• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tom tom Rider  Vai Garmin Zumo 220

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kannel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse en ole kovin vakuuttunut garminista tai oikeastaan sen kartoista, vituttaa kun 5 vuotta sitten uudelleen nimetty/numeroitu kotikatu on edelleen vanhoilla tiedoilla. Lisäksi laite hukkasi itsensä hartola-jyväskylä välillä aivan kokonaan viime viikonloppuna, toki siellä oli tietyö menossa mutta sumo luuli olevansa umpihangessa.
Onko tuo testattu muilla naveilla, että ne löytää tuon sun kotikadun. Yleensä nämä päivityksen puuttumiset johtuvat, siitä kotikunnastasi, mikäli se ei ole noita muutoksia merkinnyt omiin aineistoihin ei ne tule myöskään naveihin.

Noista on paljon esimerkkejä, missä muutoksia ei ole yhdenkään valmistajan naveissa, ehkä googlemapsissa, kun periaate on eri.
Itse en ole testannut kun tuo sumo on ensimmäinen ja ainoa navigaattori... Mutta osa takseista ei tahdo löytää perille, nyt luulen tietäväni syyn. Kotikunta tuskin on vikana, muutos on ollut mm. elisan paperinavigaattoreissa vuosia. Ja uskoakseni muutoksen takana oli kotikuntani, ei kai kadun nimeä voi muut muuttaa?

Juuri tuolta tilasin 2 pv ja nopealla toimituksella , eipäs ole näkynyt vielä. Mut laitetta odotan et pääsee kokeilee.
Näyttää Emporiossa olevan tällä hetkellä hintaan 485,30€. Siihen tarjous -10€ + pikaposti 21,70€ niin kokonaishinta 497,00€

Toinen mitä olen katsellut on toi Hantec englannin maasta.
Siellä tyrkylle heti toimitukseen tuollainen NOH version eli on tehtaalla uudelleen asennettu softat. Puhuvat vain 12 kk takuusta kun Emporio sanoo takuuksi 24 kk.
Hantec hinta £377,38 + toimitus £16,90 = £394,28 ~ 450€. Onko jollakin kokemuksia tuosta nettikaupasta? Taikka tuollaisesta NOH versiosta?
Jollet vielä tilannut, niin saatat säästää jonkun roposen kun lukaset:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=123690

Varoitukseksi, että mun kohdalla 2-6 päivän toimitusaika "hiukan" venähti...

Itse en ole kovin vakuuttunut garminista tai oikeastaan sen kartoista, vituttaa kun 5 vuotta sitten uudelleen nimetty/numeroitu kotikatu on edelleen vanhoilla tiedoilla. Lisäksi laite hukkasi itsensä hartola-jyväskylä välillä aivan kokonaan viime viikonloppuna, toki siellä oli tietyö menossa mutta sumo luuli olevansa umpihangessa.
Tilasin 2 pv ja huomenna zumo 660 on kuulema ovella.Ihan kohtuu toimitus aika minusta,eli viikonlopus saa tekemistä
smile_org.gif

TomTom Rider 2:n mp-telakka osoittautui kiusalliseksi akun purkajaksi, varsinkin ennen kuin vika paikantui.  Purkuvirta 0,18 A jäi päälle, vaikka navi oli poissa telineestä ja virrat koneesta pois! Pyörä jäi aika useana perjantai -iltana laturin päähän. Takuusta kyllä sai uuden telakan.

TomTom Rider 2:n mp-telakka osoittautui kiusalliseksi akun purkajaksi, varsinkin ennen kuin vika paikantui.  Purkuvirta 0,18 A jäi päälle, vaikka navi oli poissa telineestä ja virrat koneesta pois! Pyörä jäi aika useana perjantai -iltana laturin päähän. Takuusta kyllä sai uuden telakan.
Itse kytkin navin releen taakse jolle herätevirran rosmosin takavalon johdosta. Tällöin navi, tai ainakin zumo 550 sammuu automaattisesti kun kääntää virrat pois (tosin odottelee 30s josko käyttäjä haluaa jatkaa oman akun varassa).

Itse kytkin navin releen taakse jolle herätevirran rosmosin takavalon johdosta. Tällöin navi, tai ainakin zumo 550 sammuu automaattisesti kun kääntää virrat pois (tosin odottelee 30s josko käyttäjä haluaa jatkaa oman akun varassa).
Laitoin zumo 660 virtaan vapaseen liittimeen joka oli satulan alla, johon virta tulee vain kun pyörä on käynnissä.

