Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin. Törkeä liikenteen vaarantaminenhan tuollaisesta tilanteesta syntyy kevyesti.Sinne merkitään pelkästään oikeudessa tuomitut rikokset kuten rattijuopumus, törkeä liikenteen vaarantaminen, ryöstöt, pahoinpitelyt... Nämä siis näkyvät ansioluettelossasi jos työnantaja vaatii rekisterin näyttämistä ja oikeutta ei ole pyytää kuin työhön välittömästi liittyviin rikoksiin.
Korjatkaa jos olen aivan metsässä.
Hieman mutua, mutta mielestäni työnantaja voi tiedustella poliisilta mahdollisista rikoksista tyyliin onko niitä vai ei. Ei sen tarkemmin et minkä sorttisia, niitä joko on tai ei. Sitten sen perusteella työnantaja tekee omat johtopäätöksensä.Niin. Törkeä liikenteen vaarantaminenhan tuollaisesta tilanteesta syntyy kevyesti.Sinne merkitään pelkästään oikeudessa tuomitut rikokset kuten rattijuopumus, törkeä liikenteen vaarantaminen, ryöstöt, pahoinpitelyt... Nämä siis näkyvät ansioluettelossasi jos työnantaja vaatii rekisterin näyttämistä ja oikeutta ei ole pyytää kuin työhön välittömästi liittyviin rikoksiin.
Eihän tossa uutisessa missään mainita, että se kotipihaan olisi ajanut. Löytöpaikka oli "asuinrakennuksen piha Teerentiellä". Miten sitten kytät sieltä kaaharin löysi onkin toinen juttu. Ehkä kävi vain armottoman huono tuuri...Kyllä sitä taas tuleekin ihmiteltyä kuinka ihminen voi olla noin v*tun tyhmä![]()
Ensin pääsee karkuun ja sitten vielä hölmöyksissään jää kiinni a) ajamalla kotipihaan b) jättämällä pyörän näkyviin
Luulisi että olisi Tampesteristakin löytynyt paikkoja joissa olisi voinut jäähdytellä kotvan aikaa. Jos poliisit on kilven nähnyt mutta eivät saaneet kiinni, niin olisi siinä odotellessa vaikka keksinyt jotain tarinaa kuulustelijalle.
Itse karkuun lähtemiseen en jaksa kommentoida...![]()
Sovitaan niin. Tunnut tietävän asiat!-Vituttaa nämä kukkahatut,jotka tuputtaa uskomuksiansa. Itse en asioista tiedä,mutta onneksi osaan linkittää suuripiirtein oikeaan suuntaan...
En tiedä oletko mesässä, mutta meikäläinen oli taannoin erään ison kansainvälisen firman työhaastattelussa:...Lisäksi olen ymmärtänyt että rikosrekisteriin ei suinkaan merkitä ylinopeuksia yms. rikkeiitä. Sinne merkitään pelkästään oikeudessa tuomitut rikokset kuten rattijuopumus, törkeä liikenteen vaarantaminen, ryöstöt, pahoinpitelyt... Nämä siis näkyvät ansioluettelossasi jos työnantaja vaatii rekisterin näyttämistä ja oikeutta ei ole pyytää kuin työhön välittömästi liittyviin rikoksiin.
Ei niitä tietoja työnantajalle anneta! Ne tiedot saa vain asiakas itse,eli työnantaja voi pyytää työntekijää tuomaan rikosotteen mukanaan,eli näitä tietoja ei luovuteta kenellekkään muulle. Ja niissä olevat merkinnät ovat luokkaa pedofiili tai tms. jollaisia tietoja tarvitaan kouluissa tai sairaanhoitoaloilla,ei millään konepajan rasvamontun duunari ole velvollinen antamaan mitään tietoja ellei työn laatu sitä nimenomaan vaadi.Sakot ja rattijuoppoudet eivät ole senlaatuisia että estäisivät jonkun työnteon.Hieman mutua, mutta mielestäni työnantaja voi tiedustella poliisilta mahdollisista rikoksista tyyliin onko niitä vai ei. Ei sen tarkemmin et minkä sorttisia, niitä joko on tai ei. Sitten sen perusteella työnantaja tekee omat johtopäätöksensä.Niin. Törkeä liikenteen vaarantaminenhan tuollaisesta tilanteesta syntyy kevyesti.Sinne merkitään pelkästään oikeudessa tuomitut rikokset kuten rattijuopumus, törkeä liikenteen vaarantaminen, ryöstöt, pahoinpitelyt... Nämä siis näkyvät ansioluettelossasi jos työnantaja vaatii rekisterin näyttämistä ja oikeutta ei ole pyytää kuin työhön välittömästi liittyviin rikoksiin.
