Tuossa tänään rassailin mopoa ja ihmettelin kun aikalailla bensa tuoksahtaa nokkaan. Siinä kattelin että ei letkut ainakaan näyttäis vuotavan. Tankin alapinnasta se olikin märkä. Oli alkanut tihkua löpöä vanhasta tinauksesta...noh, ei siinä: Tyhjentelin tankin ja otin teräslankalaipalla tinat irti ja olihan siellä aikamoinen halkeama.
Joku edellisistä omistajista oli saanut tankin hajalle samalla tavalla millä minä itse olin sen uudestaan aukaissut; Väinössä (-88, VN1500A, Kawa) on rungon kahta puolta yläputkissa jotkin pikkulistat pystössä tankin kohdalla. Ei ne ole kuin neljä milliä korkeat mutta on näköjään riittävästi. Tankkia kiristäessä takareunasta paikoilleen, tankin alapuoli painaa näihin kumpaankin listaan ELLEI ole hoksannut laittaa alle kumipuslia ja puslien sisään metallisia rajoittimia. Nämä "sylinterit" jättävät tankin riittävän korkealle ettei se paina alapintaa rikki!!!
Toki tämä olisi pitänyt muistaa kun sitä tankkia on monet kerrat käyttänyt irti! Toivottavasti huomenna sataa räntää tms... Ei ota päähän ehkä niin paljon kun ei päässyt vapaapäivänä ajelemaan. Perjantaina sitten auton nokka kohti puuiloa tai motonettiä!
Oli mulla kysymyskin; Onko kokemuksia näiden kemiallisten metallien käytöstä tankin, syyläreiden ym. paikkauksessa? Miten onnistuu levittäminen, muokkaus, maalaaminen yms?
Kiitos
Joku edellisistä omistajista oli saanut tankin hajalle samalla tavalla millä minä itse olin sen uudestaan aukaissut; Väinössä (-88, VN1500A, Kawa) on rungon kahta puolta yläputkissa jotkin pikkulistat pystössä tankin kohdalla. Ei ne ole kuin neljä milliä korkeat mutta on näköjään riittävästi. Tankkia kiristäessä takareunasta paikoilleen, tankin alapuoli painaa näihin kumpaankin listaan ELLEI ole hoksannut laittaa alle kumipuslia ja puslien sisään metallisia rajoittimia. Nämä "sylinterit" jättävät tankin riittävän korkealle ettei se paina alapintaa rikki!!!
Toki tämä olisi pitänyt muistaa kun sitä tankkia on monet kerrat käyttänyt irti! Toivottavasti huomenna sataa räntää tms... Ei ota päähän ehkä niin paljon kun ei päässyt vapaapäivänä ajelemaan. Perjantaina sitten auton nokka kohti puuiloa tai motonettiä!Oli mulla kysymyskin; Onko kokemuksia näiden kemiallisten metallien käytöstä tankin, syyläreiden ym. paikkauksessa? Miten onnistuu levittäminen, muokkaus, maalaaminen yms?
Kiitos