mutta mun elämä ei ookkaan sekuntipeliä. :grin:

Kuulostaa vaan omaan korvaan niin oudolta kun sanotaan että "pari tuntia menee" kun olen päivittänyt ite paljon nopeemmin!
Onko sulla Jack SSD levy mihin toi TomTom MyDrive Connect on asennettu?? Se nimittäin kirjoittaa sen varmuuskopion samalla kun päivittää navia. Eli jos on vanhanlainen "ruksuttava" kovo niin on varmaan aika paljon hitaampi!

Go-Za sanoi:
Kuulostaa vaan omaan korvaan niin oudolta kun sanotaan että "pari tuntia menee" kun olen päivittänyt ite paljon nopeemmin!
Onko sulla Jack SSD levy mihin toi TomTom MyDrive Connect on asennettu?? Se nimittäin kirjoittaa sen varmuuskopion samalla kun päivittää navia. Eli jos on vanhanlainen "ruksuttava" kovo niin on varmaan aika paljon hitaampi!

Mä en tiedä levystä, se on nyt himassa ja mä lomalla. Mäkki mulla on mutten tiedä tarkempaa. Ja meillä ei yhteys oo kovin nopea. Mutta kulunut aika ei haittaa. Vaikka veis 5h. Nyt kun muistelen niin aina kun on tullut karttapäivitys niin kyllä siihen aikaa on menny reilusti.

Kyllä nämä vain ottaa aikansa
- Rider 40 viimeisin kartta 1.09 tuntia.
- Samanaikaisesti saman wifi-yhteyden kautta vastaava Länsi-Euroopan kartta-aineisto kännykän TomTom Go Mobile sovellukseen 1.07.
- TomTom Start 25 kartta-aineisto (vastaava kuin Rider 400) 57 min.

Back