• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tellujen tehot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 2705
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sanovat että jää se ääääärsyttävä nykiminen pois eniten käytetyllä kierrosalueella,mutta tilanteen saa rauhoittumaan sillä että panee paksumpaa seosta pyttyyn mutta tietenkin polttoaineen kulutus nousee.

Sanovat että jää se ääääärsyttävä nykiminen pois eniten käytetyllä kierrosalueella,mutta tilanteen saa rauhoittumaan sillä että panee paksumpaa seosta pyttyyn mutta tietenkin polttoaineen kulutus nousee.
Minkälaisesta nykimisestä sitten mahtaa olla kyse ja mikä se eniten käytetty kierrosalue sit onkaan.

Synkka just kohilleen ja TPS asetus auttanee myös joihinkin nykimisiin.

Nykii kun ajelee sellaista 100-130 kmh,mutta kun lisää vähän vauhtia niin nykiminen katoaa.Etkös ole omassasi huomannut?

Nykii kun ajelee sellaista 100-130 kmh,mutta kun lisää vähän vauhtia niin nykiminen katoaa.Etkös ole omassasi huomannut?
En.

Hitaammalla nopeudella on ajoittain epätasaisuutta vedossa. Kiekat on silloin luokkaa 4000, kuorma on moottorille pieni ja ilman täytyy olla melko kylmä. Tuntuu kuin jättäisi sytyttämättä osan. Mut tää on tosiaan epäsäännöllistä.

Toinen mitä toi tekee on kun avaa keskikiekoilta kaasun liian äkkiä niin yskäsee kerran. Tätäkään ei tee aina, mutta joskus.

Säädöt tossa omassa ei varmaankaan ole just kohdallaan, mutta toimii kohtuullisesti ja melko pienilläkin kiekoilla voi ajaa. Saa luvan toistaiseksi olla tuollainen. Tällä hetkellä laitan mieluummin roponi alustaan kuin koneeseen.

Mulla nykii aikas paljon ykkösvaihteella, kakkosvaihteella ehkä vähäsen. Muilla vaihteilla ei moista huomaa. Ehkä tota tre-modia pitää harkita..

Alla 97TL 1000S, slipareilla ja suuttimella. Näistä muuten löytyy ohjausiskari...

Tehoista ei ole tietoa (lähes riittävästi), mutta nykiminen juuri hieman alla 4000, elikkäs aika tarkkaan 100-120 km/h välissä- ärsyttävää.

Alla 97TL 1000S, slipareilla ja suuttimella. Näistä muuten löytyy ohjausiskari...
Ruiskupelissä ei suuttimia niinkään vaihdella. Tokihan Tellusta kuitenkin suutin löytyy, ässästä kaksi ja ärrästä neljä. Ruiskun karttaa on kuitenkin voitu roplata, eli säädetty suutinten aukioloaikoja.

Ellen väärin muista niin Suzuki asensi ohjausiskarit jälkiasennuksena. Ainakin muualla maailmalla on vaihdettu myös ecuja ysiseiskoihin.

Juu minun tuli italiasta,siinä on myös ohjausiskari.Onkohan tuolla kovinkin suuri vaikutus ei ole tullut kokeiltua?Miksi vaihdettu ecuja.

Saksan tuontina munkin mopo- olisiko niihin muissa maissa uusiin lisätty ohjausiskarit?

-suutinmoka menee kännin piikkiin-

Juu minun tuli italiasta,siinä on myös ohjausiskari.Onkohan tuolla kovinkin suuri vaikutus ei ole tullut kokeiltua?Miksi vaihdettu ecuja.
Ei pysty muistaan, mutta luulis et olis ollu joku muukin syy kuin pikkuvaihteiden miedontaminen.
Vähentää jumalatonta polttoaineen kulutusta ja sammahtelua liikennevaloissa. Alunperin käy armottoman rikkaalla alhaalta. Uudella eculla ei keuli kaasulla yhtä herkästi.

