• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

tenavat ja vastuuttomat vanhemmat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pronka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tulis mun mopon päälle niin saisivat kuuluvan tervehdyksen ystävältäni Spyballilta...
Todellakin!
thumbs-up.gif

Kaiken kaikkiaan ku muksujen menoo seuraa nykyään: miks ihmeessä meistä 70-lukulaista sanotaan, että saatiin "vapaa kasvatus"?

Vai onko se sitä, että saatiin ees jotain kasvatusta, vaikkakin vapaata...
wink.gif

Ei ois mukulana tullu mieleenkään koskee toisten kamoihin, eikä v**tuilla koulukaverin vanhemmille päin naamaa, niinku likan kaveri oli tehny... ikää 11v...

Onneks mopo on saanut olla rauhassa omassa pihassa, oon kai niin pahan näköne, ettei naapurin kollit oo uskaltanu mitään tehä. Ja töissä saan talliin Jkl keskustaan - vaikka kadulla vieressä oiskin MP-parkki, niin turvallisempi mieli ku on lukkojen takana...

Heh heh!
lookaround_orig.gif
Naapurin mukulat oli käyny tutustumassa munki mopottimeen.. Valokytkimet oli miten sattuu, vilkku päällä ja santaa sielä täälä. Oli vissiin siirrytty pyörän kimppuun suoraan hiekkalaatikolta, ku musta pyörä oli sellasia pikkusia kädenjälkiä täynnä. On ne niin sulosia!
crazy.gif
Ei kait siinä, mut lupa pitäs kysyy ekaks!

tuli aihetta nostaa vanha topicci  
veryangry.gif

mopolla tulin töihin ja pidän sitä (onneksi) parkissa työhuoneen ikkunan alla.

just äsken kun olin kahvilla käymässä ja tulin takaisin niin kolme kpl 2-5vuotiaita muksuja repi ja raastoi pyörän vilkkuja ja kaikkeea mahdollista mistä vaan sai kiinni  
veryangry.gif

vanhemmat seisoo vieressä tekemättä asialle mitään
nixweiss.gif

meikä tietysti pihalle lapsia ojentamaan ja kysyin vieressä olevilta vanhemmilta että miksi eivät pidä lapsiaan kurissa.
vastaukseksi sain vihaisia mulkoiluja ja tuhinaa en muuta. eivät siis vielä tässäkään vaiheessa kieltäneet lapsiaan, vaan minä jouduin sen tekemään.
V*ttu joku roti niille kakaroille  
veryangry.gif
ja kunnioitusta toisen omaa kohtaan

no ei siinä mitään osiahan saa mutta entäs jos mopo olis vaikka kaatunu muksun päälle ( heilui ja hytkyi jo huolestuttavasti kolmen pikku ihmisen voimin)  
crazy.gif

e: no niin tarkemman tutkinnan tuloksena huomasin, että vasen etuvilkku oli väännetty silleen että muovi on halki ja sen vilkunpää pyörii hervottomana.
veryangry.gif

ei muuta kun syyllisiä paikallistamaan.onneks tuossa pihalla on valvontakamerat jos sais vaikka vanhemmat vastuuseen  

No olen tässä juuri saanut tuta,mitä katteiden korjaus maksaa.Kyllä tuolla kaupoissa on noita kolikoilla toimivia vemputtimia ihan tarpeeksi lapsukaisille.Henk.koht olisin juossu paikalle ja antanu sakinhivutusta,ihan vain opiksi.Ei nää oo mitään leluja kuitenkaan.

Joo, kyllähän minunkin työpaikan yks virolaisvahvistus kävi pyöräni takajousen koeponnistamassa. Näin tapahtuman konttorin ikkunasta, mutta oli toimistotyttöjen hurmausyritys käynnissä, joten en kerinnyt estelemään. Tärkeysjärjestys näet pitää olla...
smile_org.gif

Onneks kuitenkin Honda alkaa olla jo vähän patinoitunut, joten ei ihan pienet jäljet enää niin pistä silmään.

Ärsytti kyllä, samoin kun talviaamuisin töihin tultuaan näkee, miten "mun" pyöräkuormaajalla on käyty sladittelemassa iltaisin virolaisten toimesta.

Käyköhän ne mun muijaakin hoitelemassa, kun on ollut yhtä viileä kuin aamuinen ajokeli?
tounge.gif

Ko. asian takia en uuteen työpaikkaan taida moottoripyörällä kulkea. Parkkipaikka näet on sellaisessa paikassa, missä pyörää pääsee ihan rauhassa m*kulat, m*stalaiset ja muut m*lkut näpelöimään
veryangry.gif
.

