• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tarkistakaa IF:n vakuutuksenne!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pashil
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Posketon lasku tuli ifiltä!!!
17.3.2006 kirjatussa kirjeessä onniteltiin kun heillä oli hyviä uutisia, vapaaehtoisen vakuutuksen hintaa on tiputettu...siinä luvattiin mulle vakuutus 370,56€ vuosi.

Nyt kun vakuutuskausi muuttui, oli 14.4.2006 kirjatussa vakuutuskirjassa sama vakuutus 836,90€!!!!!!
Edellisenä vuonna 483,32€

Eli luvattuun hintaan tuli korotusta 466,34€!!!

Joko he ovat tehneet virheen tai yrittävät huijata...eihän kaikki tarkista uuden vakuutuskauden hintoja.

Pyöräni Honda 1100xx -01

Halpahan tuo on!

Itse kun kysyin Iffin hintaa niin Gikserille tuli täysillä bonuksilla ja keskitys alennuksilla hinnaksi pelkän kaskon osalta 1085Eur
062802jumpie_prv.gif

Joo...täydet on mullakin poonukset.
Ota huomioon että oli kuukautta aikaisemmin luvattu tohon 370€...arvaa olinko silloin ihmeissäni kun niin oli halpa.
Nyt tosiaan hinta 836€ niin eipä tuo korotus paljoa hymyilytä.

Hinta voi vaikuttaa hurjalta, mutta kun seisonta-aika huomioidaan summa putoaa aika radikaalisti...

Vakuutuskirjassakin vakuutusmaksu on kokonaisuudessaan ja kun siihen raapaisee seisonta-ajan, niin maksu putoaa murto-osaan.

Jos näin ei ole, niin sitten on vakuutusheppu tehnyt pahan virheen.

Siis tuo minun sanoma hinta on nimeenomaan 6kk:n hinta. Iffillä nyt vain on se hinnoittelu
033102ass_1_prv.gif
:stä tehokkaampia pyöriä kohtaan...

Eikös tämä nyt ole ihan yleinenkin suuntaus. Vakuutusmaksu määräytyy isolta osin tehopainosuhteen perusteella. Ennustettavissa siis on, että vähintäänkin aikaa myöten kaikissa yhtiöissä tehokkaiden kyykkyjen vakuutukset ampaisevat taivaaseen samalla kun tehottomampien vakuutusmaksut tulevat edullisemmiksi. Kun jollain sektorilla maksut alenevat, pitää niiden muualla nousta.

Eikös tämä nyt ole ihan yleinenkin suuntaus. Vakuutusmaksu määräytyy isolta osin tehopainosuhteen perusteella. Ennustettavissa siis on, että vähintäänkin aikaa myöten kaikissa yhtiöissä tehokkaiden kyykkyjen vakuutukset ampaisevat taivaaseen samalla kun tehottomampien vakuutusmaksut tulevat edullisemmiksi. Kun jollain sektorilla maksut alenevat, pitää niiden muualla nousta.
Mutta kun pohjola on uusinut jo vakuutukset ja hinta 475Eur/v ja If joka ei ole uusinut 1085Eur/6kk.

Eli kyseisessä tapauksessa en ainakaan tuntenut olevani häviäjä vaikka pyörä on mitä on
062802jumpie_prv.gif

Olen itse Ifin asiakas ja sellaisen vanhan mallisen seisonta-ajan mahdollisuuden sisältävän vakuutusmallin asiakas. Laskuissa lukee kuitenkin tosiaan vuosimaksu samalla tavalla kuten uudenmallisissakin vakuutuksissa.

Itsekin säikähdin laskun tultua mutta selventävä puhelinkeskustelu rauhoitti kyllä mielen kun yhdessä vakuutusvirkailijan kanssa ynnäilimme ajokaudelta kertyvää laskun summaa. Luulen, että jotkut hirmulaskun saaneet ovat samassa tilanteessa eikä virkailija ole osannut kertoa seisonta-ajan mahdollisuudesta.

Aikaisemmin siinä laskuss... eikun siis vakuutuskirjassa luki: Perusmaksu... Johtuuko sitten siitä, että kirjalla on yhteensä toistakymmentä eri vakuutusta. Laskuthan tippuu sitten maksukausien mukaan.

