• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Talvinopeusrajoitukset vähentäisivät päästöjä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jassu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Edelleen ihmettelen miksi meidän pitäisi täällä hevonpersiissä kärsiä alennetuista nopeusrajoituksista jos sillä ei ole MITÄÄN merkitystä kokonaisuuteen ?
Jos vaikka siksi, että ei ole yhtä asiaa joka ratkaisee ongelmat. Kokonaisuus rakentuu pienistä puroista ja jostain on ihmisten ja elintason suojelu aloitettava?

Näin sitä kai perustellaan vaikka minä en.

Oma mielipide on se, että poltetaan porukalla fossiiliset polttoaineet mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti loppuun ja unohdetaan turha huolehtiminen päästöistä, ilmaston lämpenemisestä ynnä muista ihmisten suojeluun liittyvistä pikkuiseikoista. Saattaa olla, että joskus myöhemmin kaduttaa tämä mielipide, mutta en silti aio kysyä "miksi ei tehty mitään".

Musta on ihan typerää kuskata kaupungissa lähes kahta tonnia ylimääräistä rautaa mukanaa työmatkalla kesäkuumalla.
Pitäisi kannustaa vaihtamaan paljon kuluttava auto taloudelliseen moottoripyörään työmatkaliikenteessä
smile_org.gif

Lisäksi pyörille sallittaisiin 20kh/h suuremmat ajonopeudet.
Koska niiden kulutus ei siitä juurikaan nousisi. Mutta se lisäisi niiden houkuttelevuutta autoon verrattuna
biggrin.gif

Lisäksi moottoripyörä ajovarusteineen tulisi saattaa kokonaisuudessaan verovähennyskelpoiseksi.
*vankka kannatus*
062802jumpie_prv.gif
tounge.gif

-hh-
No just näin...
+1
062802jumpie_prv.gif

Oikeasti suomalaisten säästöillä ei tätä palloa pelasteta. Kiina ja Intia autoistuvat sillä nopeudella, että meidän toimilla ei ole mitään merkitystä kokonaisuuteen.
No niin.
tounge.gif

Eikä kiinalaisten mielestä kannata tehdä mitään, kun amerikkalaiset on savuttaneet veekaseilla jo 50 vuotta eli talkoot pitää aloittaa sieltä. Ja sitä rataa. Aina löytyy perustelu miksi itse ei tarvitse tehdä mitään, se on varma.

Jos kumminkin katsottais omia eikä muiden touhuja? Vois olla fiksumpaa monessakin mielessä. Ja jos itse on tehty jotain, on ehkä enemmän pontta lähteä vaatimaan muiltakin jotakin? Edelleenkään tämä ei ole mielipide talvinopeusrajoitusten puolesta tai vastaan.
Niin. Jospa tosiaan katsottaisiin. Ne jotka kannattavat kaikkea mitä idiootit rahankiiltosilmissä ovat keksineet ja keksivät, jopa veroja kerätäkseen...toteuttakoot sitten ensin itse haaveensa. Eli, ne jotka ovat huolissaan suomen päästöistä, lopettakoon itse kulutuksensa ja ajelunsa, ennen kuin alkavat opettaa opetuslapsiaan syömään oksennustaan.
Jokainen pikkasellakin järjellä varustettu ihminen tajuaa jo kaiken takana olevan suuren kusetuksen. Paitsi suomalainen, joka rukoilee kun maailma ympärillä muuttuu. Ja vaan siksi, että ei ymmärrä muutosta ja sitä mistä se johtuu.
Suomalaiselle pitäs takoa järkeä päähän, ja poistaa tyhmyyttä samalla nuijalla jolla uskonnot tänne ujutettiin..
biggrin.gif

Mun Tatsuni päästelee ainakin tyhjäkäynnillä pahimmat krääsät konttorin mukaan (hylätty). Siksi suosinkin raskaampaa kaasujalkaa jotta jälkipolville jäisi puhtaampi luonto.
tounge.gif

Niin. Ja pömpöstadiassa joka on aivan piskuinen muutaman tusinan henkilön valtio, todettiin, että juopottelu ja juominen väheni sata prosentia kun ravintoloista lopetettiin tarjoilu. Kyllä samaa kannattaa kokeilla myös suomessa
biggrin.gif

Tässä on nyt vissiin menossa vaan vähän suuremmat asiat, kun kattelee näitä päättömiä poliitikkoja; vanhanen, (huorinensa) kanerva (minä minä ja tekstiviesti) häkämies (venäjä venäjä venäjä..ja sotilaiden kunto) Niin pitäisivät edes turpansa kiinni.
wink.gif

Edelleen ihmettelen mistä ilmastonsuojelu ylipäätään voidaan aloittaa, kun jokaisella taholla on sama mielipide: ei meidän päästöt ole suurin ongelma, ne on noi toiset tai ainakin joku muu.
wink.gif
No siinähän se tuli taasen: joku muu ja omat päästöt. Aloita itsestäsi ja lopeta mopoilu. Ole esimerkki.
Sitten olet tehnyt osasi, ja voit tuoda ilosanomaa kaikille muille, esimerkin kautta. Yksinkertaista.

Luulen kuitenkin, että mopoilu jatkuu.