Eräänä päivänä avauduin aika reippaasti eräälle naiselle, kun meni pentuineen mun auton viereen parkkeerattuun autoon ja tottakai ne mukulat hakkasivat auton ovella mun auton kylkiä. Siinä sitten valistin äiteetä hetken siitä, että auton ovia ei ole tarkoitus aukoa siten, että ne osuvat viereiseen parkkeerattuun autoon
mad.gif
. Ämmä poistui vähin äänin paikalta. Oma auto on jo onneksi parhaat päivät nähnyt, ettei siinä jotain kuhmuja huomaa.

Joo, kyllä se kasvatus lähtee kotoa, että toisten kulkuneuvoihin ei kosketa.
Taitaa aika monta perheetöntä olla kirjoitellut tähän ketjuun, kun yleistetään kaikki isät syyllisiksi
mad.gif

Itsellä kolme lasta ja on kyllä pienestä pitäen opetettu, että toisten omaisuuteen ei ilman lupaa kosketa ja sääntö on meillä ehdoton.
On käynyt kyllä niinkin, että pojan ihastellessa goldwingiä (olen varmaan epäonnistunut kasvatuksessa
sad_orig.gif
) kuski setä kysyi haluaako poika istua pyörän päälle, mutta muuten ei kyllä menisi koskemaan mopoon omin luvin.
Olen kyllä törmännyt itsekin moniin välinpitämättömiin perheen isiin, jotka antavat jälkikasvunsa riehua aivan vapaasti ja kyllä se sapettaa
mad.gif
omat lapset kyselevät miksi nuo tekee noin? Tekisi mieli karjaista isoon ääneen välillä että eivät perkeleet saaneet kotikasvatusta.
Mutta se paatoksesta, toivottavasti meidän kaikkien mopottimet säilyvät uteliaiden lasten ja aikuisten (naiset saa istuskella mun pyörässä ilman lupia) kylmä tyypityksiltä
062802jumpie_prv.gif

Nää on varmaan samoja vanhempia jotka käskevät jokaista kaupan edessä kiinni olevaa koiraa mennä silittämään..
crazy.gif
Sit se on koiran omistajan vika kun mukulalta puuttuu puolet päästä ja toinen käsi..

pirskatti...
mad.gif

Istuisin varmaan nyt jo linnassa jos omalle kohdalle olis osunut.

Ihan oikeasti eikö ihmiset ajattele mitään, toisen omaisuuteen ei kosketa jollei lupaa ole ja PISTE.

Muistu mieleen kun ite menin viisaana 5v näpelöimään jonkun tosi mageeta pyörää, ilman vanhempien läsnä oloa tosin. No aikani sitä näpertelin ja olin just kapuamassa penkille niin lähti hälärit soimaan. Meinas tulla pikku ukolla jännä kakka housuun ja sit juosten kotiin =). Eipä tullu sen jälkeen näpelöityy noita muitten pyöriä kattelu riitti. Eli jos häiritsee ihmisten räpelöinti niin hälyt pyörään, voi tosin vituttaa sekin ku ne vinkuu sit pihalla kokoajan..
idea3.gif

Hyi hyi... ISIT hävetkää
smile_org.gif

Mutta kamalia kakaroita sitä ittekkin oltiin... satoja rasvasia nenän jälkiä jäi "uusien" autojen kuskin ikkunoihin kun kierrettiin korttelia tarkastamassa kenen auto kulkee lujiten... oli siellä yks kawasakikin jota ihasteltiin ja se kuski oli motarilla lähteny ainakin satasesta ohi keulimalla... legenda kertoi jo silloin
tounge.gif

HEI ! jätkäät... tää menee 260... mittariin....
bowdown.gif

Nyky jullit sylkee takarenkaalle kun on tua digi mittari,,, josta ei suorilta nää paljon kulkee.
Mutta juu.. toisten vehkeitä ei räplätä...