AAMEN!"Mitättömän syyn takia hän aiheutti melkoisia vaaratilanteita itselleen sekä muille. Melkoista ajattelemattomuutta, ylikonstaapeli Markku Mäki-Ventelä Tampereen poliisista sanoo.
"
Minkä helvetin takia noista "mitättömistä" syistä sitten rangaistaan niinkuin olisi yhteiskunnan pahin vihollinen? Nykyiset rangaistukset vaan on aivan poskettomat aiheutettuun vaaraan nähden.
Hyvä päätös, näin minäkin päätin. +1 ajatuksilles.Olen jo päättänyt olla osallistumatta näihin loputtomiin väittelyihin. Yksi asia, joka kuitenkin kannattaa muistaa tuossa liikennepaossa (jos jää kiinni) tai vaikka kortitta ajoissa.
Ne jäävät rekisteriin 5 vuodeksi ja kun haet töitä, joissa sinusta tehdään taustatarkastus (yllättävän monissa yhtiöissä muuten), niin siellä nuo näkyvät. Monien mielestä ei oikeasti anna ihmisestä kovinkaan vastuuntuntoista kuvaa kun rekisterissä keikkuu kortin menetyksiä, kortitta ajoja ja liikennepakoja. Voi vain kuvitella mitä Isomman yhtiön vanhemman henkilöstöpäällikön päässä liikkuu saadessaan moisen lausunnon. Ei se ainakaan meriitistä käy.
Tollasissa tapauksissa voi päästä jäähtymään Kalevankankaallekin...Luulisi että olisi Tampesteristakin löytynyt paikkoja joissa olisi voinut jäähdytellä kotvan aikaa. Jos poliisit on kilven nähnyt mutta eivät saaneet kiinni, niin olisi siinä odotellessa vaikka keksinyt jotain tarinaa kuulustelijalle.
Niin voi kotonakin JOS sattuu vaikka katto romahtamaan tai JOS kompastuu rappusissa tai JOS hukkuu kylpyammeeseen tai JOS tukehtuu ruisleipäänsä tai JOS jää pää ruohonleikkurin alle tai JOS!Tollasissa tapauksissa voi päästä jäähtymään Kalevankankaallekin...
"Joku ostajaehdokas kävi kokeileen, emmä tiiä kuka se oli..."Täytyy kyllä sanoo, et en jaksa ymmärtää näitä.
Jos kilpi on nähty, niin mitä vaikuttaa ajaa karkuun?![]()
Jos poliisi on nähnyt kilven,(ehkä kuvannutkin) mitä kannattaa ajaa takaa..??
Siinä se liikenteenvaarantaminen vasta tapahtuukin??
Olen jo päättänyt olla osallistumatta näihin loputtomiin väittelyihin. Yksi asia, joka kuitenkin kannattaa muistaa tuossa liikennepaossa (jos jää kiinni) tai vaikka kortitta ajoissa.
Ne jäävät rekisteriin 5 vuodeksi ja kun haet töitä, joissa sinusta tehdään taustatarkastus (yllättävän monissa yhtiöissä muuten), niin siellä nuo näkyvät.
Puhutaanko nyt tosiaan Messukyläntiestä?Oonko oikeessa jos väitän että et tiedä kyseistä tietä?Mikähän vi__un pakko se on kaupungissa vääntää tuppi nurin? Etsis jonkun kivan sivutien ja menis antaa koneelle happea sinne; jos menis lepikkoon niin muita ei luultavasti sattuis (no ehkä kaarnat jonkun männyn kyljestä, who cares).
Tie on semmonen että siinä pystyy ajaan turvallisesti yli sallitun. Kannattaa joskus ajaa se tie ilman että kattelee mittaria, ja sitten kattoo tuliko ajettua ylinopeutta.
Juuri noin. Liikennepakoon, eikun pysähtymismerkin noudattamatta jättämiseenOlen jo päättänyt olla osallistumatta näihin loputtomiin väittelyihin. Yksi asia, joka kuitenkin kannattaa muistaa tuossa liikennepaossa (jos jää kiinni) tai vaikka kortitta ajoissa.
Ne jäävät rekisteriin 5 vuodeksi ja kun haet töitä, joissa sinusta tehdään taustatarkastus (yllättävän monissa yhtiöissä muuten), niin siellä nuo näkyvät.
Ei tuo mikään liikennepako ollut. Liikennepako voi tapahtua vasta onnettomuuspaikalta.
Kyseessä oli pysähtymismerkin noudattamatta jättäminen, joka on poliisin sakkolaskurin mukaan 12 päiväsakon suuruinen rike. Se ei ole edes rikos, saati niin vakava, että rikosrekisteriin joutuisi.
Suurempi ongelma tuossa oli liikenneturvallisuuden törkeä vaarantaminen, josta voi napsahtaa linnaa.