Myönsivät mulle jonkunnäköisen virheen tapahtuneen!!
Uutta laskua odotellessa.

Mulla laskussa ilmoitettu aina vuosimaksu...seisonta sitten hyvitetään erikseen.

Kannattaa tosiaan olla varuillaan, jos tällä hetkellä vakuutus on if:ssä. Alla 1000rr ja vakuutukset Tapiolassa. Melkein 200€ halvempi mitä maksoin 600rr:stä ifissä viime vuonna.
Onneksi tajusin edes tänä vuonna pyytää tarjouksia muista firmoista
withstupid.gif

Mulla on xx vm-05 ja vakuutukset IFillä. Kävin tossa joku viikko taka päin kyseleen noista vakuutus maksuista ja täti naputti konetta hetken ja tuumas, että joo ku sulla on nuinki tehokas pyörä nii kasko nousee 20%. Ai jaa että sillee  
033102ass_1_prv.gif
. Samalla se tuumas ettei niitä nosteta vanhoille asiakkaille tänä vuonna. Totesin tätille että niillä vois olla aika vähä asiakkaita jos ne vielä sen tekis. Samalla se kerto että iffille tullee ens vuonna noi kiinteet hinnat vakuutuksiin.

Laskin samalla mitä pohjolassa maksaa vakuutukset ja samat vakuutukset samoilla bonuksilla oli mulla ifillä 5kk:n ajolla halvemmat ja 6kk:n ajolla saman suuruiset ku pohjolalla. Ja ku toi 6kk on se minkä minä maksimissaan ajan nii saivatpahan pitää ainaki yhen asiakkaan. Kattellaan ens vuonna miten ne sitte hinnottellee palvelunsa.

Mä tossa pyörää (GSXR-1000 K2) ostaessani kilpailutin vakuutusyhtiöt. Se oli tuossa talvella, kun nämä uudet systeemit tehojen yms. suhteen eivät olleet vielä joka yhtiöön tulleet.

Selkeesti halvin oli Pohjola, täräyttivät uuteen vakuutukseen bonuksia 20/60 (liikenne/kasko). Hinta 753€/vuosi.

Kallein oli Tapiola, 1100€/6kk. Vaihdoin samalla kaikki vakuutukset Pohjolaan (Pyörä, 2 autoo, koti, tapaturma)

Kun kysyin könttätarjoukset noista mainitsemistani vakuutuksista joka yhtiöltä samoilla ehdoilla, kalleimman (Tapiola) ja halvimman (Pohjola) välillä oli eroa 800€/vuosi!!!!!

Kyllä kannattaa kilpailuttaa.
idea3.gif

Mulla taas meni päin vastoin.
If:in ja Tapiolan välillä reilu 200€ ja Pohjolan ja Tapiolan välillä hieman alle satasen ja Tapiola oli siis molemissa tapauksissa halvin.

Samoin täällä... Tapiola ja Pohjola olivat hyvin tarkalleen samoissa hinnoissa, noin 400 euroa halvemmat kuin IF 7kk ajoajalla, mutta Tapiolassa vielä oleva seisontamahdollisuus kallisti vaa'an siihen suuntaan. Ja tietysti 10% vuodessa nouseva liikennevakuutuksen bonus.
thumbs-up.gif

Mutta kun pohjola on uusinut jo vakuutukset ja hinta 475Eur/v ja If joka ei ole uusinut 1085Eur/6kk.
Onkohan nyt kyseessä vertailukelpoiset vakuutukset
nixweiss.gif

Tuo ero on kyllä helv...n huikea.

Tuollaisella erolla ei luulisi kenenkään ottavan If:ltä vakuutuksia.

Tosin itse kun vertasin pyöräni vakuutuksia Pohjola - If, niin eroksi tuli muutama kymppi. Sekin ero kuihtui siihen, että saan autovakuutukseen "lisäalennuksen" -20 %.
Pyöräni on kyllä teho-painosuhteeltaan jotain ihan muuta kuin 1000 GSX-R
biggrin.gif
. Mutta sittenkin.

Back