• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

TIKKARIMARATOONI MAKKARALLE SU 20.9 Vuosaaren ABC 10.00

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bolt
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Meitä tulee Veli-Matti, Olli ja minä.
Varmaan tullaan omia latuja jos PK letkaa ei tule 
Sää varaus, tietysti 

Nyt varmistui, jotta hyvin varma ehkä :dunno:

Elikkäs joko heti alusta tai sitten myöhemmin, tai siltä väliltä.

Mutta kuitenkin sunnuntaina tiedän ehkä tarkemmin. :)

Pitkiss sanoi:
Flunssa puskee päälle, mutta tavoite on kyllä tulla letkalle ja makkaralle. Kahtellaan mikä on kunto lauantai-iltana :)

No onko susta pukamaks, vai onko flunssan tappo edelleen kesken? Ota nyt se viski ja toisellekin jalalle, niin lähtee sun kehosta kaikki pöpöt yön aikana. :thumbsup:

Huomenna nähdään

Knaku sanoi:
No onko susta pukamaks, vai onko flunssan tappo edelleen kesken? Ota nyt se viski ja toisellekin jalalle, niin lähtee sun kehosta kaikki pöpöt yön aikana. :thumbsup:

Huomenna nähdään

Mulla ei oo viskiä :sad: Muuten olisin ollut jo eilen terveenä :p

Lähden aamulla pukamaksi Vuosaaresta ja teen checkin kehäkessalla lähdenkö kotiin vaihtamaan lämmintä päälle ja autoa alle.

Knaku sanoi:

Huomenna nähdään
En oikein ymmärrä mitä toi pukama eli kai perän valvoja tekee.

Eikö perussääntö ryhmäajossa ole se, että jokainen kuski on vastuussa siitä, että hänen takanaan tuleva kuski tietää mihin käännytään risteyksestä, jos käännytään. Ja jokainen kuski siis odottaa risteyksessä perässään tulevaan niin kauan kunnes perässä tuleva näkee, mihin käännytään ja näyttää sen sille edelliselle kuskille vaikka vilkulla.
Jos ei käännytä niin ei ole mitään syytä odottaa takana tulevaa.
Näin menetellen kukaan ei eksy koskaan.
Ja näin menetellen ei ole mitään tarvetta säilyttää näköyhteyttä siihen edellä ajavaan, joten ajonopeuden voi säätää itselleen sopivaksi.

Jos sitten jonkun pyörä hajoaa tai jotain, niin loppupeleissä letkan vetäjä huomaa, että kukaan ei enää seuraa häntä ja kaikki palaavat järjestyksessä takaisin kunnes se konerikkoinen tai ulos ajanut löytyy.

Anteeksi, jos oli tyhmä kysymys, mutta siitä on jo vähän aikaa, kun olen ollut ORGin ajeluilla.

^Kunnes tulee se yks risteys ja se kuuluisa OHO... Ei ole kerta tai kaksi kun joku unohtaa ajaessaan letkassa hyvässä boogiessa, että piti jäädä merkkaamaan. :O

Onneksi tätä ei tapahdu kovin usein, mutta jos se omalle kohdalle osuu jossain ihan huitsin tuutissa eikä mitään hajua missä mennään, niin KIITOS pukaman, joka tietää minne ollaan menossa. Löytää takaisin kotiin :grin:

Knaku sanoi:
Onneksi tätä ei tapahdu kovin usein, mutta jos se omalle kohdalle osuu jossain ihan huitsin tuutissa eikä mitään hajua missä mennään, niin KIITOS pukaman, joka tietää minne ollaan menossa. Löytää takaisin kotiin :grin:
Kuinkas sitten käy, kun mä ajan risteyksestä suoraan vaikka piti kääntyä? Kun edellinen kuski ei ollut risteyksessä odottamassa. Ajelen hyvää vauhtia suoraan vaan niin pitkään kuin tietä riittää.
Ja minun takanani tuleva kuski on jäänyt jo kilometrin päähän, kun vauhtini on aika reilu.
Ja hänkään ei siis käänny mihinkään.
Se pukama ei saa minua ikinä kiinni.
En oikein ymmärrä tämmöistä.

Onko tuolla ajeluilla muuten jotain alkupalaveria tai infoa, jossa selitetään ryhmäajon perussäännöt.
Siis esimerkiksi se, että jokainen vastaa siitä, että hänen takanaan tuleva kuski tietää mihin käännytään risteyksestä, jos käännytään.
Näköyhteyttä edellä ajavaan kuskiin ei siis ole tällä säännöllä mitään tarvetta pitää, koska edellä menevä odottaa aina risteyksessä, josta käännytään johonkin.

Jos tätä sääntöä eivät kaikki osaa noudattaa niin eksymisiä tulee varmasti.

Toivottavasti minä en eksy huomenna. :kääk:
No on mulla navigaattori, joten osaan ainakin kotiin takaisin.

Pekkavee sanoi:
Onko tuolla ajeluilla muuten jotain alkupalaveria tai infoa, jossa selitetään ryhmäajon perussäännöt.
Siis esimerkiksi se, että jokainen vastaa siitä, että hänen takanaan tuleva kuski tietää mihin käännytään risteyksestä, jos käännytään.
Näköyhteyttä edellä ajavaan kuskiin ei siis ole tällä säännöllä mitään tarvetta pitää, koska edellä menevä odottaa aina risteyksessä, josta käännytään johonkin.

Jos tätä sääntöä eivät kaikki osaa noudattaa niin eksymisiä tulee varmasti.

Toivottavasti minä en eksy huomenna. :kääk:
No on mulla navigaattori, joten osaan ainakin kotiin takaisin.

Lue Pk-Ryhmäajo-ohjeet. Riisori on koonnut siihen aika hyvän paketin.
Klikkaat tota ORGin kokoontumuset letka-ajelut ym. tuolla ylhäällä. Jos vielä arveluttaa, niin lähtöpaikalla veturin pakeille.

Tuli vielä mieleen, että jos mä ajan suoraan risteyksestä, josta piti kääntyä, kun kukaan ei ollut odottamassa ja näyttämässä, että tästä käännytään, niin miten se perpukama voi tietää, että minä ja moni muukin on ajanut suoraan ko. risteyksestä.

Pekkavee sanoi:
Tuli vielä mieleen, että jos mä ajan suoraan risteyksestä, josta piti kääntyä, kun kukaan ei ollut odottamassa ja näyttämässä, että tästä käännytään, niin miten se perpukama voi tietää, että minä ja moni muukin on ajanut suoraan ko. risteyksestä.

Eiköhän sun ole parempi jäädä kotiin jos on noin vaikeaa..:crash:

Back