• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tehon puute

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mauke
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
kamoon hei tietoa peliin jos jollain vain on että mitä pitää tehdä että fj 1200 kestää turbon . + kaasun
confused_orig.gif

Alakerta kai pitäis kestää ihan vakiona kunhan on kunnossa, jostain luin moisesta FJ:stä, jossa oli molemmat. En kyllä tiedä paljonko kestää repimistä, mutta uskoisin että on aika vankkaa tekoa.
Ja muuten vaatii kai sen mitä kaikki muutkin pyörät, haulla löytyy varmaan tuhansia keskusteluja tältäkin foorumilta..
Jos ei löydy, niin koitappa tuolta bompperipuolelta..
Ja sitten voi joutua sijoittamaan meetrin levveeseen takakummiin ja siihen sopivaan haarukkaan jotta niistä olisi mitään hyötyä ja sitten ajellaan vaan suoraan. Tai sitten todetaan vaan, että sutiminen on kivaa..
062802jumpie_prv.gif

tässä on rautais annos millä saa fj lentoon vähän niinkun ennen muinoin moponikin kulki riittävästi (en o koskaan jääny kiinni kaks pyöräsellä polliiseille enkä jääkkään.)
wink.gif

Niin, missä?

En oo mäkään jääny poliiseille kiinni, mut ei oo kyl tarvinnu ajaa karkuunkaan...

Jostain syystä ne on jättänyt rauhaan, vaikkei FJ ilman katteita mikään kaunistus olekkaan.

tätä juttua kun lukee niin saa vinkkiä siitä mitä pitää tehdä että saa mopottimen kulkemaan tarpeeksi yritän kerätä tänne kaiken mahdollisen tiedon mitä on saatavilla fj:stä .
wink.gif

Noo jos jotakin FJ.stä. Nyt purettu kaikki katteet, mittaristot, lamput, tankki,penkki, alumiiniset jalkatuen kiinnityslevyt yms yms

Tankki menossa lakkaukseen, kaikki pultinpäät ja mm sylinterin rivat kiilloitettu ja lakattu, moottorin posket hiottu ja kiillotettu tahnalla, mittariston kehykset maalattu.
Uudet CBR peilit odottaa aikaansa. Pakoputkiin tulee rosterikuoret.
Ja sata muuta pikkujuttua jotka hoksaa tuunata kun aikansa häärää pannuhuoneessa ja ottaa välillä asennuskaljaa
062802jumpie_prv.gif

Tunteja menee mutta vain hyvään tarkoitukseen! Ensi kesänä Länsi_Suomen hienoin !
smile_org.gif
Ainakin siistein
buttrock.gif

toivon todellakin että tormätään ens kesänä oma fj 1200 on kans telakalla menee pyörä uusiks aika totaalisesti etten sanois heh he
wink.gif

tuli tossa mieleen että jos mietityttää , mistä saisi tupla tehopöntöt alkukäyrineen fj:hin , niin tässä olis tarinaa ite tein pienillä muutoksin dukatin putkista.alku käyrien mutkia suoristetaan hieman ja pöntön kiinnitys kohtaa siirretään kanssa hieman. näin saadaan säilymään alkuperäinen ilme tupla hormista mutta tehoa kasvattaen.
biggrin.gif

Noh terve...

Tein halvimma kautta....

.... säädin ite syttypyörää (
wink.gif
) laitoin uniapnea vehkeen suodattimen (sopi pikku fiksaamisella) ... sekä simmonsin änkkärit (tuplana ja rosteri päälliseillä) ... nyt 600km ajaneena tuntuu että puhtia löyty enemmän ... 130 tkm ajetusta vanhasta Matkalehmästä....

t:Jari L.

ps. jos ei muuta niin tankillisella pääsi (ei vara tankkia) reilu 350 km....

jumalauta!! Nyt se löyty, vihdoin, aaah!! Sori, hillitsen itseni. Asiaan: mulla on fj 1200 -92 ja laitoin just dynon siittimet siihen sekä ixilin aluvaimentimet (x2). mutta kun olen vähän käsi näissä hommissa ja muutenkin vasta yhen kesän pelannu isoilla vehkeillä (rakentelu mielessä, ennen ajoin ja muut korjas), niin mitä osia kannattaa laittaa kiinni ja mitä niistä on hyötyä? Tällähetkellä se on aivan orkkis muitten osien kohdalta.

Tjaa, tällä hetkellä tuntuu siltä, ettei kannata tehdä mitään, kun oma mopo on p***:n päreinä ympäri maailmaa, ja kevät aurinko pilkistelee...

Toi syttypyörän viilaus on ainakin kustannus tehokas, erilliset ilman putsarit joka kaasarille (tulee ainakin miehekkäät imuäänet, jos ei muuta) ja sit penkkiin...

Jos haluu sijottaa isommin, niin tota Wiseco:n 1314 cc settiä ovat maalimalla kehuneet..

Ja varttimailille ilokaasut
tounge.gif

Jos raha oikein kovasti pakottaa taskussa, niin ainakin APE:lta löytyy FJ:lle kaiken näköistä kivaa.

Fiilaat niitä kiinnitys reikiä siten, että sitä levyä voi kääntää akseliinsa nähden ees taas ja se ees tarkoittaa lisää ennakkoa sytytykseen.
Kustannus tehokas tarkoittaa 0€ vastaan mahdollisesti saavutettu hyöty= 100% (mikäli hyötyä saavutetaan ja omalle työlle ei lasketa hintaa)

Ja taas kokeillaan omalla vastuulla...

Itse en ole moista edes kokeillut, kun mulla on toi Dynan setti, mut voin pistää kuvan, jos jäi epäselväksi.

Fiilaat niitä kiinnitys reikiä siten, että sitä levyä voi kääntää akseliinsa nähden ees taas ja se ees tarkoittaa lisää ennakkoa sytytykseen.
Kustannus tehokas tarkoittaa 0€ vastaan mahdollisesti saavutettu hyöty= 100% (mikäli hyötyä saavutetaan ja omalle työlle ei lasketa hintaa)

Ja taas kokeillaan omalla vastuulla...

Itse en ole moista edes kokeillut, kun mulla on toi Dynan setti, mut voin pistää kuvan, jos jäi epäselväksi.
Terve!!!

Kun sulla on kerran dynan setti (syttypyörä) niin paljonko ennakko "reiällä" on eroa alkuperäisen kanssa sais vähän osviittaa kuinka paljon tarvii viilata .... ite olen viilannut puolireikää aikasemmaksi.....

t:Jari ....

ps. simmonsin änkkärit toimii hienosti kun laitettiin rosterit pintaan (paremman näköset).

Back