Yks ääni sille, että bensa happanee talvessa. Opin tämän muinoin customillani, jossa on vaan yks kaasari, vaikka kaks pyttyä. Toinen vaihtoehto on, että oli tankkiin päässy roskia.Jaa. Ihme juttu kun mulla ei ole ikinä mennyt talven aikana bensa vanhaksi. Yhtä hyvin käy sillä keväällä kuin syksyllä talliin tuodessa. Sama juttu muillakin frendeillä. Kyllä se on valetta, ettei bensa säilyisi talven yli niin, ettei pyörä käy sillä keväällä.Vaikka tylyttäjä toisin sanookin, stabilioniti- aineista on hyötyä pitkissä säilytyksissä. Nykybensa ei välttämättä säily kuin muutaman viikon (Neste Oy:n kertoma tieto). Tämä nykybensa on melkoisen "vihreää" ja heikosti ominaisuudet säilyttävää. Stabilointi-aine parantaa säilyvyyttä. Pienkonebensa on tietysti hieman säilyvämpää.
Stabilointiainetta ja mainittua Masinolia niin homman pitäisi olla helpompaa.
Customi talvehti muinoin tilassa, joka oli taatusti tasalämmin, n. 20 ºC. Silloin oli mahdollisuus myös pienimuotoiseen ajeluun, jota taatusti tuli tehtyä joka kuukausi. Varmemmaksi vakuudeksi vaihdoin vielä pääosan bensasta, ennenku lähettiin keväällä baanalle. Viiden kilsan jälkeen meno sitten tyssäsi. Sakat tukki virtauksen –ihan ku ois jäätäny. Siitä selvittiin silloin tyhjentämällä kaasari.
Samantapaisen sotkun aiheutti kyykky aikoinaan. Yks kaasari tulvi tukkeuduttuaan. Sekin hoitu vain se yks tyhjäks laskemalla.
Ny on taas kaasaripeli ruiskun jälkeen. Vanha ruiskupelikin on vielä käsillä, vaikka ei mun enää ookkaan. On, perkele, eri homma käynnistellä niitä. Ruisku rykäs toisella ja alko suht koht heti käymään, niinku ei mitään.
Kaasaripeli yski ja kävi epäsynkroonissa; sammu ajettaessa, vaikka olin käyttäny enste lämpöseks. 10 minuuttia ja alko kuulostaa tutulta. Tuli taas ruiskua ikävä…