• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tankin kiillotus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Suiza1400
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
On päässyt tuo metallihohtopinta eli lakka vähän samentumaan siitä tyypillisestä paikasta, jossa ei ole tank padia. Onko mitään hyviä vinkkejä, voiko käyttää vaikka kliineriä vai saako sillä edes tyydyttävää ja kestävää tulosta lakkapinnalle, myllytys vai mitä ihmettä? :dunno:

Tarkoitus olisi ihan käsin selvitä tuosta kiillotuksesta, mutta kysymys kuuluu että mikä aine tuohon soveltuisi, ettei olisi liian hiova lakkaa ajatellen.

Jotain "puhdistavaa" vahaa rättiin ja eiku hankaamaan, esim. Autoglymin punasta.... varmaan toimii ihan muillakin.

Ok, kiitos vastauksista. Wurthin hiovaa vahaa jo on, mutta voi olla, että kokeilen siltikin Fareclan G10 tai Korrekin Kliineriä. Tai tuota punaista Autoglymiä. Ei kai se selviä kuin kokeilemalla.

Viimeksi muokattu:
P-keleen naarmut. Sellaiset auringonvalossa näkyvät ärsyttävät pyörre jäljet.. :vi**ttaa:

Auttaako Collinite tähän parhaiten vai onko Autoglymin punainen ja musta hyviä käsin hinkatessa?

Musta tankki on yllättävän työläs :)

Jos ei ihan varma ole mitä tekee, ja millä tekee, niin aloita hellävaraisimmalla aineella.
Itse vuosia sitten kävin läpi punaisen haalistuneen auto ihan kliinerillä. Helkutisti hommia, mutta jälki oli kyllä lopulta hieno.

Jotkut saattaa jo ajatella että "taas se esittelee noita samoja kuvia", mutta vieläkin olen tyytyväinen tulokseen tässä työssä.

Työvaiheet aineitten kans (käsin tein)
1. Novus scratch remover Numero 2
2. Autoglym paint renovator (ei välttämättä tarvi tuon novusin jälkeen, mutta hifistelin)
3. Autoglymin musta vaha päälle

Ennen
_smaller.jpg

Jälkeen
_smaller.jpg

Isommat kuvat Täältä

Riippuen tankin väristä pitää aineet valita oikein. Itse käytin mustaan suzukin tankkiin seuraavanlaista settiä:

1.Kunnollinen pesu + claybar
2.Jokin scratch removal vaha tai hieman hiova. Mulla oli Meguairs Scratch X:ää.
3.Mustaan tankkiin Poor Boys Black Hole.
4.Päälle Collinite 476s
5. Ja vielä viimeiseksi Autoglymin kulta.
6. thetankslapper.biz :istä ostettu setti päälle
7.Ei naarmuunnu enää eikä näy vanhat jäljet :)

Back