• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tänään ajelemassa

Olinkos mä ensimmäinen katuprätkäilijä tänä vuonna?
omg.gif

Viime vuoden perinteet velvoitti lähtemään 5.1. liikenteeseen kun oli kuivat tiet ja aurinkoinen keli -6C astetta ja suolasta ei tietoakaan.

Tänään tuli oikein ajettua neljällä eri pyörällä lenkit (kyykky,customi ja 2xnaku). Ehkä n. 60km kertyi lopulta yhteensä. Ei tuolla Lohjan harjulla sattunut olemaan joku orgilainen kotilossa, kun ohituskaistalla ajelin, niin yksi kaveri avas sivuikkunan vauhdissa ja pää ulkona huuteli jotain naama virneessä.. Olis varmaan sekin halunnut ajella vain prätkällä..
pftroest.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Nyt vois aloittaa talvihuollot, kun ajattelin, ettei kaikkia tarvii tässä tammi-maaliskuun aikana..

Tuli todettua, että kytkin pohjassa jäykillä kardaanin/perän öljyillä jäällä rullaamalla pyrkii takapyörä vähän jarruttamaan ja tekee ajosta 270kg pyörällä jännää varsinkin kaarteissa. Ei oo tuolla gs850g:llä tullut jäällä ennen ajeltuakaan. Toiseksi paskin ajo-ominaisuuksiltaan oli vaimon madallettu ninja ennen kuin pääs puhtaalle asvaltille.. Tuntu jopa tuossa kusiaisessa olevan kuitenkin taas potkua pitkästä aikaa kun takanakki ei oikein lämmennyt.
tounge.gif

2008tammikuu.jpg

Kuin myös täältä.
bowdown.gif

Ajeltiin tänään autolla Hankoon ja tiet todellakin oli ihan kuivia, ihan hyvin olisi voinut mopollakin painaa. Tosin sivutiet olivat paikoittain umpijäässä.

Uutenavuotena ajoin hondalla viimeset vedot ennen kevättä (eli tänä vuonna oon ajanu)
Ja kohta ajattelin lähtee raiskaan yamahaa. Sillä on parempi ajaa talvisin kun ei tarvi pelätä pyörän puolesta (ittellä ei niin väliä
biggrin.gif
)
Ja on se enduro parempi näillä keleillä kun kyykky
062802moto_prv.gif

Uutenavuotena ajoin hondalla viimeset vedot ennen kevättä (eli tänä vuonna oon ajanu)
Ja kohta ajattelin lähtee raiskaan yamahaa. Sillä on parempi ajaa talvisin kun ei tarvi pelätä pyörän puolesta (ittellä ei niin väliä
biggrin.gif
)
Ja on se enduro parempi näillä keleillä kun kyykky  
062802moto_prv.gif
OK, ite lopetin tunti pari ennen vuoden vaihdetta..
tounge.gif
Niin mäkin tein mutta sitte puol 1 aikaan rupesin miettiin että pakko se on tän vuoden ajokausi alottaa ja kävin ajaan pienen lenkin
biggrin.gif

Joo tänään ajamassa, tuli muutama kilometri ja pakkasta oli n 15 astetta, niin ja hiki tuli. Mutta mukavaa vaikka kuskille tulikin lämmin.
biggrin.gif

Ajelin tossa perjantaina Arielilla stadissa jonkin verran kovasti kaasuttaen että kuuluu sopiva pikku pakkanen on hyvä ajosää

Olinkos mä ensimmäinen katuprätkäilijä tänä vuonna?
omg.gif

Viime vuoden perinteet velvoitti lähtemään 5.1. liikenteeseen kun oli kuivat tiet ja aurinkoinen keli -6C astetta ja suolasta ei tietoakaan.

Tänään tuli oikein ajettua neljällä eri pyörällä lenkit (kyykky,customi ja 2xnaku). Ehkä n. 60km kertyi lopulta yhteensä. Ei tuolla Lohjan harjulla sattunut olemaan joku orgilainen kotilossa, kun ohituskaistalla ajelin, niin yksi kaveri avas sivuikkunan vauhdissa ja pää ulkona huuteli jotain naama virneessä.. Olis varmaan sekin halunnut ajella vain prätkällä..
pftroest.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Nyt vois aloittaa talvihuollot, kun ajattelin, ettei kaikkia tarvii tässä tammi-maaliskuun aikana..

Tuli todettua, että kytkin pohjassa jäykillä kardaanin/perän öljyillä jäällä rullaamalla pyrkii takapyörä vähän jarruttamaan ja tekee ajosta 270kg pyörällä jännää varsinkin kaarteissa. Ei oo tuolla gs850g:llä tullut jäällä ennen ajeltuakaan. Toiseksi paskin ajo-ominaisuuksiltaan oli vaimon madallettu ninja ennen kuin pääs puhtaalle asvaltille.. Tuntu jopa tuossa kusiaisessa olevan kuitenkin taas potkua pitkästä aikaa kun takanakki ei oikein lämmennyt.
tounge.gif

2008tammikuu.jpg
Ei voi muuta todeta kuin Ou YES !!!

062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

tulihan sitä tänään ajeltu 1km ja sit hävis moposta valot ja oli pakko palata tankkauksen jälkeen.

