• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tervehtiminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nwobhm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tulipa tuossa viimekuun lopuilla harrasteltua moikkailua oikein urakalla, kun ajelin Rovaniemeltä Helsinkiin. Sanoisin, että 9/10 moikkas takasin. Mukavaahan se on  
sport05.gif

Varpaat edellä etenen ja kaikille tasapuolisesti pitkävartinen customhanska heilahtaa suoraan sivulle [tai 45` ylös].

Useimmin nousee vaan 2 sormea
lookaround_orig.gif

Ilmeisesti hämääntyvät ku customista moikataan ekaksi ja reilusti?

Koetan itse kanssa morjestella aina kun mahdollista, sen verran laiskajaakko olen että jos välissä on 2 kaistaa (2 suuntaansa ja ollaan vastakkaisilla reunoilla) ja aita niin en läheskään aina räpylää nosta. Mutta kukin tyylillään, onhan se kiva kun joku morjestelee takasikkin aina sillontällön  
biggrin.gif

Bandidos liivimiehetkin morjesti takasin ku nostin tumppua kunnolla niille!
cool.gif
Kyytiläinen vaan sano että "kai sä näit että noi oli niitä bandiidoksia?"
biggrin.gif

Aina,jos vaan "liikenteellisesti"turvallista!  Ts kaupunkialueella joskus muuta tärkeämpää?
smile_org.gif

Tämä taitaa olla taas naisen logiikkaa, mutta ei kai se nyt mopon koosta ole kiinni: "Isolla moottoripyörällä ajava", että onko oikea motoristi vai ei
withstupid.gif
. Oma mopo on hankittu ihan aikuisiällä, mutta on silti "pieni", kun ei rahkeet isompaankaan riitä (oma pituus alle 160 cm).

On hienoa, jos motoristi ei valkkaa motoristia pyörän koon perusteella.

Kerran jäi tervehtimättä yhtä KTM Super Duke kuskia tässä joku aika sitten (pari viikkoa), ajoin Halikontietä Prismaa kohden tekemään ruokaostoksia ja katsoin kaukaa, että näyttää lampun perusteella isolta pyörältä, mutta tummat katteet vasten tummaa pöpelikköä luulin kyseessä olevan kuitenkin joku skootteri tj. Sitten siinä kohdalla vasta tajusin ja kuski morotti oikein kovin ja itse en sitten kerennyt enää morottamaan kun siinä vasta kelailinkin, että perhana.. sehän oli SuperDuke.. jäi kaivelemaan.

Viime vuonna myös Vanhalla Turuntiellä [nyk. Kuninkaantie] kun ajelin sen aikaisella Zetallani, tuli Ikeläntien kohdalla joku enskakuski vastaan puna-valkoisissa tamineissa ja lapanen nousi niin komeasti ja korkealla, etten vielä tähän päivään asti nähnyt yhtä hyvää morotusta. Jäi vähän vaisuksi oma "nostetaan sormia kytkinkahvalta", että sekin jäi harmittamaan, kun en yhtään olettanut niin roimaa tervehdystä.. Tulipas nyt sitten purettua itseä  
tounge.gif
Saat synninpäästön.
wink.gif

Eiköhän se useimmille 50-125cc kuskeilla ole niin että mopoilu jää pitkäksi aikaa kun 18vee tulee täyteen, yksinkertaisesti koska auto on pakko olla ja molempiin ei ole varaa.

Ite moikkailen välistä piikkikuskeja mut mopot jätän väliin, omaa mopoiluaikaa kun mietin ni ei ois voinu vähempää kiinnostaa jos joku "oikealla" moottoripyörällä ajeleva moikkaa ku oma ei kulje mihkää, vittuillaaksenko se moikkas?

Ite oon harkinnu et vaihtais peilit sellasiin tangon päissä oleviin läpysköihin ni sais kättä heitettyä suoraan ylös moikatessa, nyt joutuu sivulle kättä nostamaan. Ei saa ilman suurempaa valmistautumista tehtyä sellasta kunnon hau-moikkausta
smile_org.gif

Kaveri kysy just et miks motoristit moikkaa?

En osaa vastata ollenkaan. Mä kyllä moikkaan kaikkia mutta miks? Suuri osa ei edes harrasta mopoilua samalla tavalla tai samasta syystä kuin mä. Ja varmaan ollaan täysin eri mieltä abt kaikesta, myös mopoista.

Miks te muut moikkaatte?

