• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Thunderbird

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arttu.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Terve arvoisat Trumpetistit
smile_org.gif

Harkinnassa olisi Thunderbird Sport, mitäs hyviä ja huonoja kokemuksia kertynyt?
Luinkin noita vanhoja, mutta vanhat jutut ovat vanhoja
wink.gif

Mites kone kestää? ja missä kilsoissa on ketjun vaihto?

Lähes pelkästään hyviä kokemuksia, mielestäni erittäin mielenkiintoinen pyörä. Retrohenkinen peruspyörä jossa kuitenkin moderni tekniikka, säädettävä jousitus jne.eli melkoinen ero ajettavuudessa vs. "perus"-Thunderbird.
Ei ne vanhat jutut mihinkään vanhene
tounge.gif
jos samasta pyörästä kuitenkin puhutaan.
Kone kestää, siitä ei tarvii murehtia. Jos ketjulla tarkoitat nokkaketjua, niin sille ei ole määritelty mitään vaihtoväliä. Käytäntö lienee niin että jos kiristimen varat loppuu niin sitten on liikaa venynyt (harvinaista)
Olen törmännyt sellaiseenkin T-Böördistiin jonka pyörän mittarissa oli jo 97tkm eikä kaverille ollut tullut edes mieleen mitkään ketjunvaihdot/-tarkistukset jos/kun ei kerran mitään oireita ole havainnut, muuten oli kyllä vent.välykset ym. huollot hoitanut pilkuntarkasti.

Täsmäkysymyksiä lisää vaan niin vastaillaan . . . heti tai viim. 24h sisällä.

mulla olis muuten yx erittäin hyvä, mahdollisesti myynnissä oleva, T-Bird Sport tiedossa, pistä y-viestiä jos kiinnostaa
biggrin.gif

Mulla on perus-TBird ja ajattelin kohta vaihdattaa ketjut ja rattaat sekä samalla etupään öljyt&stefat.
Karva päälle 40tkm ajettu ongelmitta; mitä nyt joskus halla-aamuina vettä kondensoitunut tankkiin aiheuttaen käyntihäiriöitä. Mutta sehän on metallitankkisten kaasaripelien ongelma...
Venttiilit on tarkastettu 20tkm välein eikä ole tarvinnut koskaan säätää.
Pyörä ei ole myynnissä enkä ole ajatellut vaihtaa ikinä sitä toiseen, sen verta tykkään...  
wink.gif

Mites toi laatu yleensä noissa? rehellisiä vastauksia...

Kävin tänään kattomassa yhtä 6v vanhaa TBS:sää, ja vähän pettymys... aika ahavoitunut, ja vanteetkin ruosteessa (luki "made in italy") Ennenkin innostunut ja haaveillut thunderbirdistä, ja käynyt kattelee... mutta niin, ei ole oikein tärpännyt.

Toi kromivanteiden ruoste on vähä paha...mitä niillekin pystyy tekee jos haluaisi hyvän. maalaus vähä hankala juttu, ja kun on vielä pinnat...

Laatu on kyllä yleisesti ottaen hyvää ja kestävää, esim. Nissin jarrut, Keihin kaasarit, jne.
Joukkoon mahtuu sitten juuri joitakin tuollaisia harvinaisia lapsuksia kuten noi uudemmissa T-bird Sporteissa olevat italialaisvalmisteiset teräsvanteet joiden pinnoitus on huonolaatuista sekä jonkun tietyn valmistussarjan heikkolaatuisiksi osoittautuneet Gill-merkkiset sytytyspuolat.
-98/-99 malleissa on vielä alumiinivanteet, joten ei ruosteongelmaa.
Tuo pyörän yleinen, alakuloinen ja kulahtanut kuntohan ei nyt tietenkään ole merkistä/mallista johtuvaa, minkä tahansa vehkeen saa kyllä paskaksi huonolla pidolla ja sitten taas päinvastoin.
Vuosimallia/ajettuja kilometrejäkin enemmän kiinnittäisinkin huomiota pyörän kuntoon, varsinkin kun 1998 - 2004 mallien välillä ei periaatteessa ole kuin muutamia eroja kuten värit ja äänenvaimentimet jotka vanhemissa molemmat samalla puolella ja uudemmissa taas vaimentimet molemmin puolin.

ja sama vanha totuus pätee näissäkin, jos haluat halvan ja hyvän niin joudut ostamaan kaks
wink.gif

ps. sää käyt kattelemassa vääriä pyöriä
smile_org.gif

Eli ei ainakaan sellasta jossa on teräsvanteet? En ehkä halua sellasta trumppaa jossa on italialaiset vanteet ;)

Paljonkohan tollaset aluvanteet tulisivat maksamaan? Ei ehkä kannata alkaa sellasia erikseen ostamaan..