....hmmmm...mitenkäs olis pienet piezosätkyt...minkähän kokoisia paimenpoikavärkit ovat nykyään...olis hauskaa katsella sieltä mäkkärin ikkunasta kun sähköistä viriä sisältävä satula antais amppeereja luvattoman istujan hanuriin...
idea3.gif

Menin kahville huoltoasemalle. Istuin pöytään ja alkasin ryystämään kaffetta, niin kas kummaa!!! Isä ja noin 5-vuotias pojan nassikka alkasi kiertämään mun mopoa. Ja niinpä poika päätti nousta itse mopon selkään ja (ilmeisesti) isä vielä kehoitti / rohkaisi poikaansa nousemaan menopelini selkään. Samassa pojan ote lipesi ja jalka osui tulikuumaan äänenvaimentimeen. Olin siinä vaiheessa päässyt jo ulos huoltoasemalta. Isä nosti naperon syliin ja katseli pojan säärtä. Aivan hel.....vetinmoinen palovamma. Poika joutui sairaalaan ja isä sai kuulla minulta muutaman ärräpään yms. Eiköhän molemmat oppinut jotain???
confused_orig.gif
confused_orig.gif
confused_orig.gif

Oma mukula on ainakin yritetty kasvattaa niin, ettei toisten tavaroihin kosketa. Minut on myös kasvatettu niin ja olen kyllä näppini pitänyt erossa muiden omaisuudesta. Katseltiin tuossa keväällä työkaverin uutta pyörää, niin eikös yksi ihailija hypännyt selkään ja aloittanut pyörän pompottelun. Oli kyllä omistajan ilme synkkä, mutta hän ei puhunut mitään. Pompottelijalla yletti varpaat juuri ja juuri maahan ja näytti siltä, että kohta on nurin koko paketti. Kyllä lupa pitää aina kysyä, kun toisten omaisuuteen halutaan tutustua.

Mielestäni tuossa suurin vahinko on se, että muksu oppii että seuraavallakin kerralla voi istua minkä tahansa prätkän päällä. Eikä se iskä muutaman vuoden päästä enää välttämättä aina ole edes mukana.
Jep ,juurikin näin siinä sitte tulee tapahtumaan.

Iskälle tukkapöllyä ja luunappeja.
Tähän tapaan.
wink.gif

Täytyy kyllä sanoa, että on meillä kiltit lapset, vaikka onkin jonkun muun tekemät ja minä vasta kuus vuotta niitä piiskannut..
tounge.gif

Ei voi kakaroita syyttää siitä, jos kotikasvatus on
033102ass_1_prv.gif
stä tai sitä ei käytännössä ole.
nixweiss.gif

Samantyylinen tilanne viimekesältä Keski-Suomesta. Olin kahvitauolla paikallisella ABC:llä ja ulkoterassilla tupakoin ja kahvittelin. Pyörä oli parkkiruudussa parin auton välissä ja olinpaikastani näin sinne hyvin.

Kohta pari pientä tenavaa, vähän vanhempi tyttö ja juuri kävelemään oppinut pikkujantteri vilistivät sisältä kohti parkkipaikkaa ja jantteri pysähtyi suu auki pyöräni kohdalle. Ajattelin että tuskinpa noin pieni kaveri sitä kaadettua saa itsensä päälle ja jatkoin tilanteen katselua. Pesueen äiti tulikin paikalle ja naureskeli pikkumiehen innostukselle. Hän nosti kaverin pyöräni tankin päälle istumaan ja näytti kädellään ilmeisesti mikä on mikäkin hallintalaitteista. En nyt varsinaisesti raivokohtausta saanut mutta kumminkin jäi kahvi kesken ja lähdin pihalle. Äidin nähdessä minut kävelemässä pyörää kohti hän nosti jantterin syliinsä ja hymyili iloisesti.

Eipä tehnyt mieli rueta tuossa valistamaan, oli pikkukaverikin niin iloisen näköinen ja tämä äitikin sen verran mukavan näköinen tapaus
wink.gif

Tilanne ois toki voinut olla erikin jos k.o tyypittäjät ois ollu viiskymppinen mustalaisukko ja kriminaalitenavalauma.
kaboom.gif

Näitä juttuja kun lukee niin ei voi kuin ihmetellä vastuuttomien vanhempien määrää.
veryangry.gif

Lähin kauhukakara löytyy naapurista. Sen tekosista vois kirjoittaa vaikka kirjan!

Tulee kyllä keuhkojen täydeltä moraalisaarnaa jos joku menee ilman lupaa minun mopooni koskemaan. Varsinkin lasten kyseessä ollessa pitäisi vanhempien olla ihan supertarkkana, aina voi sattua jotain.

nimim. poltin vuoden vanhana molemmat käteni kuumaan pakoputkeen, voitte varmaan kuvitella kuinka nättiä jälkeä tuli
crazy.gif

Back