Hmm... Juuri tellun ostaneena kyselisin hieman arvioita... Pyörä on -99 S malli, saksan tuontipeli joka muutettu saksassa täystehoksi... Tähän on myös tehty ns. airboxmod, asennettu bmc:n vapari, Sebring tehoputket(hyvin avarat kammiot, ei läpi koska saksan ääniterrorismi) ja Ivan´s tre-mod kohta paikallaan... Tlzone.com joku väitti että vastaavilla modeilla irtoaisi koneelta n.135-140 hv?! kenelläkään kokemuksia? tietty säädettynä... Kuulostaa melko hurjalta mielestäni, ainakin kun kattoo muiden tehoja. No ens kuussa jos pääsis kattoo penkkiin noi tehot ja seokset kohdalleen...
thumbs-up.gif

No anteliaalta kuulostaa omaankin korvaan, tosin onhan noita hv standardeja useampia... mitä heppoja lieneet olleet, ei ollut mainittu... Ja saahan sitä tehoa helpolla, iridium tulpat +2hv, vapari +2-3hv, öljyt +1hv, "bensaletkumagneetti"+2hv j.n.e. niin kohta mulla on 200hv ahtamaton "vakio" tellu... Uskon kun olen käyny korpiaholla...katon jos löydän sen käppyrän jostai, tuli meinaa vastaa vähän vahingos...
033102beer_1_prv.gif

TL kanssa paperitehoon ei ole uskomista. vaikka rivinelikko puskee 150heppaa paperille, niin ei se tunnu samalta kun nappaa kaasua tellulla ykkösellä tai kakkosella esim aloittaen 4000 kierroksesta. TL keulii suoraan siitä varttikaasulla. rivinelikot odottelevat parempia kierroksia vielä pitkään.

No anteliaalta kuulostaa omaankin korvaan, tosin onhan noita hv standardeja useampia... mitä heppoja lieneet olleet, ei ollut mainittu... Ja saahan sitä tehoa helpolla, iridium tulpat +2hv, vapari +2-3hv, öljyt +1hv, "bensaletkumagneetti"+2hv j.n.e. niin kohta mulla on 200hv ahtamaton "vakio" tellu... Uskon kun olen käyny korpiaholla...katon jos löydän sen käppyrän jostai, tuli meinaa vastaa vähän vahingos...
033102beer_1_prv.gif
http://www.kaasutinexpertti.fi/

Tuolta kun alkaa käydä listaa läpi, niin se 200hv on kevyttä kauraa.

TL kanssa paperitehoon ei ole uskomista. vaikka rivinelikko puskee 150heppaa paperille, niin ei se tunnu samalta kun nappaa kaasua tellulla ykkösellä tai kakkosella esim aloittaen 4000 kierroksesta. TL keulii suoraan siitä varttikaasulla. rivinelikot odottelevat parempia kierroksia vielä pitkään.
Niin kyllähän ajotuntuma on v2.ssa ihan mahtava, mutta sen verran kommentoin. Eli ei ihan voi noinkaan r4:sta yleistää, koska erillaisia viritysasteita niissäkin löytyy. Esimerkiksi mun 1250 banditin paras vääntö on n. 3200 kierroksen kohdalla (koneelta 130,5/takaselta115,5Nm) ja tehotkin on kaikki (ne vähätkin) käytössä jo 6500rpm mennessä. Noista keulimisista en niin tiedä kun ei oikein tule harrasteltua. Tuskin osaisinkaan.
biggrin.gif

Eli ei kait sitä niin pitkään tarvitse odottaa, vai kuinka.
Tellusta sen verran, että kyllähän se v2 on aika hauska kone ja pyörä on mukavan keveä ajettava. Ehkä vois itsekin hurahtaa vielä joskus...

korjasin tuon tehon kierrokset 9000->6500, hups

Back