• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Toisten auttaminen liikenteessä.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tempous
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sunnuntaina ajellessa vastaantuli tilanne missä suomea puhuva maahanmuuttaja oli auton saanut ojaan. Siihen oli jo pysähtynyt moottoripyöräilijä ja autoilija. Pysähdyin vielä kyselee tarviiks apua ym.
Siinä sitten auto saatiin ojasta ja tämä nainen kertoi että ensin pysähtyi auto jossa oli 4 miestä. Olivat nähnyt tämän pienen naisen niin sanomatta mitään olivat hypänneet takaisin autoon ja ajaneet pois :pissed:

Itse en VIELÄ ole tielle jäänyt mutta lähellä on ollut.
Paras fiilis jäänyt kun kävin hakee yhden tytön joutessani 70km päästä kun auto oli levinnyt ja joku erittäin tärkeä tentti oli edessä seuraavana aamuna. Sattui avunpyyntö netistä silmiin (isänsä oli laittanut) ja itsellä sattui olemaan tylsää :)
Tytteli kiitteli kovasti ja itki onnesta. Isänsäkkin soitteli kiitokset vielä perään.

Re: Toisten auttaminen liikenteessä.

Itellä kerran kotilolla ajaessa räjähti toinen takarengas moottoritiellä. Eihän siinä muu auttanut kuin vaihtaa rengas. Vein varoituskolmion paikalleen ja aloin vaihtamaan rengasta niin joku pysäytti auton moottoritien keskellä olevalle kääntöpaikalle. Sieltä porukka vaan katseli ihmeissään, kukaan ei tullu kysymään tarviinko apua. No reilu 10 min multa meni että olin taas liikenteessä, ehkä katsoivat vaan ettei ole mitään hätää.

Itse olin joskus yli kymmenen vuotta sitten palaamassa saarenmaalta vanhalla ja resulla 125 exc kotarilla suomeen ( älkää kysykö miksi ) kun meno hyytyi hyvin nopeasti virtsun jälkeen. Kännykästä muuten oli akku loppu ja olin yksin liikenteessä. Paikalle pysähtyi eestiläinen äija ruosteisella hiacella ja lupasi heittää tallinnan satamaan. Perille päästyäni tarjosin rahaa mutta kaveri kieltäyti ottamasta ja sanoi, että ollaan sujut kun näen seuraavan kerran jonkun tien varressa ja jään jeesaamaan.
No, seuraavan kerran kun näin prätkän tienvarressa pysähdyin tietysti ja kysyin mikä hätänä. Kaverilta oli bensa loppu ja meinasi, ettei tarvitse apua (?!) sanoin hänelle tuovani bensaa, jolloin hän katsoi minua sen näköisenä että "niin varmaan". Hetken päästä toin 1,5l bensaa limupullossa. Olipa hauska nähdä niin epäuskoinen naama! Rahaa tarjosi ja kerroin hänelle tarinan viron miehestä. Toivottavasti on laittanut hyvän kiertämään.

N. 15 vuotta sitten eräällä espoolaisella parkkipaikalla oli jakkupukuinen, erittäin tyylikäs ja hyvännäköinen naesihminen neuvottomana kun Audista oli kumi puhki ja seuraavaan paikkaan oli jo kova kiire, eikä tilattua hinausautoa oltu luvattu ainakaan tuntiin.

Noh, takakopassa oli tunkki ja vararengas, joten vaihdoin sen siltä seisomalta. Homma ohi ja typy yrittää tarjota rahaa, mutta kieltäydyin, tottakai. Sitten tulikin loppuhuipennus: pirkko tuli naamakkain seisomaan lähelle ja antoi kunnon suukon keskelle suuta.

Voitte varmaan uskoa, että muistan sen tilanteen lopun ikääni...

JCM sanoi:
Itse olin joskus yli kymmenen vuotta sitten palaamassa saarenmaalta vanhalla ja resulla 125 exc kotarilla suomeen ( älkää kysykö miksi ) kun meno hyytyi hyvin nopeasti virtsun jälkeen. Kännykästä muuten oli akku loppu ja olin yksin liikenteessä. Paikalle pysähtyi eestiläinen äija ruosteisella hiacella ja lupasi heittää tallinnan satamaan. Perille päästyäni tarjosin rahaa mutta kaveri kieltäyti ottamasta ja sanoi, että ollaan sujut kun näen seuraavan kerran jonkun tien varressa ja jään jeesaamaan.
No, seuraavan kerran kun näin prätkän tienvarressa pysähdyin tietysti ja kysyin mikä hätänä. Kaverilta oli bensa loppu ja meinasi, ettei tarvitse apua (?!) sanoin hänelle tuovani bensaa, jolloin hän katsoi minua sen näköisenä että "niin varmaan". Hetken päästä toin 1,5l bensaa limupullossa. Olipa hauska nähdä niin epäuskoinen naama! Rahaa tarjosi ja kerroin hänelle tarinan viron miehestä. Toivottavasti on laittanut hyvän kiertämään.

Se on just noin. Hyvät teot kiertävät ja palkitsevat.

.:thumbsup:

BlackCat sanoi:
Kaikkia muita jeesataan mahdollisuuksien mukaan paitsi Saab kuskeja.
No kui? Mun vanha isäukko (93v) ajelee vanhalla Saabilla, ja jos hänelle jotain sattuisi, niin olishan se kiva jos joku jeesais......

Back