Itellä on ollut tapana kiittää morjenstamalla kaikkia jotka ei tule kolmion takaa eteen, vähän samaan tapaan kuin jotkut kävelijät kiittelee suojatiellä tietä antavia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jalluniemi sanoi:Tänään ajelin Lempäälään häntä vastaan ja reissun jälkeen hän oli murheissaan kun ei morjesteta.
Keno sanoi:Toi on kyllä ihan käsittämätöntä tuubaa.
Kyseessähän ei ole mikään ystävällisyyden tai kohteliaisuuden osoitus vaan ikivanha perinne jossa tervehditääbn toista motoristia.
Ja nimenomaan motoristia ja vain kun ollaan itse moottoripyörällä liikkeellä.
Ja kun kaksi motoristia kohtaavat toisensa ilman varusteita ja pyörää niin ei taatusti tervehditä ellei olla muutenkin tuttuja. Se on sitä suomalaisuutta eikä siinä ole mitään hävettävää eikä se ole epäystävällisyyttä tai epäkohteliaisuutta. Jos ei sitä ymmärrä, niin kannattaa mietiskellä ja tutkiskella niitä omia suomalaisuusjuuriaan.
Maalta kotoisin olevana tiedän toki, että sorateiden varsilla kaikki tervehtivät kaikkia, mutta isolla kirkolla harvemmin. Mutta sillä ei taas ole mitään tekemistä moottoripyöräilyn kanssa.
Hämärästi muistelen, että tällä tai jollain toisella foorumilla, ehdoteltiin jopa koko tervehtimisestä luopumista vanhoillisena tapana.
Pellehermannit heilutelkoot räpäliään tuulimyllyn lailla, mutta motoristit tervehtivät vain motoristeja kuten esi-isät aikoinaan.

Josta tulikin mieleen näin leirintäalueolosuhteissa mitä itsekin par'aikaa kesälomalaisena vielä olen, niin täällä kun toivottelee kuuluvalla äänellä ne hyvät huomenet ihan jokaiselle vastaantulijalle, niin aina välillä se vastaantulijan ilme on kyllä jotain ällistyksen ja hämmentyneisyyden välimaastostamchuurre sanoi:Juuri nämä tyypit ovat niitä, jotka eivät vastaa edes naapurin / tai vastaantulijan tervehdykseen, ei, vaikka miten tulisi vastaan hississa, tai hotellin aamiaisella, tms.
mchuurre sanoi:Noniin...Tulihan se perisuomalaisten JUNTTIUS esille!
Näihän se menee....MÄÄÄ OON MOTORISTI, ja PISTE ! Juuri nämä tyypit ovat niitä, jotka eivät vastaa edes naapurin / tai vastaantulijan tervehdykseen, ei, vaikka miten tulisi vastaan hississa, tai hotellin aamiaisella, tms.
Ymmärrän, että kun ei ole KYKYÄ tervehtiä ENSIN, (kun ei isi, eikä äitikään ole opettanut), mutta se, että kun ei ymmärretä, eikä osata edes VASTATA tervehtimiseen! Et sitten armeijassakaan sitä oppinut, paitsi niin...jos sitä et koskaan käynytkään....
Määki ku oon entinen sotilas, niin määkään en sitten tervehdi, ku muita sotilaita!
Kyllä kaikki tuon motoristien ns. "ikivanhan" tervehtimissäännön tuntee, mutta sittenkään tämä tyyppi ei lastakaan tervehdi, ei, koska lapsihan ei voi olla oikea motoristi !
VOI HYVÄÄ PÄIVÄÄ, teitä kivisydämmisiä "TOSIMOTORISTEJA"
Käyppä joskus sorateiden ulkuopuolella katsomassa mallia, vaikka ihan ulkomailla asti, ja ota ne mustat hitsarinlasit pois, niin osaat jopa hymyilläkkin, jopa täysin vieraille ihmisille, ja sitten kun niitä lapsia saat, (ja etenkin lasten-lapsia), niin tiedät ja huomaat miten he nauttivat siitä, kun ajokäsi nousee, niin nousee se hymykin kaikkien kasvoille...
