• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tankin paikkausta tiedossa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RokkiMoto
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuossa tänään rassailin mopoa ja ihmettelin kun aikalailla bensa tuoksahtaa nokkaan. Siinä kattelin että ei letkut ainakaan näyttäis vuotavan. Tankin alapinnasta se olikin märkä. Oli alkanut tihkua löpöä vanhasta tinauksesta...noh, ei siinä: Tyhjentelin tankin ja otin teräslankalaipalla tinat irti ja olihan siellä aikamoinen halkeama.

Joku edellisistä omistajista oli saanut tankin hajalle samalla tavalla millä minä itse olin sen uudestaan aukaissut; Väinössä (-88, VN1500A, Kawa) on rungon kahta puolta yläputkissa jotkin pikkulistat pystössä tankin kohdalla. Ei ne ole kuin neljä milliä korkeat mutta on näköjään riittävästi. Tankkia kiristäessä takareunasta paikoilleen, tankin alapuoli painaa näihin kumpaankin listaan ELLEI ole hoksannut laittaa alle kumipuslia ja puslien sisään metallisia rajoittimia. Nämä "sylinterit" jättävät tankin riittävän korkealle ettei se paina alapintaa rikki!!! :vi**ttaa: Toki tämä olisi pitänyt muistaa kun sitä tankkia on monet kerrat käyttänyt irti! Toivottavasti huomenna sataa räntää tms... Ei ota päähän ehkä niin paljon kun ei päässyt vapaapäivänä ajelemaan. Perjantaina sitten auton nokka kohti puuiloa tai motonettiä!

Oli mulla kysymyskin; Onko kokemuksia näiden kemiallisten metallien käytöstä tankin, syyläreiden ym. paikkauksessa? Miten onnistuu levittäminen, muokkaus, maalaaminen yms?

Kiitos

Mää korjasin tällä pohjastaan kiinnikepannan alta puhkiruostuneen volkkarin tankin. On pysynyt kuivana jo kaksi vuotta. Helppo levittää ja kuivuttuaan voi hioa ja maalata. En nyt muista mitä siihen päälle suihkuttelin, kun ei kovin näkyvälle paikalle tullut. Suurin työ oli tässäkin se tankin ja korjattavan alueen kuivaksi saaminen.
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/602651/0

RokkiMoto sanoi:
Oli mulla kysymyskin; Onko kokemuksia näiden kemiallisten metallien käytöstä tankin, syyläreiden ym. paikkauksessa? Miten onnistuu levittäminen, muokkaus, maalaaminen yms?

Kiitos

Joskus kymmenisen vuotta sitten löysin reiän oman piikki RD:n tankista ja kemiallisella metallilla paikkailin, levittäminen,muokkaus ja maalaus onnistui kyllä, ainakin kun oli vielä akryylimaalit käytössä eikä näitä nykyajan vesivärejä. Mutta pitemmän päällehän se ei sitten sitä bensaa pitäny siellä tankin sisäpuolella. En nyt tähän hätään muista minkä valmistajan metallia se oli eli joku muu siinä vois vaikka toimiakkin.

Edittiä. Eli tuota Plastic Paddingin tököttiä minä sillon siihen omaan tankkiin kokeilin.

Viimeksi muokattu:
Terve.

Aikoinaan korjasin CBR 1000F:n vuotavan tankin seuraavasti kun kukaan ei suostunut hitsaamaan:

- ulkopuolelle vuotokohtaan lämmitettyä epoksiliimaa lääkeruiskulla niin paljon kun tarvitsee
- sisäpuolelle http://www.mobitive.com/tsmc.html

Epoksin lämmitys; liiman viskositeetti muuttuu lämmitettäessä ja liimasta tulee lähes juoksevaa.
Noita Mobitive:n ohjeita kannattaa sitten noudattaa ihan pilkuntarkasti.

On tuo korjaus ainakin viisi vuotta kestänyt....

ArskaH

Viimeksi muokattu:
Back