• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tänään oli sitten Se Aamu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hannula
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
sanoi:
nyt voisin kyl suositella että hankkikaa ihmiset pyöriinne hälyttimet. laskekaa sen hinta vaikka suoraan pyörän hintaan kun hankitte pyörän. se jo estää niitä epätoivoisempia varkaita. mut jos pyöräs joutuu tilaustyön kohteeks niin sit voitte sanoa pyörälle hyvästi. varashälytin ja hälyttävä levyjarrulukko. sillä alkuun.

Vois riittää ihan simppeli elohopeakytkimellä varustettu hälytin satulan alle joka päästää kovan äänen pyörää liikuttaessa.
kaboom.gif
tommosille rosvoille
mad.gif

Mulla on se sini-puna-musta cebari mikä siinä samassa pihassa seisoo.

Ehdinkin jo siinä mietiskellä, että kun selvästikin ajamaan oli tuska päästä, niin miksei vienyt sun pyörää, kun niissä kahdessa muussa on HISSit. Vai onko sulla jälkikäteen lisätty jotain karkottimia? Vai olikohan se jo tyypittänyt sun pyörän joskus aiemmin..?

Edit: Niin, sulla olikin se jarrulevylukko.

Vähän veikkaan,että se on silti ollut kylellään,kun nesteet oli pihalla.

Tätä itsekin ajattelin, kun peilikin oli vinossa, mutta yhtään tähän viittaavaa naarmua ei pyörässä ole, ei edes peilissä. Kaiken lisäksi jäähdytysnestevana alkaa pyörän säilytyspaikalta ja menee sinne löytäpaikalle asti, eli jotain on rikottu jo heti alkuun. Ja moniko tällaiseen touhuun aikaansa tuhlaava kaveri jaksaa/viitsii nostaa VFR:n ylös maasta, kun on jo pitänyt meteliä kerrostalon edessä?

Mulla on tullu semmonen mieleen että kun pikkuvelillä on tuo gsm-satelliitti-koiratutka-härpäke hirvenmetsästykseen

Kerropas tuosta lisää, valmistajien nimiä yms. Tuohan olisi justiin sitä mitä pitääkin. Vaikka vakuutukset onkin kunnossa, niin se ensimmäinen ajatus varastamisen huomattua oli se, että missähän se mun hyvä kaveri justiin nyt kärsii.

Edit: löytyi jo, Pointer-merkkistä kamaa. Saisikohan toimimaan ilman sitä Benefonin kännykkää, johon ei tee suuremmin mieli kättään iskeä?

Sellainenkin piirre tapauksessa oli, että meillä oli sovittu samassa talossa kerrosta ylempänä vuokrakämpän näyttö puoli tuntia varkauden huomaamisen jälkeen. Sanoin Tarulle, että käy häätämässä näyttäjän pois, ei oteta vaikka olisi minkälainen unelma-asunto. Tässä rapussa on lisäksi potkittu alakerran ikkuna sisään muistaakseni 4 kertaa viime syksyn jälkeen. Viimeisimmällä kerralla tapaukseen liittyi jonkun mummelin asuntoon tunkeutuminen keskellä yötä. Joku väliintulija sai siinä vielä oman osansa. Se on justiin tätä, kun viereisen ostarin juottolat generoi kaikanlaista yhteiskunnan paskaa tämän lähimman asuintalon pihaan.

Vielä maanatai-iltana epäilevästi pohdiskeltu kauemmaksi muutto sai jotenkin uutta potkua, ja ensi kuusta lähtien mun kontribuutio näissä huumelähiöissä asumiselle on ohi. Pyöräkin pääsee pois ohikulkijoiden silmistä katoksen alle. Ja oma piha kaasugrilleineen ja marjapensaineen, tilaa vaikka dobermannille vahtimaan pihapiiriä.

- Tero

Kyllä se vain niin on, että lähiö on paska paikka, jos jotain omistaa. itsekin tuskailin ja pelkäsin monta vuotta milloin Ladani, milloin moponi puolesta. Ilkivallalta loppujen lopuksi onneksi säästyin, bensat kyllä vietiin eräänä talvena neljä kertaa ja ylimääräiset laskettiin maahan. Nyttemmin ei enää tarvitse pelätä ihan yhtä paljon, mutta kyllä juttusi lukeminen sai taas kiinnostuksen vakuutusta kohtaan heräämään. Täällä maallakin hetki sitten varastettin auto omakotitalon pihasta asukkaiden paikalla ollessa! Tekijä jäi kiinni, mutta auto paskana. Paljon todella olis kirveellä töitä!

on ne rosvot persiöstä, on.

prätkän rotattaminen, siis äärirumentaminen on toistaseksi lähes aina toiminut jonkinsorttisena lisäkarkottimena varkhaille, ei sekhän ehoton ole, ei, lukkoja ym. tarvii vielä.

niiton pilleripäitä sunmuita vajaita liikkeellä niin paljon, etteivät erota roskalaatikkoa uudesta prätkästä..

jaja, plääålää..