Eilen kun aamusta ajelin töihin niin tuli MP-poliisi vastaa, testimielessä moikkasin, ei moikannu takas..  
bawling.gif

Itse moikkailen kyllä lähes aina, ellei ole jokin tilanne päällä..  
wink.gif

Tänään tuli vastaan vitostiellä sellainen POLKUPYÖRÄ jolle oli pakko heittää ISO käsi. Tyyppi tuli vastaan nojakilla, siellä rekkojen sun muiden seassa, eikä tiellä ole edes pyörälevikettä. Nojakillahan ajetaan melkeen maassa makaen, ikään kuin sohvalla, jalat tv pöydällä asennossa. Samoin sain ison morotuksen tyypeiltä jotka olivat veneellä uistelemassa kun ajelin patotietä ohitse, kerrassaan kiva päivä.

Itse moikkaan kyllä kaikki kevaria isommat, mikäli käsi on "vapaa" ja vaikka kätönen muuta tekeekin ainakin nyökkään, eri juttu sitten huomataanko sitä.

Mopo poliisikin moikkasi alku kaudesta takaisin komeasti, niitä näkee tällä korkeudella about kerran kymmenessä vuodessa.

Vastaantulijoita olen pyrkinyt moikkailemaan reippaasti, mutta mikäs on oikeaoppinen tapa moikata kun ohittaa pyörän?

Miks te muut moikkaatte?
Koska se on kohteliasta. Vähän kuin otetaan hattu pois sisätiloissa ja noustaan penkiltä kätellessä, niin kanssamotoristille moikataan piste.
Jep just näin, koska se kuuluu hyviin tapoihin. Ei jaksa ymmärtää näitä "ei jaksa moikata" -ihmisiä.
tounge.gif
Mä vertaisin sitä siihen että kun tullaan aamulla töihin, niin työkaverit moikataan, jos joku ei sitä tee niin kyllä kuuluu mulkvisti-osastoon. Jotkut tietysti tykkää että on rajua ja coolia olla mulkvisti.

Miks te muut moikkaatte?
Koska se on kohteliasta. Vähän kuin otetaan hattu pois sisätiloissa ja noustaan penkiltä kätellessä, niin kanssamotoristille moikataan piste.
Jep just näin, koska se kuuluu hyviin tapoihin. Ei jaksa ymmärtää näitä "ei jaksa moikata" -ihmisiä.  
tounge.gif
Mä vertaisin sitä siihen että kun tullaan aamulla töihin, niin työkaverit moikataan, jos joku ei sitä tee niin kyllä kuuluu mulkvisti-osastoon. Jotkut tietysti tykkää että on rajua ja coolia olla mulkvisti.
Aika huono vastaus. Eihän me tunneta toisiamme, toisin kuin työkaverit. Miks moikataan tuntemattomia? Mihin hyviin tapoihin se muka kuuluu, eihän kotilokuskit, jalankulkijat tai fillaristitkaan moikkaa? Prätkähän on vaan mutterikasa jolla ajellaan, suurin osa ei varmasti ole mitään elämäntapamotoristeja, ne on vaan kaupasta ostaneet menopelin.

Kaipa se tulee sielt  seitkytluvun puolvälistä(-76) ku ite aloittelin. "Kaikki" moikkas... jääny joku reliikkiefekti
biggrin.gif
. Kylllä moikkailu jää pois moottoritiellä ja kaupunkiliikenteessä; kuitenkin mutkateillä hitaillessa kerkii moikkailemaan, jopa mutkissa
wink.gif

Lisäähän/auttaahan se verenkiertoa ku välillä räpylää nostelee; mielummin verryttelee mopojen kanssa, ku autojen.. mopoja tulee vastaan kuitenkin harvemmin
smile_org.gif
Pitäis opetella oikean käden morotus; vasenta vaan treenataan(vakionopeudensäädin hakusessa
omg.gif
)

Jos ohitan toisen pyörän niin moikkaan pistämällä kättä sivulle kun olen pari metriä edellä, en tosin näe tervehtiikö takas mut tulipahan itse moikattua.  
smile_org.gif

Itse moikkaan kyllä kaikki kevaria isommat, mikäli käsi on "vapaa"
Ihan oikeesti, kuinka pitkään mietit ja zoomailet vastaantulijan kuutiotilavuutta? 124,9cm2= käsi pysyy tangossa, 125,01, käsi nousee? Vissiin pitää aika tarkkaan seurailla millaisia etuvaloja, peilejä ja rengasleveyksiä piikeissä on, ettei vaan erehdy moikkaamaan vääriä tyyppejä. Ja sitten jossain välissä pitäisi ehtiä vielä ajamisesta nauttimaankin.
Ei ole helppoa...

Back