• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tervehtiminen!

Kyllä morjestaminen on hieno tapa....Ei siitä kannata luopua sen takia,että motoristeja on niin paljon tai se on vanhanaikaista.
Pyörät kehittyy,varusteet kehittyy ja kaikki muu menee eteenpäin sitä vauhtia ettei mitään perinteitä muisteta.
Kyllä jotain vanhaakin sais olla mukana ja tervehtiminen luo yhteenkuuluvuuden tunteen kun sitä ei nykyään liikaa mainosteta. Moni luulee olevansa niin pirun paljon parempi kuin toiset ettei voi enää ees morjestaa toiselle...tana..
mad.gif

Kyllä itse morjestan aina kun voin tai huomaan....
cool.gif

Meillä kun ajellaan kaksin niin lapasiakin nousee tuplasti. Jos mulla on muuta puuhastelua niin ainakin takapenkki nostaa lapaa. Tavat ne olla pitää.
sport05.gif

Vaikka ajokausi veteleekin viimeisiään jaksaa lapanen vielä nousta niille harvoille jotka vastaan tulevat. Tulee sellainen "mitäs me sissit" -fiilis.
tounge.gif

Oho, outo valoilmiö pilkahti pilvien raosta kesken sadekauden. Kohta siis taas baanalle!
062802jumpie_prv.gif

Meillä kun ajellaan kaksin niin lapasiakin nousee tuplasti. Jos mulla on muuta puuhastelua niin ainakin takapenkki nostaa lapaa. Tavat ne olla pitää.
sport05.gif
Näille tavoille olen koittanut emäntääkin kouluttaa, siis että lapa nousee myös takapenkillä...
talktohand.gif

Moikkaan ite kaikille, tosin sen verran seurailen vastaantulevia, että jos taajamassa alkaa samat mopot pyöriin 5min välein vastaan, niin sitten alkaa jo rauhoittua tervehtiminen. Jossain vaiheessa kuvittelin että muoviluotikuskit ei paljon moikkaile, mutta "viimeaikaisissa tutkimuksissa" olen tullut siihen tulokseen, että kyllä tervehditään, mutta käsi ei irtoo kahvasta, ainoastaan sormet. Sitkun kädessä on musta hanska ja takana musta ajoasu, niin sitä tervehtimistä on hemmetin vaikee havaita, mutta paskaaks siitä. Kuten aiemmin moneen kertaan todettu, hieno tapa ja ite aion tervehtiä niin pitkään kun vaan lapa jaksaa kahvasta irrota!
buttrock.gif

Tuossa juuri vaimo kyselikin, mitä mieltä kanssa-ajelijat ovat vyöruusun moikkailusta. Tulikin jo hyvää vahvistusta näkemykselleni - jopa helpompihan sieltä takaa on moikkailla ja saapahan käsi hyvää harjoitusta ennen oman pyörän hankintaa.

Mitä tulee tervehtimiseen yleensä, olen kyllä saanut vastatervehdyksen miltei aina. Aloittelin harrastuksen uudestaan tänä kesänä, joten otos ei vielä ole kovin laaja.

Johtuuko sitten customistani vai mistä, mutta myös HD -kuskien lapanen nousee. Pidetään tuo tapa yllä.
sport05.gif

Ajelen 10+ fiiliksissä muoviluotini kanssa, enkä loukkaannu jos joku ei räpylää nosta jos moikkaan, en mäkään aina huomaa takasin moikata tai sitten vaan nousee pari sormee stongasta joita kukaan ei näe, kun on mustat hanskat.
Mukava tapahan moikkaaminen on.

Olen kuullut että ei ole mitään järkeä kaikkien letkassa ajavien morjestaa vaan yleensä letkan vetäjä morjestaa. Kaupungissa tosiaan sais olla tassu ojossa koko ajan jos kaikille morjestaa. En sit tiedä. Minä morjestan tien päällä kaikille mutta kaupunki oloissa en välttämättä. Riippuu tilanteesta.

Kaupungissa tosiaan usein joko pään nyökäytys tai pienempi lapasen nosto - toki jos on hyvä väli niin sitten reippaammin. Yleensä ottaen aika hyvin porukka moikkailee.

Todella hyvä fiilis tulee siitä kun myös takapenkillä käsi nousee eli hyvät tavat kunniaan!
062802jumpie_prv.gif

On se kevät vaan perhana tulossa, kun tääki opicci taasen nousee haudastaan. Mahtaavaa! Joka kevät samat ja mahtavat merkit! Ja tää ei todellakaan ole mikään provo, vaan aito innostuksen purkaus. On se varma että kohta päästellään
062802moto_prv.gif
!!!

Taalla briteissa kun ajetaan vaaralla puolella tieta ei vilkutella vaan nyokataan. Jotkut nyokkaavat viistosti eteen vastaantulijaa kohti, jotkut sivuittain. Ohittaessa ei tehda mitaan, paitsi jos ohitettava on antanut tieta, jolloin joko kuitataan vasemmalla kadella, vilkutetaan hatavilkkuja (jos ne on) tai sitten paata heilutetaan sivuttain pari kertaa. Samalla saavat nikamat liikuntaa.

Lontoon keskustassa ei tervehdita, muuten kun ehka lajikumppaneita ja mp-poliiseja, kehatien (North/South Circular) toisella puolella vasta moikataan muitakin. Meita on Lontoossa liikaa jatkuvaan moikkailuun.

Apua tarvitsevat muuten laittavat taalla kyparan takapyoran viereen merkiksi siita.

ite kyl aina morjenstan kun näen/kerkiän
062802jumpie_prv.gif
ja omasta mielest siitä tulee hyvä mieli jos joku "kohtalo toveri" heiluttelee takas...

nimim. pyörä ostettu velaks
nixweiss.gif

Käpäälää heiluttelelen "kohtalon tovereille" jos sattuu tulemaan vastaan ihan reippaalla käden ojennuksella
buttrock.gif
Ikään kuin näin, mut ilman tota pään nylkyttävää liikettä
tounge.gif

kyllä itte tulee morotettuu aina ku joku morottaa. Aina noilla mutkateillä yleesä käsi nousee kerran aikani kuluks laskin ni 12 motoristista 10 nous käsi yks piikkipoika ei moikannu ja harrikka äijä morotti jalalla
biggrin.gif

Mulla on tapana yleensä vaan nostaa tassua stongalta sen verran että ei juuri muut nouse kuin sormet. Pari kesää sitten oli käytössä semmmoset hanskat, missä kämmenpuoli oli valkoinen, lähes kaikki tervehti. Nyttemmin ollut kokonaan mustia hanskoja, ei läheskään aina lapasta näy vastatervehdykseen --> Ei vissiin oikein näy mustaa nahkapukua vasten, tai näin ainakin olen päätelly..

Back