• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tarkistakaa aina uuden kypärän kiinnitys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kipa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ostin huhtikuussa uuden avattavan kypärän matka-ajoon, HJC SY-MAX III, jossa on pikalukitus.
Tänään minusta tuntui kuin remmi olisi löystynyt ja katsoin tarkemmin remmin kiristystä. Remmi oli pujotettu vain kerran hakasosanlenkin läpi, siis ei pujottamalla:rant:

Olin kyllä säätänyt remmin oikealle kireydelle, mutta en ollut huomannut katsoa, että remmi olisi ollut asianmukaisesti kiinnitetty.

Yleensäkään en ymmärrä miksi noita pikalukituksia kypäriin laitetaan. Minulla on myös ARAI, jossa on DD lukko eikä se tuota minkäänlaisia vaikeuksia ja on aina oikealla kireydellä.

Kipa sanoi:
Ostin huhtikuussa uuden avattavan kypärän matka-ajoon, HJC SY-MAX III, jossa on pikalukitus.
Tänään minusta tuntui kuin remmi olisi löystynyt ja katsoin tarkemmin remmin kiristystä. Remmi oli pujotettu vain kerran hakasosanlenkin läpi, siis ei pujottamalla:rant:

Olin kyllä säätänyt remmin oikealle kireydelle, mutta en ollut huomannut katsoa, että remmi olisi ollut asianmukaisesti kiinnitetty.

Yleensäkään en ymmärrä miksi noita pikalukituksia kypäriin laitetaan. Minulla on myös ARAI, jossa on DD lukko eikä se tuota minkäänlaisia vaikeuksia ja on aina oikealla kireydellä.

Mulla on schubert jossa pikalukko, eikä se tuota minkäänlaisia vaikeuksia ja on aina oikealla kireydellä :)

Kipa sanoi:
Yleensäkään en ymmärrä miksi noita pikalukituksia kypäriin laitetaan.
Minulla taas on Shoei, jossa on pikalukko ja helposti napsuu leukaremmi tarpeeksi kireälle. Ei tuota mitään ongelmia. Ei edes hanskat kädessä. Ihan mielellään en DD-lukkoon palaisi.

villho sanoi:
Minulla taas on Shoei, jossa on pikalukko ja helposti napsuu leukaremmi tarpeeksi kireälle. Ei tuota mitään ongelmia. Ei edes hanskat kädessä. Ihan mielellään en DD-lukkoon palaisi.

Mulla shoeissa DD -lukko, ainoastaan kylmillä/kosteilla sormilla kiusallinen laitella hihna paikalleen, toisessa potassa pikalukko ja aina välillä havahdun siihen että remmi löysällä, en oikeastaan tiedä miksi se on aina välillä löysällä kun kiinnittäessä sen laitan kireelle

tontze sanoi:
Mulla on schubert jossa pikalukko, eikä se tuota minkäänlaisia vaikeuksia ja on aina oikealla kireydellä :)
S2 se on täälläki ja hienosti pelaa, eikä tunnu kurkunpäässä ja muutenkaan.
Toisessa potassa on DD, vähän on hankalampi, pärjätään silläkin.
Sitte on vanha avopotta, leveä pikalukko ja se tuntuu ikävästi kaulalla, että näköjään nuilla pikalukoilla on eroja.

seppo02 sanoi:
toisessa potassa pikalukko ja aina välillä havahdun siihen että remmi löysällä, en oikeastaan tiedä miksi se on aina välillä löysällä kun kiinnittäessä sen laitan kireelle

Mä olen havainnut saman ongelman ja olen myös löytänyt siihen pätevän korjauksen. Kun olet säätänyt remmin sopivan kireälle, niin ompele pari tikkausta hihnan värisellä langalla lukkokappaleen vierestä hihnan läpi ja voila! Nyt säätö pysyy varmasti kohdallaan eikä hihna löysty.

Pekka T.

DD. Aina varmasti kiinni ja oikealla kireydellä riippumatta siitä minkälainen kypärämyssy tai hattu ynnä muuta on kypärän ohella päässä. Lisäksi se on kooltaan pienempi eikä hannaa kaulusta vastaan päätä käännellessä. Lailla pitäisi kieltää kaikki pikalukot. Näin on meillä ihmisillä erilaiset mielipiteet. :)

Itse en enää ikinä palaisi DD-lukkoihin, Nolanin kypärissä oleva Microlock-pikalukko kiristyy aina oikealle kireydelle ja sen saa hanskat kädessä kiinni alta sekunnin. Todistettavasti auki unohtuneen pikalukon kiinni myös ajon aikana:grin:
Samankaltaisia systeemejä nykyään myös Schuberteissa ja Shoein avattavissa malleissa.
Eipä tuo isompi solki ole meikäläistä koskaan häirinnyt...

Crossikypärässä on tyhmä DD-lukko ja shuubertissa / avoruukussa kunnon naps-kiinni naps-auki lukot.
DD-lukko on ihan hanurista:hanuria:

Ei pikalukkoihin paluuta, kun on DD lukkojen makuun päässyt. On vaan niin näppärä ja yksinkertainen pikalukkojen jälkeen :jpstyle:

PowerPro sanoi:
Mä olen havainnut saman ongelman ja olen myös löytänyt siihen pätevän korjauksen. Kun olet säätänyt remmin sopivan kireälle, niin ompele pari tikkausta hihnan värisellä langalla lukkokappaleen vierestä hihnan läpi ja voila! Nyt säätö pysyy varmasti kohdallaan eikä hihna löysty.

Pekka T.

Ei pysty, toi on mönkkärikypärä ja aina välillä neopreenimaski välissä ja lämpimällä taas ilman

NOx sanoi:
DD. Aina varmasti kiinni ja oikealla kireydellä riippumatta siitä minkälainen kypärämyssy tai hattu ynnä muuta on kypärän ohella päässä. Lisäksi se on kooltaan pienempi eikä hannaa kaulusta vastaan päätä käännellessä. Lailla pitäisi kieltää kaikki pikalukot. Näin on meillä ihmisillä erilaiset mielipiteet. :)

Samaa mieltä,on ollut tasan yksi pikalukkokypärä koko urani aikana. Ei ole kysymys käytön helppoudesta vaan turvallisuudesta, kumpi lukko aukeaa osuessaan kaatumisen jälkeen maahan tms.esteeseen ?

Back