No Huh huh mitä Äijiä!!! Käy vain kateeksi kun ei itse uskalla lähteä vajaan vuoden vanhalla Bladella tonne lumisille kaduille eikä nelostielle
crazy.gif
.
Hurja hatunnosto mcHuurteelle ja svahnm:lle. Komee on ukkojen kalusto noissa kuvissa! Ride on but be careful out there! 
bowdown.gif

Minä kävin viime viikolla torstaina ja perstaina töissä (katu)pyörällä. 13 astetta pakkasta. Ei tullut muita pyöräilijöitä vastaan täällä Keski-Suomessa.

Täytyypi sanoa, että 30.12.2007 kaksi HD:tä huristeli fiilistellen Kuopiossa illan hämyssä. Itse komeilin toisen nakilla
biggrin.gif
kun en ottanut omaani likaantumaan.

Ja arvata saattaa, että miltä se tuntui
062802jumpie_prv.gif

Eihän tossa oo kuin osa kalustosta.. Toisilla vaan on ajeltu hiljattain, että jätin ne rauhaan.. Vai mistä luulette, että tuo orgin etusivun joulupukki on kotoisin..
033102bebe_1_prv.gif

Nyt kun tapahtumasta on jo viikko, niin pitääpä kertoa, kun uuden vuoden aattona olin lähdössä piikki-arskaa kurittamaan suolamömmöön.. Välillä laite kun ei halua hörähtää heti käyntiin vaan sitä saa polkea kuin tulpatonta mopoa kahva kaakossa (kun tarpeeks kastaa tulpan).

Siinä on sitten lisäksi huimista "tehoista" johtuen pakoputken paisarin sauma antanut periksi ja vuotaa hiukan. No, aattona jouduin polkemaan jonkun kerran ja sitten syttyi, mutta putkessa! Vähän ajan päästä tajusin, että hienon jälkipolttolieskan lisäksi putki jäi palamaan moottorin altakin kun sai happea halkeemasta ja 2-t öljyä/karstaa putkesta löytyy.
biggrin.gif

Harmittaa pirusti, ettei kukaan ollut silloin ottamassa kuvaa..
biggrin.gif

Ei muuta kuin mopo nurin ja ensisammutus hanskoilla kun ensin olin potkaissut alakatteen paskaks hätäpäissäni liekkiä härnätessä..
shaun.gif

Ei siinä muuta, vähän hikeä kuivattuaan pääsi sitten matkaan..
biggrin.gif

Matkalla tosin paisarin alta murtui jostain syystä sellainen kämmenen kokoinen biitti putkea ja äänet oli oikein sopivat uuden vuoden aatoksi..

Eihän tossa oo kuin osa kalustosta.. Toisilla vaan on ajeltu hiljattain, että jätin ne rauhaan.. Vai mistä luulette, että tuo orgin etusivun joulupukki on kotoisin..  
033102bebe_1_prv.gif

Nyt kun tapahtumasta on jo viikko, niin pitääpä kertoa, kun uuden vuoden aattona olin lähdössä piikki-arskaa kurittamaan suolamömmöön.. Välillä laite kun ei halua hörähtää heti käyntiin vaan sitä saa polkea kuin tulpatonta mopoa kahva kaakossa (kun tarpeeks kastaa tulpan).

Siinä on sitten lisäksi huimista "tehoista" johtuen pakoputken paisarin sauma antanut periksi ja vuotaa hiukan. No, aattona jouduin polkemaan jonkun kerran ja sitten syttyi, mutta putkessa! Vähän ajan päästä tajusin, että hienon jälkipolttolieskan lisäksi putki jäi palamaan moottorin altakin kun sai happea halkeemasta ja 2-t öljyä/karstaa putkesta löytyy.
biggrin.gif

Harmittaa pirusti, ettei kukaan ollut silloin ottamassa kuvaa..
biggrin.gif

Ei muuta kuin mopo nurin ja ensisammutus hanskoilla kun ensin olin potkaissut alakatteen paskaks hätäpäissäni liekkiä härnätessä..  
shaun.gif

Ei siinä muuta, vähän hikeä kuivattuaan pääsi sitten matkaan..
biggrin.gif

Matkalla tosin paisarin alta murtui jostain syystä sellainen kämmenen kokoinen biitti putkea ja äänet oli oikein sopivat uuden vuoden aatoksi..
"mahotonta meininkiä"
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Tänä aamuna joku työnsi Feewindillä Tuusulan motarilla menemään perkeleellisessä vesi/räntäsateessa. Sama pyörä ajeli samalla tiellä toiseen suuntaan eilen illalla.

Ei tullut kade, vitutti ajaa autollakin ko. kelissä.

Tänä aamuna joku työnsi Feewindillä Tuusulan motarilla menemään perkeleellisessä vesi/räntäsateessa. Sama pyörä ajeli samalla tiellä toiseen suuntaan eilen illalla.

Ei tullut kade, vitutti ajaa autollakin ko. kelissä.
Pyörä täsmää, tie täsmää, keli täsmää ja kellonajat täsmää.
Saatoin olla minä. Joka päivä tulee tuolla surauteltua duuniin.
buttrock.gif

Kyllä sitä aina piristyy kuullessaan pyörän hörähtävän käyntiin tai sellaisen näkökentässään havaitessaan.

Kohtahan talvi on ohi ja suvvigummeillakin on taas käyttöä.

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

No mutta, tänäänhän sitä käytiin siirtämässä uusi (vanha) pyörä omaan talliin ja ai että. Kylmä ei tullut ja kuivanakin pysyi.

Nyt pitäisi vaan kestää lähtemättä ajelulle jokikinen plussapäivä, tai pitää taas vaihtaa uudet öljyt helmikuun pakkasille.

Back