Mulla on tullu semmonen mieleen että kun pikkuvelillä on tuo gsm-satelliitti-koiratutka-härpäke hirvenmetsästykseen

Edit: löytyi jo, Pointer-merkkistä kamaa. Saisikohan toimimaan ilman sitä Benefonin kännykkää, johon ei tee suuremmin mieli kättään iskeä?
Ei, kuulemma, saa ilman Benefonia pelittämään. Näitkös hinnan? Tuo on ostettu noin vuosi sitte ja hintaa oli sillon n.1000 juuroa. Että ihan vaan "mopohälyttimeksi" kai suht kallis. Mun pointti on vaan se kun se seisoo tuossa kesän muuten tyhjänpanttina. Olishan tuossa oikeaan varashälyttimeen verrattuna muutama plussa, esim. monikäyttöisyys, sen vois tarvittaessa irrottaa moposta ja kytkeä vaikkapa vaimoon jos epäilyttäis rouvan vapaa-ajan harrastukset.
biggrin.gif
No, olishan se kieltämättä kiva jäljittää semmone oikea rosmokin.
kaboom.gif

Eiköhän se paras ehkäisy olis kovaääninen hälyytin, tai sit tosiaan ohutta rautalankaa, pianolankaa tms. kahvojen ympäri ja muihin osiin, joihin ensinnä kosketaan ja suora virta akusta.
Lyö näpeille sopivan iloisesti ja varas miettii kahdesti.Joko katkaisin tai irtinykäisy eristeen kanssa, kun itse tarvitsee pyörää?
crazy.gif

Ite oon tässä vakavissani suunnitellut valvontakameran ostoa. Niitä rupee saamaan halvalla noita vanhempia malleja kirppiksiltä. Meinaan vain et kun se päivä koittaa et mopotin on omilla teillä, niin vois ystäville näyttää kuvaa...

No voihan helevetti!!! Jos joku tietää jonku, kuka on yrittäny varastaa mopoa niin kertokoon minulle. Voisin nimittäin rankaista nyt ihan ketä tahansa ääliötä joka on sitä yrittänyt. Minun pyhään(lue uuteen) Ninjaan oli kajottu viime yönä. Eihän sitä käyntiin saa, mutta romuksi kyllä. Rattilukko paskaksi liikennemerkillä vääntämällä työntämällä mopo kauemmas pihasta, sen jälkeen virtalukko paskaksi ja johtoja yhdistelemään... vi**u mitä idiootteja
mad.gif
...tappaa pitäis jollakin mahdollisimman kivuliaalla tavalla. Tai ainakin kiduttaa. Olihan se mopo jo puoliksi sisäänajettu.
bawling.gif

Se on viidakon laki katuparkissa, ikävä kyllä näköjään.
Kaveri asu Raisiossa jossakin vaiheessa, ja kun kaverilla oli sopiva auto vetään traileria, niin kerran kyselin kuskiks eräälle projektinhakureissulle.
Palkinnoks ostin naftojen lisäks hienon 0,7 Brandypullon (mielestäni brandyssä on hinta-laatu suhde paremmin kohdallaan). Kaveri sitten jätti pullon epähuomiossa autoon. Kaveri pitää auton ovia auki lukosta sen takia, ettei kukaan rikkoisi ikkunaa, mutta rosmo oletti, että ovi on lukossa ja oli silti rikkonut ikkunan! Uskomatonta tampioisuutta!
Oli kelvannut brandy, ja jotkut vanhat kengät joissa oli maalitahroja, että silleen...
buttrock.gif

Eiköhän se paras ehkäisy olis kovaääninen hälyytin, tai sit tosiaan ohutta rautalankaa, pianolankaa tms. kahvojen ympäri ja muihin osiin, joihin ensinnä kosketaan ja suora virta akusta.
Lyö näpeille sopivan iloisesti ja varas miettii kahdesti.Joko katkaisin tai irtinykäisy eristeen kanssa, kun itse tarvitsee pyörää?
crazy.gif
Ei taitais kyllä paljoa tommonen suoraa akusta viritelty ansalanka hidastaa... Ootkos koskaan koittanu ottaa molemmista akunnavoista yhtäaikaa kiinni? Ei tuu kovin valtavia säväreitä vielä kahellatoista voltilla  
biggrin.gif

Back