• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

TomTom Rider 400

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
walde sanoi:
. Esim. omalla kohdalla Latvian hotellin osoite ei ollu tyressä/navissa lähelläkään oikeaa paikkaa. Googlen kartassa osoite kyllä löytyi kohdalle.

Huomasin saman, kun harjotusmielessä katsoin reittiä ensimmäiselle hotellille. Navi antoi paikan kilometrin päähän todellisesta.
Se on melko pitkä matka, ja aiheuttaa jo hieman ongelmia.
Loput suunnitelluista paikoista katsoinkin sitten googlesta ja puhelimesta ennen merkkaamista naviin.
Sekään ei suju helposti, koska pienemmät tiet puuttuu navin kartasta.

Toisaalta siis hyvä, ettei se pyytämättä näytä mitään nähtävyyksi, pankkiautomaatteja, ruokapaikkoja, tms.,
Koska ei ne kuitenkaan olisi siellä.

jlik sanoi:
Käytin väärää termiä, mulla on tili Tompalle.

Yhden uuden jutun huomasin taas. Miks ihmeessä USB liitin on vaihdettu. TT5:ssa oleva USB on paljon yleisempi. Sama USB kaapeli kävi mun action kameraan, kypäräluuriin jne. Löyty töistä joku vanha Nokian USB kaapeli joka sitten sopi tuohon uuteen tomppaan. Noita vanhaan tomppaan sopivia kaapeleita multa löytyy iso läjä. No, lopetan marmatuksen nyt. Persiistä toi laite on, sille ei voi mitään.
Tätä en kyllä allekirjoita!
Micro-USB on mulla yleisempi, sopii mun kypäräpuhelimeen, kännykkään, Tabletteihin ym. ym. Action-kamerat taitaa olla ainoita joissa on vielä mini-USB mulla.

Go-Za sanoi:
Tätä en kyllä allekirjoita!
Micro-USB on mulla yleisempi, sopii mun kypäräpuhelimeen, kännykkään, Tabletteihin ym. ym. Action-kamerat taitaa olla ainoita joissa on vielä mini-USB mulla.

Meillä on sitten eri vehkeet ja usbit.

Jotakin positiivista Tompassa; reitin nauhotus eilen onnistu vaikka unohdin pysäyttää sen ja sammutin virrat. Nauhotus oli tallella.

Go-Za sanoi:
Lennossa reitin muokkaaminen todella helppoa! Oikeaan reunaan tulee "palkki" missä reittipisteet on näytetty. Palkkia näpäyttämällä reittipisteitä pääsee poistamaan (ei muokkaamaan). Tämä on todella selkeä parannus edelliseen!
Akun loppumisesta varoituskilahdus kypäräpuhelimeen n. 10 minuuttia ennen sammumista, tuplakilahdus n. 5 minuuttia ennen... ja triplakilahdus sitten kun akku loppui ja laite sammui.

Tää ominaisuus (etappien poisto) toimii ihan kivasti edelliseen Tomppaan verrattuna. Mä laitoin ton telineen johdon akkuun kiinni (sulakkeen kautta) joten laite ei pääse sammumaan.

Ehkä tohon tomppaan tottuu vähitellen. Vi***ti vain kun mikään ei toimi (navi, pemari...). Pemari on vieläkin mykkä bluetoothilla mutta eiköhän sekin ongelma saada korjattua.

jlik sanoi:
Tarkoitat ilmeisesti pemaria. Joo, siinä on todennäköisesti jokin vika. rxtx-tuote ei oo vielä vastannu mun kyselyihin.

Nii ittekseni tässä lähinnä mutisen, ku koitin hakea kohdetta tolla navilla, ja se heitti monta kymmentä kilometriä todellisesta.
Eli oman navin aattelin palauttaa.. Ei sillä tee mitään.

jlik sanoi:
Tarkoitat ilmeisesti pemaria. Joo, siinä on todennäköisesti jokin vika. rxtx-tuote ei oo vielä vastannu mun kyselyihin.
Ootko kokeilla löytääkö mikään muu laite sitä sun peemeriä kun bt-haku on päällä?

Go-Za sanoi:
Ootko kokeilla löytääkö mikään muu laite sitä sun peemeriä kun bt-haku on päällä?

Mun IPhone naittuu ilman mitään ongelmia. Samoin oon kokeillu toista Midlandin kypäräluuria ja sama tilanne pemarin kanssa. Lisäksi oon kokeillu nyt kahta eri Tompan navia (TT5 ja 400). Myöskin navit parittuu hyvin. En oikein keksi muuta syytä kuin että pemarissa on jokin vialla. Tai voi olla etten oo löytäny pemarissa oikeita asetuksia.

