• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tom Tom Rider 4.3" näytöllä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rengas
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eli toisin sanoen se kyllä ajattaa sua joka tapauksessa jokaisen reittipisteen kautta mutta kahden reittipisteen välille voi silti navigaattorin mielestä tehdä monta erilaista vaihtoehtoista reittiä...

Go-Za sanoi:
Eli toisin sanoen se kyllä ajattaa sua joka tapauksessa jokaisen reittipisteen kautta mutta kahden reittipisteen välille voi silti navigaattorin mielestä tehdä monta erilaista vaihtoehtoista reittiä...

Itekkin ihmettelin tuota uutta ominaisuutta. Saattaa aiheuttaa myös tilanteen, jossa ilmoittaa reititystavan valinnan jälkeen "Virheen / mahdottoman reitin". Kun valitsee uudelleen toisen reititystavan (suorin, nopein tmv...), niin jo onnistuukin. Tuo ominaisuus on mielestäni toistaiseksi ainoa "ei niin hyvä" tai ainakin hämmennystä herättävä uudessa Tompassa.

C-A-D sanoi:
Itekkin ihmettelin tuota uutta ominaisuutta. Saattaa aiheuttaa myös tilanteen, jossa ilmoittaa reititystavan valinnan jälkeen "Virheen / mahdottoman reitin". Kun valitsee uudelleen toisen reititystavan (suorin, nopein tmv...), niin jo onnistuukin. Tuo ominaisuus on mielestäni toistaiseksi ainoa "ei niin hyvä" tai ainakin hämmennystä herättävä uudessa Tompassa.

Vanhassa toimi ihan samalla lailla (Urban Rider), vaikka kuinka teki Tyrellä reittiä ja valitsi sen, niin eiku haluutko mimmosta tietä ajella, mutkaa, suoraa, nopeeta, välttää motareita yms. Toi on mun mielestä ihan hölmö ominaisuus. toisaalta melkeen ainoo joka tossa risoo.

siki sanoi:
Vanhassa toimi ihan samalla lailla (Urban Rider), vaikka kuinka teki Tyrellä reittiä ja valitsi sen, niin eiku haluutko mimmosta tietä ajella, mutkaa, suoraa, nopeeta, välttää motareita yms. Toi on mun mielestä ihan hölmö ominaisuus. toisaalta melkeen ainoo joka tossa risoo.

Kuinka huojentavaa, olin ihan varma käyttäjävirheestä :)

Aikas outo ominaisuus, eihän sitä ihan randomilla etappien välisiä reittejä suunnittele...
No mut hyvä että nyt tuon tietää. Tänks!

vielä kun ne osais tehdä siitä sellaisen, että jos olet poikennut reitiltä ja palaat reitille uutta tietä pitkin niin se tajuaisi kokonaisreitin suunnan eikä ajattaisi kohti "taakse jäätyjä" reittipisteitä. Vieraassa ympäristössä voi olla hankalaa lukea karttaa opasteiden välissä huomatakseen menevänsä vaikkapa 5 kilsaa väärään suuntaan.

Ahoi sanoi:
vielä kun ne osais tehdä siitä sellaisen, että jos olet poikennut reitiltä ja palaat reitille uutta tietä pitkin niin se tajuaisi kokonaisreitin suunnan eikä ajattaisi kohti "taakse jäätyjä" reittipisteitä. Vieraassa ympäristössä voi olla hankalaa lukea karttaa opasteiden välissä huomatakseen menevänsä vaikkapa 5 kilsaa väärään suuntaan.

Mulla se tarjoaa sen sininen/violetin haamunuolen näytön oikeaan laitaan ja antaa mahdollisuuden siirtyä ajamaan kohti seuraavaa reittipistettä. Taitaa jopa kysyä ihan sitä.

tonttuj sanoi:
Mulla se tarjoaa sen sininen/violetin haamunuolen näytön oikeaan laitaan ja antaa mahdollisuuden siirtyä ajamaan kohti seuraavaa reittipistettä. Taitaa jopa kysyä ihan sitä.