Eli jos voisi saada käyttäjien + ja - laitteille ja käytölle kumpi on parempi tai helpompi Tom tom tulee vain pyörä teline ilman lataus mahdollisuutta pyörässä.Kaikki muu lisävarusteita. Zumo 220 tulee lataus teline mp ja auto sarja ja lataus laite mukana. Kertokaa.

Omaan kokemukseen perustuen sanoisin että älä ny ainakaan TomTomia osta.

Itsellä olisi tarkoitus mahdollisesti hankkia tuo Zumo 220, kun tomtom rider 1 alkaa olla finaalissa. Kosketusnäyttökään ei enää toimi kunnolla. Lataushan siinä ei oo toiminu koskaan.

Miten on, kestääkö zumo 220:n teline MP-käytössä? Myös soratie-ajossa vähän kuoppaisemmillakin teillä? Vielä toisenkin kesän ajan? Toimiiko lautaus, ettei laite pimene kesken päivän?

Miten on, kestääkö zumo 220:n teline MP-käytössä? Myös soratie-ajossa vähän kuoppaisemmillakin teillä? Vielä toisenkin kesän ajan? Toimiiko lautaus, ettei laite pimene kesken päivän?
Zumo 220:n teline on aika kestävää laatua. Telineessä itsessäähän ei ole mitään sähköosia, vaan lataus hoidetaan navin usb-liittimeen tulevalla johdolla.

Euroopanturneella satoi käytännössä joka päivä ja akulta tuleva latauspiuha ei kestänyt vettä. Piuhan usb-liittimeen muodostui ruostetta ja navi luuli piuhan toisessa päässä olevan tietokoneen. Pientä ongelmaa ja navin boottailua kesken ajon oli tämän jälkeen tiedossa.

Huomasin vasta myöhemmin, että itse telineessähän on oma paikka latauspiuhalle, johon usb-liittimen voi pistää silloin kun navi ei ole telineessä. Tämä olisi varmaan estänyt ongelmat.

Joutunen siis itse ostamaan uuden akkupiuhan.

Omaan kokemukseen perustuen sanoisin että älä ny ainakaan TomTomia osta.

Lataushan siinä ei oo toiminu koskaan.
Rider I:n teline on/oli tosiaan susi. Lataus ei toiminut eikä navi pysynyt ajossa edes kiinni telineessä. Itselläni vielä koko teline murtui itsestään hiekkatien töyssyissä.
Tompalla on sellainen systeemi, että kun laite on ollut kaksi kertaa takuukorjauksessa, ei kolmatta kertaa enää edes yritetä, vaan vehje vaihdetaan suosiolla kokonaan uuteen. Näin asiakaspalvelun täti minulle kertoi. Minä sain RiderI:n tilalle uuden Rider II:n monen vuoden jälkeen, kun se oli kolmatta kertaa menossa korjaukseen. Ei siinä takuuajan pituudella ollut mitään merkitystä. Olen nyt tyytyväinen, mutta se Rider I:n teline oli kyllä totaalisen fiasko.

Kannampa korteni kekoon juuri Tom Tomin urban riderin ostaneena. Mukana tuli pyöräteline jossa ei latausta mutta mukana tuli kylläkin normaali pistokelaturi erillaisine päineen.
Ainakin vielä olen ollut kovinkin tyytyväinen ko. laitteeseen!

..(tosin odottelee 30s josko käyttäjä haluaa jatkaa oman akun varassa)..
Voiko zumoon laittaa oletukseksi että jatkais automaattisesti akkuvirralla? Mulla on kelkassa garminin oregon kiinni ja olis parhautta jos sen sais oletuksena pysymään päällä vaikka virran syöttö katkeaa. Nyt pitäis aina muistaa komentaa pysymään päällä, jos haluaa katkotonta gpx-logitusta.

Voiko zumoon laittaa oletukseksi että jatkais automaattisesti akkuvirralla? Mulla on kelkassa garminin oregon kiinni ja olis parhautta jos sen sais oletuksena pysymään päällä vaikka virran syöttö katkeaa. Nyt pitäis aina muistaa komentaa pysymään päällä, jos haluaa katkotonta gpx-logitusta.
Nopeasti vilaisemalla en löytänyt laitteen asetuksista akkukäyttöön säätöä. Laitehan kysyy virransyötön katkettua, että jatketaanko akkukäytöllä ja tuohon oli oletuksena ei. Aikaa vastauksen antamiseen taisi olla se 30 sek.

Back