Ludvig xiv sanoi:
Huomasin saman, kun harjotusmielessä katsoin reittiä ensimmäiselle hotellille. Navi antoi paikan kilometrin päähän todellisesta.
Se on melko pitkä matka, ja aiheuttaa jo hieman ongelmia.

Tästä syystä itse päätin, että ennen reissuun lähtöä laitan karttapisteet jotenkin talteen puhelimeen. Saan sitten puhelimen navin kautta suunnan edes oikeaan suuntaan jos tomppa vie väärään paikkaan.

Toivottavasti tuo Tyre päivittää sen oman karttansa, käsittääkseni tyre antaa tompalle vain kordinaatit, joten jos tyre löytää oikean paikan niin kaiketi se pitäisi sitten siirtyä oikein tomppaankin. Ainakin toivon niin.
Muutenkin kannattaa tällä laitteella vähän katsella mistä navi meinaa ajatuttaa... Itsellä meinasi Liettuasta Puolaan ajattaa Valko-Venäjän kautta. Olisi reissussa saattanut tulla ihmetys kun löytää itsensä Valko-Venäjän rajalta jossa kysytään viisumia kun piti olla Puolan rajalla. Ja ihme kyllä kaikki muut paitsi tomtom on sitä mieltä, että kannattaa ajaa Latviasta suoraan Puolaan kiertämättä Valko-Venäjän kautta ;)

Pitää kyllä sanoa, että tämä TomTom versio ei ole vakuuttanut tähän mennessä kuin ulkonäöllä.

walde sanoi:
Pitää kyllä sanoa, että tämä TomTom versio ei ole vakuuttanut tähän mennessä kuin ulkonäöllä.

Tästä oon aivan samaa mieltä. Mites toi sun teline, täriseekö uus tomppa ajon aikana? Vanha TT5 ei tärissy ollenkaan.

jlik sanoi:
Tästä oon aivan samaa mieltä. Mites toi sun teline, täriseekö uus tomppa ajon aikana? Vanha TT5 ei tärissy ollenkaan.

En ole vielä päässyt testaamaan tuota ajossa. Toivottavasti tänään iltapäivällä pääsen testaamaan ja havaitsemaan ajon aikaiset puutteet ja viat :D

jlik sanoi:
Ootko kokeillu löytääkö mikään muu laite sitä sun peemeriä kun bt-haku on päällä?

Go-Za sanoi:
Ootko kokeillu löytääkö mikään muu laite sitä sun peemeriä kun bt-haku on päällä?

En oo vielä kokeillu, mutta harjoituksia on tarkoitus jatkaa. rxtx:ltä tuli uusia ohjeita.

jlik sanoi:

Eilen tosiaan iltapäivällä kävin ajamassa noin 70km lenkin ja ei tuo itsellä tärissyt.
Nyt sitten pitää vaan toivoa, että tuo täyttää kaikki tarpeelliset kriteerit toimivasta navigaattorista vielä tulevillakin reissuilla ettei joudu turvautumaan kännykkänavigointiin kesken euroopan turneen.

Luovutin ja kiikutin laitteen postiin.
Oli elämäni ensimmäinen palautus, vaikka hieman käsistä lähteneestä romujen tilailusta on tullut harrastus, joka tuo sisältöä tylsään elämääni.. Ja pienen asumukseni nurkkiin.

Jos navigaattori tarvii toisen navigaattorin, ja tietokoneen nettiyhteydellä, ja helvetisti töitä, eikä sitä silti voi käyttää navina, on se sama, kuin ostaisin hienon auton, ja toisen auton trailerilla, jolla liikuttaa hienoa autoa.

Tuli toi kuponkikoodi jokin aika sitten mutta vasta nyt latasin ja asensin tyren läppäriin joka kulkee mopon kyydissä. Eikös tuo Tyre pitäny olla Pro versio jossa ei oo noita mainoksia? Yritin antaa lisenssi kohdassa sen kuponkikoodin ja oman nimen (käyttäjätunnarin) mutta prkle kun tyre ei hyväksy niitä. Mistä vi***ta sen oikean lisenssikoodin saa?

jlik sanoi:
Tuli toi kuponkikoodi jokin aika sitten mutta vasta nyt latasin ja asensin tyren läppäriin joka kulkee mopon kyydissä. Eikös tuo Tyre pitäny olla Pro versio jossa ei oo noita mainoksia? Yritin antaa lisenssi kohdassa sen kuponkikoodin ja oman nimen (käyttäjätunnarin) mutta prkle kun tyre ei hyväksy niitä. Mistä vi***ta sen oikean lisenssikoodin saa?

Jos en ihan väärin oo ymmärtänyt niin meet sinne tyretotravel-nettisivulle ja syötät sen alennuskoodin sinne tyre pro lifetime -tuotetta ostaessa niin hinnaksi tulee nolla. Eikö se lukenut joko siinä tompan viestissä tai siellä tyren kotisivulla se ohje?

Back