Jalluniemi sanoi:Mukavasti on herättänyt keskustelua aloitus. Suuri osa ollut positiivista ja joo osa ei niin positiivista.
En tiedä pitäisikö joitakin kutsua asennevammaisiksi vai miksi mutta tosiaan tyttäreni vuoksi yritän parantaa maailmaa.
Kiitos vielä järkevistä ja mukavista kommenteista.
mchuurre sanoi:Noniin...Tulihan se perisuomalaisten JUNTTIUS esille!
Näihän se menee....MÄÄÄ OON MOTORISTI, ja PISTE ! Juuri nämä tyypit ovat niitä, jotka eivät vastaa edes naapurin / tai vastaantulijan tervehdykseen, ei, vaikka miten tulisi vastaan hississa, tai hotellin aamiaisella, tms.
Ymmärrän, että kun ei ole KYKYÄ tervehtiä ENSIN, (kun ei isi, eikä äitikään ole opettanut), mutta se, että kun ei ymmärretä, eikä osata edes VASTATA tervehtimiseen! Et sitten armeijassakaan sitä oppinut, paitsi niin...jos sitä et koskaan käynytkään....
Määki ku oon entinen sotilas, niin määkään en sitten tervehdi, ku muita sotilaita!
Kyllä kaikki tuon motoristien ns. "ikivanhan" tervehtimissäännön tuntee, mutta sittenkään tämä tyyppi ei lastakaan tervehdi, ei, koska lapsihan ei voi olla oikea motoristi !
VOI HYVÄÄ PÄIVÄÄ, teitä kivisydämmisiä "TOSIMOTORISTEJA"
Käyppä joskus sorateiden ulkuopuolella katsomassa mallia, vaikka ihan ulkomailla asti, ja ota ne mustat hitsarinlasit pois, niin osaat jopa hymyilläkkin, jopa täysin vieraille ihmisille, ja sitten kun niitä lapsia saat, (ja etenkin lasten-lapsia), niin tiedät ja huomaat miten he nauttivat siitä, kun ajokäsi nousee, niin nousee se hymykin kaikkien kasvoille...
Jalluniemi sanoi:Mukavasti on herättänyt keskustelua aloitus. Suuri osa ollut positiivista ja joo osa ei niin positiivista.
En tiedä pitäisikö joitakin kutsua asennevammaisiksi vai miksi mutta tosiaan tyttäreni vuoksi yritän parantaa maailmaa.
Kiitos vielä järkevistä ja mukavista kommenteista.
IsoTwin sanoi:Kyllä se monesti jää tervehtimättä täysipainoisellekin motoristille kehätiellä tai länsiväylällä mutta jos mopoilija haluaa nostaa kättä niin kyllä nostan takaisin jos ehdin. Haluaisin itsekin osallistua nuoremman sukupolven koulutushommiin jossa voisi teroittaa tätä että ajossa pääasia on itse ajamisessa ja vastaantulijoiden tervehtiminen on toisarvoinen juttu jota suoritetaan muiden hommien ohella.
Yhteisöllisyys motoristien keskuudessa on tärkeä asia kun etenkin nykypäivänä tuntuu olevan yhä harvinaisempaa aito ryhmäytyminen harrastustoiminnan kautta ja yhteenkuuluvuuden tunne. Siispä yritetään pitää yllä tervehtimisen kulttuuria. Itse voisin osallistua useammin letka-ajoihin vaan olen enemmän yksinajelija.
Huurteen ärsytyksen ymmärtää vanhan liiton miehenä.
Aakku sanoi:Pian koittaa aika, jolloin kuljen ehkä rollaattorilla. Moikkaanko silloinkin kaikille muille rollaattorikuskeille?