Jep ja pikavalikkoon kannattaa laittaa siirry seuraavaan reittipisteeseen tai edelliseen.
Itse tyren kautta ladannut reitin tasan kerran vasta. Pohjois-satakunnan perukoilta länsi-satamaan. En laittanu kuin alku ja loppupisteet ja hyvin meni suunniteltua reittiä pitkin (mentiin reittiä mitä laite ei varmasti olisi itse ehdottanut)

tonttuj sanoi:

Zwäng sanoi:
Jep ja pikavalikkoon kannattaa laittaa siirry seuraavaan reittipisteeseen tai edelliseen.
Itse tyren kautta ladannut reitin tasan kerran vasta. Pohjois-satakunnan perukoilta länsi-satamaan. En laittanu kuin alku ja loppupisteet ja hyvin meni suunniteltua reittiä pitkin (mentiin reittiä mitä laite ei varmasti olisi itse ehdottanut)
Mulle tulee kanssa tuo oikeaan laitaan seuraava etappi, jos ohitan edellisen tms. Samaten pikavalikossa on tuo edellinen/seuraava. Pointti olikin siinä, että Tomppa tajuisi sinun reitin trendin ja tarjoaisi sitä aktiivisemmin. Toinen tapa tietty oppia kyttäämään tuota laitetta paremmin.

Mulla nimittäin näitä pikku hasseja tulee juuri sen vuoksi, että kuviteltu oma reitti jääkin ajamatta, kun Tomppa reittisuunnitelman avaamisen jälkeen vielä erikseen kysyy, millaisena se ajetaan. Pari muuttujaa tuntemattomassa paikassa tuon reitin aikana aiheuttaa sen, ettet "ole kartalla" siitä minne suuntaan nyt pitäisi lähteä, jotta seuraat reittisi trendiä. Helpommaksi itse ainakin tätä kaipaan.

Onko muuten toimivista uusista kartoista tietoa?

Perinteisesti syyskuun alkuun mennessä on uudet tulleet, siinä on varmaan korjaukset.

Uusin Tom Tom Rider 4.3" näytöllä

TomTomin iOS-version kartat päivittyneet 16.5. ja 14.7. Onkohan tässä sama päivitystahti?

Samalla tapaa muuten tässäkin joutuu ennakolta tallennettua reittiä käyttöönottaessa valitsemaan reittityypin uudestaan. Muuten se lataa joka kertaa reitin sillä reittityypillä, mikä on valittuna oletusasetukseksi.

Uudet kartat on tullu.
Mulla on ruvennu lataava teline kenkkuilemaan. Noihin saranoihin on tullu käytössä väljää...
gpsmount3.jpg

Siis nämä.
Lataus toimii kun nostan liitintä ylöspäin, siis sitä missä johto on kiinni telineessä.
Pitäis keksiä miten tuon saa korjattua toimivaksi... Ei viitsisi 70 euroa maksaa uudesta!

Tuo ei ole lataava teline.
Siinä johdossahan on lukitusklipsi? Miten se irtoaa alaspäin?

tonttuj sanoi:
Tuo ei ole lataava teline.
Siinä johdossahan on lukitusklipsi? Miten se irtoaa alaspäin?
Lainasin vaan "hyvälaatuista" kuvaa netistä.
Johto itse ei ole löysällä vaan tuota koko osaa joka tossa telineen "sisällä" on niin sitä saa nostettua ylöpäin helpoiten siitä liittimen kohdasta missä johto on kiinni.
Eli koska nuo saranat on löystyneet niin tuon lataavan telineen liikkuva osa painuu jo sen verran alaspäin kun navin laittaa telineeseen ettei nastat enää saa kunnon kosketusta navissa oleviin kosketuspintoihin.
Muutenkin mun mielestä tuo rakenne on melko väljä! Vaikka teline olisi uusi se navi silti liikkuu millin tai pari siinä telineessä...

Minulla taisi kestää noi kylmässä telakassa noin vuoden päivät, kai aktiivitelakassa on sama ratkaisu elikkä ovat menossa poikki.

Ja uusimmat kartatkin näyttäisi toimivan kuten pitää, toistaiseksi ei ole ollut ongelmia.

Kyllä se tiekohtaisissa nopeusrajoituksissa ja varsinkin niiden muutoksissa sekä Suomessa että ulkomailla, on kohtuullisen pihalla. Ei myöskään selkeys useamman tien liittymissä kehumista ansaitse. Saa tietysti olla toistakin mieltä, mutta yli 20 tkm on tullut ajettua sitä seuraten ja joskus jopa omia valintoja tehden.

Nyt on tullut kartta 935.5753. Oletteko vielä törmänneet tuossa ongelmiin, eli kannattaako tuo jo ladata?

Back