• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tiedätkö paljonko pyörässäsi on tehoa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TIJ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Tiedätkö paljonko pyörässäsi on tehoa? -

• Kyllä, tarkalleen, tsekattu dynossa

Ääniä: 42 27,5%
  • Kyllä, muistan brosarissa / vertailutestissä olleen lukeman

Ääniä: 58 37,9%
  • Jaa luulisin muistavani oikein +/- 5 hp toleransilla

Ääniä: 28 18,3%
  • Joo kyl mä se joskus jostain luin... Luulen muistavani oikein +/- 20 hp toleranssilla

Ääniä: 11 7,2%
  • Ei, asialla ei ole minulle mitään merkitystä

Ääniä: 14 9,2%

• Ääniä yhteensä
    153
Asialla ei ole merkitystä, vaikka periaatteessa "viritetyllä" ajankin, kuten valtaosa mamoottorillisen valinneista.
Sama juttu, tiedän kyllä koneen tehon, kun sattui pyörän mukana (jälkikäteen) tulemaan aikaisemman omistajan hankkima dynolappu.
Ostotilanteessa en tiennyt vehkeen olevan viritetty, enkä anna asialle sen suurempaa arvoa, kuin se että tiedän koneen olevan kasattu hyvistä osista ja sen myötä voisi olettaa sen myös kestävän.
Vakionakin pyörässä on aivan riittävästi tehoa minun "kiireisiini."

Liian vähän.
bawling.gif

Sen tiedän ettei sitä ole mitä valmistaja lupaa. Tai ties vaikka olisi kampiakselilta kyseiset lukemat. Tarpeeksi kuitenkin kun vielä ei ole päässyt ulosmittaamaan täysiä tehoja.

...kyllä sen tiesin ennen ku purettiin...nyt ootellaan että 121.000 km ajettu Busa saa "uuen elämän" ja eikhän tuo parin viikon päästä ole Samin penkistä lappuki kourassa. Teholisäystavoite on maltillinen, mutta toishaalta vääntöä ja voimaahan ei ole koskhan liikaa (viittaan nicin ja kuvan välissä olevaan tekstiini  
wink.gif
).

edit: busafoorumilta --> kliketikliks voi kävästä kurkkaamassa rojektia

Tiedän, mutta nykyään valmistajan ilmoittamaa varmasti vähemmän...
Rupeaa olemaan kawan mankeli sen verran sohlo, että pitänee hankkia uudempaa alle.

Tuosta otteestahan sen saa katsottua, mutta n. 120 hv siinä on uutena ollut. 22 vuoden aikana osa polleista on hyvinkin voinut laukata omille teilleen, mutta kone käy nätisti, eikä ole tähän mennessä ollut tarvetta tai edes suoranaista hinkua kääntää tuppea nurin.

kyllähä tuo dyno näytti et 150,53 takafillarilta näyttäs löytyvän:cruising:
10982 rpm/311,638km/h

Viimeksi muokattu:
takapyörältä Rovaniemellä vuonna 2010 Dynomec Pro Boost/ Jarmo kelahaara mittasi Poronpurijaisissa
21.82 hp 2707 rpm.
64,02 nm 2202 rpm
156km/h 3694 rpm
tehas ilmoittaa 30 hp ja 145 huippua vuonna 1937 1200 U Harrikka

toimeve sanoi:
...kyllä sen tiesin ennen ku purettiin...nyt ootellaan että 121.000 km ajettu Busa saa "uuen elämän" ja eikhän tuo parin viikon päästä ole Samin penkistä lappuki kourassa. Teholisäystavoite on maltillinen, mutta toishaalta vääntöä ja voimaahan ei ole koskhan liikaa (viittaan nicin ja kuvan välissä olevaan tekstiini *
wink.gif
).

edit: busafoorumilta --> kliketikliks voi kävästä kurkkaamassa rojektia

...ja ne tulokset jäi sitten aikasemmin laittamatta:

koneteho 213,8hv@10393rpm ja 168,1Nm@7262rpm

takarenkaalta194,6hv@9579rpm ja 159,2Nm@7290rpm

Ei edes sataa kaakkia mutta riittää minulle ja suurimmalle osalle autoilijoista :;):

Oleellisempaa onkin että tiedätkö kuinka montaa kiloa kukin hevosvoima mopossasi joutuu raahaamaan... :thumbup:

Back