• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

TM:n vertailu moottoripyörähuolloista...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jalase
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ainakin kuolemaan johtaneista prosenttiosuus on selvästi pienempi kuin ns. "freak accident" -osaston jutuilla. Näitä jälkimmäisiä muistan viimeiseltä viideltä vuodelta useamman, mutta näin äkkiseltään en muista ainoatakaan tekniikan pettämistä. Tietysti jos lähdetään itsepetoslinjalle, niin aina voidaan spekuloida oliko siinä "mutkassa kaiteisiin 150 lasissa" -tilanteessa kenties myös joku tekninen vika.

TÄÄLLÄ olisi vuodelta 2003 heinä-elokuun motoristiraadot vaikka esimerkiksi.

Eiköhän ne huollot liikkeissä kuitenkin ole yleisesti keskimäärin paljon paremmin tehty kuin normaalin moponräpeltäjän tekemänä, joka ei juuri muuta tiedä mopostaan kuin merkin? Testejä tehdään vaikka kuinka paljon, luotettavuus saattaa olla mitä vaan. Itse uskallan viedä pyöräni vaikka Raision Bike Worldiin, koska tiedän, että siellä on päteviä kavereita tekemässä hommia. Kuinkahan moni täällä valittajista tekee työnsä eri yrityksissä 100%tunnollisesti, ilman lintsauksia, ilman tietokoneella surffaamistä tai omien asioiden hoitoa työaikana? Veikkaan, että iso osa valittajista syyllistyy näihin. Oletko siis kykenevä tuomitsemaan muita ilman omaa kokemusta?? Epäilen....
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
Onneksi näitäkin kavereita löytyy niin pysyy nuo BW:t yms. pystyssä.
biggrin.gif
biggrin.gif

Itse olen käyttänyt 12R:n ainoastaan 12tkm huollossa, jossa säädettiin mm. yhtä pakoventtiiliä. Paikkana oli tosin JV-Motosport, jossa tehdään se mistä maksetaan. Kaikki muut "pikkuhuollot" olen tehnyt itse ja aion takuuajan jälkeen tehdä kaiken itse.

Eiköhän ne huollot liikkeissä kuitenkin ole yleisesti keskimäärin paljon paremmin tehty kuin normaalin moponräpeltäjän tekemänä, joka ei juuri muuta tiedä mopostaan kuin merkin? Testejä tehdään vaikka kuinka paljon, luotettavuus saattaa olla mitä vaan. Itse uskallan viedä pyöräni vaikka Raision Bike Worldiin, koska tiedän, että siellä on päteviä kavereita tekemässä hommia. Kuinkahan moni täällä valittajista tekee työnsä eri yrityksissä 100%tunnollisesti, ilman lintsauksia, ilman tietokoneella surffaamistä tai omien asioiden hoitoa työaikana? Veikkaan, että iso osa valittajista syyllistyy näihin. Oletko siis kykenevä tuomitsemaan muita ilman omaa kokemusta?? Epäilen....
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Itse olen käyttänyt 12R:n ainoastaan 12tkm huollossa, jossa säädettiin mm. yhtä pakoventtiiliä. Paikkana oli tosin JV-Motosport, jossa tehdään se mistä maksetaan. Kaikki muut "pikkuhuollot" olen tehnyt itse ja aion takuuajan jälkeen tehdä kaiken itse.
juuri näin...eiköhän jotain ala tapahtuu ku porukkaa ei näy.
mä en tajuu mistä nää huoltojen valohoito hinnat ees revitään?
voisko joku valaista mua asiassa?vantaan bike world-1000km ensihuolto 123ekii siis pelkästä öljyvaihdosta hornettiin!mitä ihmeen ainetta ne tonne koneeseen kaataa ja saa aikaa menee viel 1,3h??

osa noista "vioista" oli kyllä vähän kyseenalaisia kuten rengaspaineet. en itse välttämättä haluaisi että rengaspaineitani muuteltaisiin huollossa, jos jostain syystä tykkää ajella eri arvoilla kuin tehdas suosittelee. tökeröin muisto itseltä noista merkki huolloista oli moposkootterin 4000km huolto itse huolto ei ollut hirveän kallis mutta laittoivat huollossa variaattoriin prikan takaisin  
omg.gif
minkä olin itse ottanut pois. ihme huoltotoimenpide kun laskee vekottimen huippunopeutta 30km/h. sen jälkeen olenkin onneks saanut pyörät huollettua itse kun ei ole takuu syistä tarvinnut huollattaa.

033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

juuri näin...eiköhän jotain ala tapahtuu ku porukkaa ei näy.
mä en tajuu mistä nää huoltojen valohoito hinnat ees revitään?
voisko joku valaista mua asiassa?vantaan bike world-1000km ensihuolto 123ekii siis pelkästä öljyvaihdosta hornettiin!mitä ihmeen ainetta ne tonne koneeseen kaataa ja saa aikaa menee viel 1,3h??
no esmes. öljyt maksaa 66e/4L (siis jos käyttää castrolin r4:sta) ja ölj.suodin joku 10e...ja yleensä viel vaihdan iha isse öllit 5tkm välein..ihanan kallista
biggrin.gif

"öljyt maksaa 66e/4L (siis jos käyttää castrolin r4:sta"

hölmön hommaa, motul ester pohjaista täyssynteettista saa 36ekeen. Siitä ei öljy parane, vaikka hinta nousisikin.

