Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kauppa on kauppa ja jos myyjä on myynyt virheellisen tuotteen on vastuu hänellä, ei ostajalla.
Mistä noita lampaita sikiää? Vai oletko sinäkin joku autokauppias?
Tota noin, minkä takia ajattelet kuluttajasuojan olevan olemassa jos ei juuri tällaisia tapauksia varten.Jos asiakas alkaisi uhkailemaan tällaisella asialla kuluttajasuojalla niin kyllä kannattaa mennä siihen peilin eteen katsomaan kuinka mukava ihminen siinä peilissä näkyy![]()
riippuu vissiin laitteesta, jotkut niistä on kyllä juurikin aikamoisia TEKELEITÄ. Esimerkiksi halpismopot, joista saattaa katketa ohjausakseli, jos sellaisella erehtyy mihinkään monttua muistuttavaan ajamaan.Ihme epä luuloa Kiinalaisten tekeleitä kohtaan, eiköhän siellä maassa ajeta aikasta paljon kilometrejä noihin laitteisiin
Mikäs kauppa täs sit kysessä on jos noin kaun on jo kehissä ollu "kusettajana"??kyseessä on virallinen mp-liike, jolla tuntuu olevan maine kusettajana jo vuodesta 1991, niin pakko jonkun on edes vähän yrittää pistää kampoihin.
Jos se yhtään lohduttaa, niin rekisteriotteessa lukee valmistusmaa Sveitsi..Liikkeistä ostetuilla käytetyillä on kuluttajasuojalain mukaan 6 kk takuu oli sen laitteen valmistusmaa sitten USA, Italia tai Kiina.
Alkaa keskustelu saamaan koomisia piirteitä kun Kawasakin logoa avatarina käyttävä puhuu "Kiinavinguttimesta"... ei helvettiEnsin ostetaan "kiinavingutin" (joilla ei tee paskaakaan), seisotetaan myyjän vastuulla, menee muutaman euron KULUTUSOSA, ei helvetti kai panet öljytkin vaihtaan nekin oli paremmat aiemmin.
Siis maksoitko etenemisvälineesi jo loppiaisena ja pidit talvisäilössä myyjällä ja jos oli talvisäilössä niin omat on murheet mitä seisoessa tulee, jollei ole jotain huoltosopparia olemassa.
Siis kiinalainen etenemisväline oli se sitten kaksrattainen tai nelirattainen on vanha jo kaks vuotiaana.
Ei siinä mene, kun kuluttaja-asiamies antaa aikarajan jonka kuluessa se osa pitää olla vaihdettuna tai mulla on oikeus purkaa kauppa. Jos se ukko haluaa eroon "kiinanvinguttimesta", niin se vaihdon tekee/valtuuttaa liikkeelle.Iso vaiva tulee, jos kuluttuja-asiamiehen kanssa alatte vääntämään.
En muuten lähtisi tuohon, jollen haluaisi purkaa kauppaa.
Uskon kyllä, että asiamies suosittaa laitteen korjausta myyjälle ja sitten jos haluaa myyjä heittäytyä vaikeaksi, niin saattaa mennä pitkäänkin, ennen kuin on osa vaihdettu ja SINÄ tienpäällä.
Uhopuuroa on sitten vedetty oikein urakallaVoi vittu etten paremmin sano... jos kaupalla olisi jotain saamisia luuletko että alkaisivat odottelemaan jos se asiakas vaikka joskus maksaisikin sen ajoneuvon?Pakko sanoa että mekaaniset sekä sähköosat vaan tuppaavat välillä menemään rikki ja ei se ole kenenkään vika. Vaikka on luvattu uusi osa niin kukapa meistä ei ole asioita unohtanutOHO!!![]()
Monella mopokauppiaalla on tosiaan kiire tähän aikaan vuodesta ja unohduksia sattuu. Ei niitä aina pidä ottaa niin henkilökohtaisesti vaikka joku vähän tytöttelee, joillakin on vaan sellainen tapa reagoida omaan mokaansa![]()
Itse polkisin käyntiin ja odottelisin sitä osaa, jos vaikka se myyjä ystävällisesti asentaisi sen paikalleen sitten kun saa osan hankittua![]()
Itse myyn autoja ja kyllä niistä silloin tällöin vikaantumisia tulee ja olen kyllä myös joskus unohtanut hommata korjauksen heti vaikka olen luvannut. Itse kyllä korjaan omat mokani enkä siirrä omaa mokaani asiakkaan syyksi.
Jos asiakas alkaisi uhkailemaan tällaisella asialla kuluttajasuojalla niin kyllä kannattaa mennä siihen peilin eteen katsomaan kuinka mukava ihminen siinä peilissä näkyy![]()
Ymmärtymystä puolin ja toisin niin maailma on paljon mukavampi paikka meille kaikille![]()
Ymmärtämystä puolin ja toisin... my ass. Ei muuta kuin juttu eteenpäin, ei noi mitään sopimuksia pidä muuten kuin pakolla.
On noita kauppoja muuten purettu ihan ilman kuluttajaviranomaisiakin, haettiin jo toinen auto ja mentiin ryhmällä tapaamaan Hyrylään autokauppiasta. Eihän se mielellään ottanut ehjänä myymäänsä kansivikaista GTI-Golffiaan takaisin mutta totesi kai parhaaksi vaihtoehdoksi purkaa kauppa![]()
"Ei niitä aina pidä ottaa niin henkilökohtaisesti vaikka joku vähän tytöttelee, joillakin on vaan sellainen tapa reagoida omaan mokaansa"![]()
Älä säkään ota henkilökohtaisesti kun sanon että autokauppiaat ovat liikemaailman pohjasakkaa, kusettajia ja valehtelijoita... jookosta joo?![]()
Kiina ja Japani ovatten eri maita.Alkaa keskustelu saamaan koomisia piirteitä kun Kawasakin logoa avatarina käyttävä puhuu "Kiinavinguttimesta"... ei helvettiEnsin ostetaan "kiinavingutin" (joilla ei tee paskaakaan), seisotetaan myyjän vastuulla, menee muutaman euron KULUTUSOSA, ei helvetti kai panet öljytkin vaihtaan nekin oli paremmat aiemmin.
Siis maksoitko etenemisvälineesi jo loppiaisena ja pidit talvisäilössä myyjällä ja jos oli talvisäilössä niin omat on murheet mitä seisoessa tulee, jollei ole jotain huoltosopparia olemassa.
Siis kiinalainen etenemisväline oli se sitten kaksrattainen tai nelirattainen on vanha jo kaks vuotiaana.![]()
Ja jos mulle sanottaisiin noin puhelimessa, tulisin kyllä käymään ja katsottaisiin kuka sen mun romun korjaaJos mulle joku soittelisi kympin osan vuoksi niin käyttäisin tätä "kusettajien" yleislausetta....
Vittuako sä tänne soittelet sunhan se romu on![]()