Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo niin voi olla, munkin hornetilla on jossain pikkuveli. Näin Tapiolan tätsy mulle kertoi..Ilmoitin myös pyöräni seisontaan rek.numerolla, niin puhelimessa virkailija löysi kaksi eri ajoneuvoa saman rek.nron alta! Pitää kuulemma ilmoittaa onko kyseessä moottoripyörä vai mopo. Helposti
tuossa voi sekoittaa laitteet. Mopoissa voi sit ilmeisesti olla samat
kilvet?![]()
Mä oon hoitanu seisonnan/ajon niin, että perusajatuksena on pyörän seisonta. Sit vaan ilmottelee koska ajelee. Näin ei tarvitse maksella etukäteen vaan ajoajasta tulee vaan korjauslasku sen osakaskon päälle.No niinpä. Mulle tupsahti tossa muutama päivä sitten Busan vakuutuslasku ajalle 1.11. 2005 - 30.10. -2006. Ajattelivat että ajelen tolla läpi vuoden ja laskukin yhdessä erässä - 1600euroa... No, soitin ja ilmotin että mopo seisoo toukokuuhun, johon virkailija ilmotti, että korjattu lasku tulee marraskuun alussa. Sanoin sitten, että en mä kyllä mitään osakaskoo lukuunottamatta ala maksaan puoli vuotta etukäteen johon se änkkäs jotain että kyllä pitää kun lasku on yhdessä erässä. Sanoin sitten että laitappa kahteen erään, johon se muisti mainita "mut sitten sä et saa 2.5% maksutapa-alennusta mutta tulee nollalasku ensikuussa, ja toukokuussa 800ekee... Mä meinasin jo hommata busaan jääratarenkaat...Minun mielestäni on hiukan ääliö systeemi, että joka vuosi pitää ilmoittaa seisonta-aika uudelleen...voisivathan ne laittaa sinne oletuksena esim. 1.10 - 31.3 ja jos tulee muutoksia niin vakuutuksenottaja ilmoittaa sen. Kai tässäkin vakuutusyhtiö haluaa tienata seisonta-ajan unohtajilta hiukan...![]()
Liikennevakuutuksesta tulee 5 % / 90 päivää, eli jos pyörä on 180 päivää putkeen vakuutettuna (siis liikenteessä) prosentteja tulee 10..näin siis if, ja liikennevakuutuksessa. Kaskosta en tiedä, kun on täydet 70 % käytössä. Tästä kesästä olen jo saanut 10 %, ja 15.10 menee pyörä talliin...tuleeko joka vuodelta 10 % lisää boonuksia?Minulla on vakuutukset If-issä, ja siellä se toimii niin. Ilmoitin samana päivänä kun otin prätkän käyttöön, että menee seisontaan 15.10-05. Ja merkintä on vakuutuskirjassa. Jos haluan laittaa myöhemmin tai aikasemmin, niin ilmoitus siitä, ja he lähettävät uuden vakuutuskirjan, ja korjauslaskun, elleivät sitten laskuta tai hyvitä sitä seuraavassa laskussa.Muutin heinäkuun alussa IF:ille vakuutukseni ja sopimukseen merkittiin SELVÄSTI seisonta-aika.
Pari viikkoa sitten tuli lasku, jossa kuitenkaan ei oltu huomioitu seisonta-aikaa; laitoin vittuilumailin, jolloin tulikin vahvistus seisonta-ajasta.![]()
Minun mielestäni on hiukan ääliö systeemi, että joka vuosi pitää ilmoittaa seisonta-aika uudelleen...voisivathan ne laittaa sinne oletuksena esim. 1.10 - 31.3 ja jos tulee muutoksia niin vakuutuksenottaja ilmoittaa sen. Kai tässäkin vakuutusyhtiö haluaa tienata seisonta-ajan unohtajilta hiukan...
Ifin kanssa saa olla tarkkana bonuksista. Olen joka vuosi saanut ottaa heihin yhteyttä bonuksien tiimoilta. Ja viimeisenä tullut lasku olen saanut korjata kolme kertaa, eli neljäs lasku tuli nyt, ja nyt vasta näyttää olevan kunnossa.![]()
Työviikonloppu kun et aio ajaa? Itsellä loppuu maanantaina 17.10., ja 15.10 menee pyörä talliin...![]()
Mulle putkahteli Tapiolasta kesällä/keväällä tuon tuostakin (varmaan kolme-neljä) korjauslaskun korjauslaskua... sangen mielenkiintoista, varsinkin, kun en ollut ollut yhteydessä edes koko firmaan, ilmoittanut vain, milloin ajeleminen alkaa.Laitoin kans seisontaan 17.10 alkaen, alunperin piti olla 1.10
Maksun eräpäivä oli 3.10,maksoin aiemmin,tänään tuli lasku mikä korvaa edellisen.Soitin Tapiolaan,et vähä myöhään tulee uus lasku,vanhan eräpäivä oli eilen....sielt tulee taas uus...jatkuu.seur.num.