JT

Työnvastaanottoon sopi kyllä tuo "pyörä on tuolla takapihalla" -kuvaus...
Kyllä noissa liikkeiden asiakaspalvelussa olisi useinkin parannettavaa.

Mulla jäi vähän samanlainen asiakaspalvelun laatutaso mieleen RM Heinolta sen jälkeen kun eka ihailin vartin verran GSX 750 F:ää, lähes syynäten pyörästä jokaisen kolon. Tämän jälkeen joku nuori pojankloppi, ehkä joku minun ikäisenä, ehkä vähän vanhempi tulee kysymään että voisiko auttaa. Siinä sit heitin että saisiko tämän koeajoon. ( Oltiin kaverin kanssa tultu pyörillä paikalle, joten oli kamatkin valmiiks päällä )
Ensin kierrellen ja kaarrellen tuli kieltävä vastaus, että ei hän oikein tiedä. Pienen suostuttelun jälkeen muuttu vastaukseksi, että jos ostat pyörän niin saat sen koeajoon.
veryangry.gif

Tässä vaiheessa sain putiikista riittävän vaikutelman ja jätin asian siihen. Tuskin ihan heti lähden uudestaan yrittämään. Toinen vähän samanlainen tilanne oli turkulaisen mp-firman kanssa kun yritin selvittää, että olisiko mahdollista koeajaa heillä olevaa pyörää.

Onneksi on vielä sellaisiakin liikkeitä joissa on asiakaspalvelua, kuten kx-center
bowdown.gif

koskahan ensimmäinen vetää käräjille huoltoliikkeen joka laskuttanut tekemättömästä työstä
confused_orig.gif
kyseessähän on petos??....
omg.gif

TM 4.06:ssa, "yleisönosastossa" on Niko Kantolan(Hailac) vastine huoltovertailusta.
Asiallinen kirjoitus, jossa virheet ja puutteet(Hailacin) tunnustetaan ja epäkohtiin luvataan korjausta.

Merkille pantavaa tässä huoltovertailussa oli mm. semmonen että Bike World Lauttasaari teki ihan kelpo tuloksen, mutta saman konsernin Vantaa liike veti hmmmm... kyseenalaiset pohjat, tosin ystävälliseen sävyyn. Tässä viestiketjussa on kehuttu myös Raision Baikworldin toimintaa. Eli yrityskulttuurista sen ei pitäis olla kiinni.

Merkille pantavaa tässä huoltovertailussa oli mm. semmonen että Bike World Lauttasaari teki ihan kelpo tuloksen, mutta saman konsernin Vantaa liike veti hmmmm... kyseenalaiset pohjat, tosin ystävälliseen sävyyn. Tässä viestiketjussa on kehuttu myös Raision Baikworldin toimintaa. Eli yrityskulttuurista sen ei pitäis olla kiinni.
Itse olen huollattanut Lauttasaaren Bike Worldissä, enkä nyt ainakaan itse ole huomannut, että jotain olisi jäänyt tekemättä. Tosin välillä sen laskun saaminen sieltä koneelta tuntuu olevan työn ja tuskan takana... siis hidasta. Muuten varsin tyytyväinen toimintaan.

Isän harrikasta olivat Oulussa jättäneet renkaan kieroon vaihdon jälkeen... tietäähän sen mitä moisesta seuraa, hihna ja jarrulevy vaihtoon... kyllä se vararengaskin osaa!

edit:typot v2

Syystä että,tuli myyjälle odottamattomia kiireitä arkiaamulla kun olin hakemassa apua -05 malliseen pyörääni eli takuu korjausta,eivät kiinnostuneet koko asiasta,soitto suzukille ja käskivät mennä Ykkös mp:hen järvenpäähän, ja homma hoitui
3:ssa päivässä.Tosin hain vain puuttuvan osan,kun pikku homma oli.Muutenkin ollu tuusmotorissa aikaisemmin hämminkiä huolto puolella,väärin hinnoiteltua laskua ja epämääräiset vastaukset tehdystä työstä,tarkkana saa olla.

Pihassa seisoo vajaa 1000 km mittarissa oleva Kawasaki Versys...foorumin jutustelun perusteella mopo käy tonnin huollossa merkkiliikkeessä ja sen jälkeen hoidan itse huollot meni takuu tai ei.
Ostelen sääsyneillä rahoilla sitten vaikka ässäarpoja. Henki säilyy ja rahaa säästyy  
wink.gif

Asiaa helpottaa kun Englantilaiselta Versys foorumilta löytyi PDF-muodossa Kawasakin oma huoltomanuaali. n. 700 sivua asiaa. Mahtavaa!  
smile_org.gif

Back