• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

tänää mä aloitin sen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SALOMON
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
eli sanokaas kumpi se kannattas suorittaa välivaiheen A vai kerralla raskaan pyöränkortti.
confused_orig.gif

opettaja ehdotti kyllä sitä välivaiheen korttia.
smile_org.gif

no kaksuotta on lyhyt aika ja jos aloittas kevyillä customeilla ja sitte kävis isomalla pyörällä kokeilemassa.
shaun.gif
smile_org.gif
shaun.gif

Eikös se kannattais heti se iso A? Eihä mikää estä sillonkaa alottelee kevyemmillä pyörillä. 2 vuotta ei ole lyhyt aika  
biggrin.gif

Kokeile ajaa suoraan iso, voi siltikin pienemmillä pyörillä aloittaa
wink.gif

Ja jos ei iso meinaa sujua niin vaihda väliluokan korttiin sitten.

Hassu ongelma. Silloin kun minä ajoin moottoripyöräkortin eli vajaa pari vuotta sitten, ajoin inssin ja käsittelykokeen piikillä. Ja ikää mulla oli sillon paria viikkoa vajaa 21. Kun sitten menin vähän myöhemmin poliisiasemalta hakemaan mukamas rajoitettua A-korttia oli siihen kuitenkin lyöty valmiiksi voimassa oleva rajoitukseton A!
biggrin.gif

edit. pari erhettä.

Itselläni on enää inssi jäljellä rajottamattomasta A:sta
smile_org.gif

Eipä itselläni ainakaan ole ollut ongelmia ajella suoraan isolla pyörällä, tosin pyörä on kawasaki er-5 joka on sopivan laiska siihen hommaan
smile_org.gif

Suzuki GS 500 E on omalla pihalla oottamassa kortin saamista
smile_org.gif

miten muuten menee noi korttiasiat.. ? ikää on se 21v ja teoriakokeen täti selitti et poliiseilla oli viel tiedoissa et A1 kortti tulisi.Tosin soitin autokouluun että ne soittaa kyttikselle ja vaihtaa..
Eli mietityttäny jos ne kämmää jotain, ikää olisi kuitenkin tarpeeksi niin eikös se silti tulisi rajottamaton suoraan?
smile_org.gif

Hiukan ehkä aiheen vierestä, mutt läheltä liippaa kuitenki.

Ajokortin takapuolella on se taulukko kaikist ajoneuvoluokista ja merkinnät siitä mitä saa ajaa. A:n kohdalla on kaks riviä. Mitä merkityst sill on ett onko merkintä siin ylemmällä vai alemmalla rivillä?

tounge.gif
Tottakai oikea kortti kerralla, mitä sitä pelleilemään. Ei silti ole pakko heti hirmu tykkiä hankkia.

no vajaat 19tuntia ensimmäisee ajo tuntiin aikaa .
smile_org.gif
ja heti aamusta arvauskeskukseen et saa taisteltua sen lääkärintodistuksen.

onneks mullon ennestää B kortti ollu jo yli neljättä vuotta jos osuu hankala tyyppi joten voin vedota siihen ja näkökykykää ei oo muuttunu mihinkää suuntaa. tänää kokeilin lukea viijen metrin päästä muutaman ilmoituksen lasien kaa työpaikalla

silti huolettaa hieman et millainen asenne sillä akalla on prätkiä kohtaa jolle mulla on huomenna aika.
confused_orig.gif
shaun.gif

wink.gif
Tietysti kerrallla iso A. kax vuotta menee ihan liiankin nopeesti ja sit potuttaa odottaa korttia myöhemmin
062802moto_prv.gif

smile_org.gif

onneks mullon ennestää B kortti ollu jo yli neljättä vuotta jos osuu hankala tyyppi joten voin vedota siihen ja näkökykykää ei oo muuttunu mihinkää suuntaa. tänää kokeilin lukea viijen metrin päästä muutaman ilmoituksen lasien kaa työpaikalla

silti huolettaa hieman et millainen asenne sillä akalla on prätkiä kohtaa jolle mulla on huomenna aika.  
confused_orig.gif
shaun.gif
Ymmärsinkö oikein ? Jännität siis lääkärintodistuksen saantia ? Sellaista sairautta ei ole keksittykään että se estäisi suomessa kortin saannin.

smile_org.gif

confused_orig.gif
shaun.gif
Ymmärsinkö oikein ? Jännität siis lääkärintodistuksen saantia ? Sellaista sairautta ei ole keksittykään että se estäisi suomessa kortin saannin.
no onneks sain sen ja eka ajotuntiki ois jo takana eli taisi vissii jännittäminen johtuakki siittä.
biggrin.gif

kui kauan teillä muute meni ennenku opitte sen hitaan ajon? mulla viellä opettelun alla
lookaround_orig.gif
samoin ku oikia oppinen jarruttaminen.
biggrin.gif
ja opetus pyöränä toimii satapiikki varadero.
smile_org.gif

Eka opettelin pujottelua. sittenkun se alko sujumaan niin hidasajokin meni heittämällä
smile_org.gif

Kyllä se siitä, kunhan löydät tuntuman niin se menee helposti
smile_org.gif

ajatko pikku A:n kun piikki alla harjottelussa ? itselläni oli kokoajan iso pyörä alla kun ajoin ison suoraan.

Eka opettelin pujottelua. sittenkun se alko sujumaan niin hidasajokin meni heittämällä
smile_org.gif

smile_org.gif

ajatko pikku A:n kun piikki alla harjottelussa ? itselläni oli kokoajan iso pyörä alla kun ajoin ison suoraan.
välivaiheen A:aan eli 2vee joudun ajaa maks 25kw pyörää ja sitte saan niih isoa ajaa ku vaa uskollan koska olen kuiteski 30 kesäinen

smile_org.gif

smile_org.gif

välivaiheen A:aan eli 2vee joudun ajaa maks 25kw pyörää ja sitte saan niih isoa ajaa ku vaa uskollan koska olen kuiteski 30 kesäinen
sorry et puutun mut kaks vuotta on sit tosi pitkä kun saat kortin...
miettisin vielä sinuna sitä suoraan ison ajoo....
wink.gif
wink.gif

Anteeksi että puutun sun asioihin mutta sun autokoulumaikka pitäist hirttää jos on ehdottanut että ajat pikkukortin ekaks. Miksi?
confused_orig.gif
?
confused_orig.gif
??? Mua jännitti viime kesänä aivan vitusti ne autokoulunkokeet, kyllä niistä selviää. Viime ja tää kesä ehkä 2kk ajokokemuksen mukaan olen jo haaveilemassa ZXR750 122hv päivityksestä. Mulla ois loppunut piikillä harrastus jo ekaan viikkoon. 2 vuotta piikillä kun laki jo ikäs puolesta antais mahdollisuuden muuhun, niin tappaa harrastuksen. Ainakin mun kohdalla kävis niin. Sorry tässä mun mielipide oikeasti. Aja vaan se iso A heti kun vielä kätevästi onnistuu. Vaikka olisit Custom miehiä niin hajoot siihen piikkiin.

Edelleen viittaan edelliseen kommenttiini. Minä sain siis suoraan rajoittamattoman A:n, vaikka ajokokeet suoritinkin piikillä 20-vuotiaana. Vai onko tässä kyse siitä, että poliisisetä on mokaillut ja tehnyt sen vaihteeksi pienen ihmisen hyväksi?
nixweiss.gif

Back