• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tehokkain kokeilemasi moottoripyörä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kamikaze
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hyvän ystävän BUSA ja ei istunut minulle mutta lähtihän tuo ihan mukavasti ....
062802moto_prv.gif

Kaverin 750:nen gigsutin. Toivottavasti ei tuu liikaa tilaisuuksia kokeilla jotain yybertehokkaita menopelejä kun voi alkaa toi oma tuntumaan sit yllättäen ihan liian pieneltä...

Mistäpä muualtakaan ne hp:t mitataan ku takapyörältä
confused_orig.gif
Kovasti mainitaan et xxx hp takaselta jne...

Vai onko niitä vaihtoehtoja useampia?
withstupid.gif
Kyllähän se tietääkseni on 99% mitä esim tehtaat ja valmistajat ilmoittavat, ovat nimenomaan moottoritehoja, eli kampiakselilta mitattuna.

taas noita itse viritettyjä ja dynotettuja vehkeitä, niistä lasketaan teoreettinen tehohäviö joka ynnätään siihen takapyärätehoon.

Se olisi teknisesti turhan haastavaa ja täysin turhaakin ruveta askartelemaan dynoa kampuran päähän.

Minulla taitaa olla tuo kawan zx12r. Siinähän oli vakiona jotakin 185 heppaa ja minun yksilössäni oli yoshin peräpönttö, josko siitäkin olisi pari heppaa irronnut. Ihan iloisesti tuntui kulkevan enkä kyllä oikeastaan haluakaan kokeilla yhtään tehokkaampaa. Mahtaako moottoripyörässä olla kauheasti käyttöä niille hepoille jotka menee yli kahdensadan? Nykyisen mopon 106 heppaa tuntuvat myös ihan riittäviltä.

Ei sitä tehoa välttämättä liikaa koskaan ole mutta fysiikan lait taitavat jos tulla vastaan niin ettei ole merkitystä onko tehoa 250 vai 400 hp... Näpeistä karkaavat molemmat jos on varomaton kaasun kanssa ja takakumin pito määrää kiihtyvyyden. Elvistelyn kyllä ymmärrän ja jos oikein paljon ylimääräistä massia olisi päällä niin kyllä minunkin tallistani saattaisi "idioottimaisen tehokas" peli löytyä.

Kokeilemistani autoista tehokkain on ollut BMW M3 vuodelta 2003 eikä sen 350 heppaa tuntunut mitenkään ihmeelliseltä. Kauhella karjuttamisella sai kumin palamaan vielä kakkosellakin mutta selkänojaan "liimautumista" ei oikein tapahtunut missään vaiheessa. Kaksipyöräisella sen tehon tuntee jo sentään kaksinumeroisillakin teholuvuilla.

Back