• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Thunder catin käyntiongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rookie-71
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
ts18056 sanoi:
Jep, jep. Ja kun tämäkin on vielä maksullisessa huollossa viime syksynä käynyt "täydellisessä puhdistuksessa" huollossa samasta viasta, niin voin hyvin kuvitella, moniko joutuu kaivamaan kuvetta valohoidosta, ennen kuin tekee tuon homman itse, ja kerralla kuntoon.

Ja jos noi pienkonebensat on noin ihme-eliksiiriä, niin niillä kannattaisi kyllä ajella koko kausi.

No en mä kyllä välttämättä koko kautta ajaisi pk bensalla, tuntuu vain olevan ainoa joka säilyy talven yli pilaantumatta, pk bensassa on noin 7-9 eri aines osaa kun taas normi bensassa on yli 90 joista iso osa herkästi haihtuvia eettereitä ym. (karkea kuvaus).
Esim perämoottorin talvisäilytyshuoltoon sisältyy be linjaston tyhjennys ja pk bensa käyttö monen muun asian lisäksi. Tällä viikolla oli muistaakseni neljä konetta jossa kaasari vaivaa, yksi oli ollut huollossa viime keväänä samasta vaivasta ja nyt asiakas ilmeisesti tajusi että syksyllä kun ajot loppuu niin pitäisi oikeasti tehdä jotain toimenpiteitä talviseisontaa varten.
Yhdessäkään koneessa joka on syksyllä pk be käytetty ei ole ollut kaasutin ongelmia.

Maintenanceman sanoi:
No en mä kyllä välttämättä koko kautta ajaisi pk bensalla, tuntuu vain olevan ainoa joka säilyy talven yli pilaantumatta, pk bensassa on noin 7-9 eri aines osaa kun taas normi bensassa on yli 90 joista iso osa herkästi haihtuvia eettereitä ym. (karkea kuvaus).

Halvemmaksihan tuo tulee, kuin joka kevät kuskata maksulliseen huoltoon valohoitoon? Yli neljäkymmentä kevättä takana ihan vakiobensoilla.

Riippuu paljonkin miten se tehdään. Ne tarinat mitä täällä on kuullut, viittaavat siihen, että homma hoidetaan kotiin sillä, että ruuvataan tyhjäkäyntisuuttimet irti ja puhalletaan brekleeniä/paineilmaa sen verran, että saadaan kaasarit "puhdistettua", ja pyörä auttavasti käymään, ehkä ihan seuraavaan kevääseen asti. Ja laskuun kirjoitetaan riittävän iso summa.
Kun tuo tehdään kunnolla, purkamalla, ei tuota tarvitse edes viiden vuoden välein toistaa, vaikka unohtaisikin tankista noi pienkone-eliksiirit.:p

No joo, kai tuollaisiakin sitten löytyy.
Itse teen sen aina kunnolla, purku, puhdistus, mekaaninen puhdistus suuttimille ja kanaville (oikeanlaisilla työkaluilla) kasaus ja synkkaus.

No niin :jippikaijee:
Nyt t-catti käy paremmin kun kertaakaan mun aikana..Tein seuraavat toimenpiteet, tankin puhdistus, kaasarien tyhjennys, maajohdon puhdistu, sekä hapettumat pois tulpanjohtojen puolien puolien päästä, tiedä nyt mikä noista aiheutti ongelmaa, mut nyt ainaki toimii hienosti :D

No eipä se ton edellisen vastauksen jälkee taaskaan kauaa toiminut ja melkein jätti tienpäälle.
Lopulta päätin koittaa sitä mikä oli jo kauan jossain taustalla ajatuksissa kummitellut. Elikkäs pari metriä uutta tulpanjohtoa sekä uudet hatut.
No ton operaation tehtyäni starttasin catin ja vähän aikaa käyteltyäni yllätyin todella positiivisesti.
Catti käy loistavasti ja nykimisestä ja pätkimisestä ei tietoakaan :jippikaijee:
Olis pitänyt vaan alunperin luottaa itseenssä ja kokeilla heti vaihtaa noi johdot, mutta kaikki hoki mulle, että vika bensapuolelle, jopa eräässä huoltoliikkeessä kuuntelivat käyntiä ja bensapuolelle vikaa tarjosivat. Johdot näky olevan alkuperäiset eli 1995 vuodelta, eipä ihme jos vähän pätkinyt.
No kaikestahuolimatta, pääasia et nyt toimii hienosti ja kesää vielä piiiitkästi jäljellä :orgmp2:

Back