Eli ei ainakaan sellasta jossa on teräsvanteet? En ehkä halua sellasta trumppaa jossa on italialaiset vanteet ;)

Paljonkohan tollaset aluvanteet tulisivat maksamaan? Ei ehkä kannata alkaa sellasia erikseen ostamaan..

Eli haluat TBS;n espanjalaisilla vanteilla  
smile_org.gif

Aluvanteet on merkkiä Akront (made in Spain) tossa vähän hintoja http://www.buchananspokes.net/categories/akront.asp siihen rahdit/postit + tullit, alvit (jos EU;n ulkopuolelta tilaa) + pinnat ja pinnaus + rengastyöt =
confused_orig.gif

niin ku sanoin että ehkei kannata vanteita alkaa ostelee
tounge.gif

mutta jos kromivanteet ovat niin heikkolaatuiset että viidessä vuodessa ruostuu, niin pakkohan se on tyytyä sitten espanjalaisiin
wink.gif

Konesestaha viel... yllättävän siististihän se kävi tyhjäkäyntiä, verrattuna ainakin vanhoihin kawoihin joissa aika raaka käynti. Mutta kun koneeseen tuli vähänkin kuormaa, jo liikkeelle lähdettäessä, alkoi ketju ilmeisesti rouskuttaa. Kuuluu ilmeisesti koneen luonteeseen ?

crazy.gif

TBS on hyvä pyörä, jossa paremmat jarrut(tuplalevyt edessä) ja iskunvaimennus(säädettävä). Myös 17tuuman rengaskokoon saa pitävämpiä kumeja kuin TBirdin 18/16tuumaisiin. TBS:llä on fiksumpi istuimen kiinnitys kuin uudemmissa TBirdissä(sama kuin vanhoissa TBirdeissä, avaimella)
Mutta perus-TBird hakkaa ulkonäöllisesti TBS:n ihan 6-0, ainakin mun mielestä...
wink.gif

Siksi oma valintani oli aikoinaan TBird, vaikka olisin saanut TBS:n samaan hintaan(aikoinaan 1k€ eroa). En vaan tykännyt hoodee-tyyppisestä musta-oranssi värityksestä, kun tarjolla oli "legendaarinen" BRG&kerma TBird.
Mulla on kromipinnavanteet, eikä ruostetta ole koko pyörässä. TBird on työläs ylläpidettävä juuri isosta kromimäärästä ja ennenkaikkea vanteista johtuen, mutta toki vaivan arvoinen...
Itse olen toki miettinyt modausta ajettavampaan suuntaan: suorempi stonga, jäykemmät etujouset, Hagonin takaiskari, kuusimäntäinen puristin etulevylle. Mutta toisaalta tykkään leppoisasta ajamisesta, joten todellista tarvetta ei ole. Kumiset jarruletkut vaihtuu mustiin teräspunos-jarruletkuihin ensi kaudeksi. Vaihdan varmaan muut em. osat, kun vanhojen osien elinkaaren pää näkyy...

Konesestaha viel... yllättävän siististihän se kävi tyhjäkäyntiä, verrattuna ainakin vanhoihin kawoihin joissa aika raaka käynti. Mutta kun koneeseen tuli vähänkin kuormaa, jo liikkeelle lähdettäessä, alkoi ketju ilmeisesti rouskuttaa. Kuuluu ilmeisesti koneen luonteeseen ?

crazy.gif
885cc triple on tunnettu "sepelimyllymäisestä" käyntiäänestä.
Paljonkos sillä oli ajettu?

Sellasen kuvan minäkin olen saanut, en vaan ole koskaan ennen kuullut trumpan kolmipyttysen ääniä... ja ihmetytti vaan se että tyhjäkäynnillä kävi niin siististi ja äänettömästi.

Vanha kawahan pitää kyllä rraaakaa rousketta tyhjäkäynnilläkin, ainakin mun Z750 joskus aikoinaan.

vähä päälle 50tkm ajettu.

Mä taas tykkäisin kyllä enempi TBS:sästä, ja varsinkin että kone on musta. Liika kromi häikäisee
wink.gif

Ihan "sweet" toi on... mistä tiesit että vihreä on mun mieli väri
tounge.gif

Onko toi ihan alkuperäinen väri? En ole ikinä ennen nähnyt ton värisenä.

Ei ole tuon pyörän alkup. väri mutta Triumphin värikartasta kuitenkin eli Roulette Green.
Pyörä on maalattu vko25/2009
Erikoinen väri jota ei meinaa saada kuvissa miillään näyttämään siltä mitä se oikeasti on.
Tossa ylemmässä kuvassa näkyy ehkä vähän paremmin (tai sit ei), toisessa kuvassa sama vehjes ennen maalausta

PICT3505-1.jpg

PICT3109.jpg

Jep!
Toi taitaa olla Speed triplen väri?
On toi parempi kuin alkuperäinen musta-keltainen.
smile_org.gif

Back