Onkohan kukaan tutkinut, paljonko kaupungeissa säästyisi, jos liikenne saataisiin toimimaan kunnolla. Turhat liikennevalot pois, ja järkeä valojen ajoituksiin.
Pikkukaupungeissa usein huomaa, milloin valot ovat pois päältä. Ei jonoja missään, vaikka pitäisi olla ruuhka-aika.
omg.gif

Onhan tuokin yhdensortin veljesapua muihin maihin, kun täällä rajoitetaan kulutusta niin joudutaan sekin käyttämätön polttoaine veimään muille markkinoille. Tuskinpa tuo polttaaineen tuottaja niitä maahan kaataa. Hurahuhhahhei ja mannakorven mailla -vai miten se oli - and so on .....

Eikös joku proffa just vähä aikaa sitten todennu että se piste, jossa viel ois saatu pysäytettyy joku ilmastonlämpeneminen, on ylitetty jo ajat sitten. Eli paluuta ei takaspäin ole enää vaik mitä tehtäis... korkeintaan hidastetaan vaikutuksia.

Jos joku on kattonu sellasen elokuvan kuin Day After Tomorrow, niin se kertoo varsin suorasukaisesti, millä tavalla maapallo hoitaa homman meidän puolesta jossai vaiheessa. Vaikkakaan tänne ei mitää sykloneita tule jotka vetää -200 asteista ilmaa troposfääristä, niin silti merkit tuolle tapahtumalle on jo olemassa ja lisääntyy vuosi vuodelta. Tyyliin tornadojen triplaantuminen keski-amerikassa, 3 vuotta putkeen maailmassa ennätysmäärä hurrikaaneja, maanjäristyksiä, merivirtojen muuttumista, jäätikön sulamista, suomen talvivuodenajan lyheneminen..... kaikki tapahtuu samoin kuin elokuvassa, tosin huomattavasti rauhallisempaa tahtia.

Mun henk.koht. mielipide tohon ilmastojuttuun on sama ku parilla muullaki täällä vastanneella: EVVVVK !!! Niin kauan ku Aasiassa pannaa haisemaan ja jenkit käryttää ni ei se siitä tuu mihinkää pysähtymään se muutos. Mua ei nappaa mikää ilmastonsuojelu paskan vertaa, koska en sille mitään pysty tekemään. Suurimmat saastuttajat kun tulevat jostain aivan muualta kuin autoista.

Ite aion elää iha samaa elämää ku tähänki asti ja paskat välitän jostai helvetin saasteluvuista.

Eikä sille kasvihuoneilmiölle jne kyllä voi mitään kukaan muukaan. Kaik suunnitelmat joita on maailmanlaajuisesti menossa päästöjen vähentämiseksi, niin ovat toteutumassa tyyliin 10 vuoden aikahaarukalla. Ongelma vain on, että se ilmastonlämpeneminen jatkuu koko sen 10 vuoden aikakaudella. Jolloin kun nää superhienot projektit on saatu päätökseen, niin tilanne on vielä nykyistäkin pahempi. Ja sitte ruvetaan tekee jotain uusia juttuja taas 10 vuoden päähän ja sama ralli jatkuu...

Kaikki me tältä pallolta lähetään joskus. Maailma on muutenki niin paska paikka etten aio yrittää sitä yksin parantaa. Elän vain mukana...

Samasta hanurista tullut tuo tulos kuin esimerkiksi se havainto, jonka mukaan jollakin tienpätkällä testattu kameratolpilla nollatoleranssia sakotuksessa.

Sielläkin tehtiin ensimmäiset havainnot jo parin viikon jälkeen.

-> ylinopeudet nolla
-> tämä jos laajennetaan koko maahan niin...

Aivan samasta päivänvalon kohtaamattomasta paikasta on myös tutkimus, jonka mukaan tuo mun omakotitaloni uuden ja hyvin vetävän takan polttaminen on niin maan perusteellisen saastuttavaa... Joo on. Mutta taas suhteellisuutta. Montako tulisijaa Suomessa on? Kuinka usein niitä poltetaan? Mikä on näiden osuus maailman saastekuormasta? Oli mikä oli, ne tulevat maasta, jossa nyt vaan kumminkin on jollakin pakko lämmittää taloja lähes koko vuoden ajan ainakin jossakin päin maata.

Unohtuu vaan taas tutkijoilta hieman suhteellisuuden taju sekä muutamat elämän arkirealiteetit.

Yksi suhteellisuujutska voisi olla Suomalaisen maantieliikenteen osuus maailman päästöistä?
Ja siihen suhteutettuna tuo nopeusrajoitusten lasku?

Vai olisiko sittenkin järkevää antaa liikenteen sujua luontevammin ja odotella vuoden-parin sisällä tulevia uusia entistä vähäpäästöisempiä ajoneuvomalleja?

Nyt kumminkin asumme maassa, jossa välimatkat on pitkät ja asutus harvassa. Jollakin täällä on pystyttävä kulkemaan jo pelkästään töitten puolesta. Mielellään vielä siten, että olisi johonkin aikaan perillä. Eikä auta julkiset, kun ei ne  kulje täällä maalla ainakaan riittävän tiuhaan saati että pääsisi perille asti.

Vastavuoroisesti voisi pohtia:
Kuinka paljon saastekuorma vähenee, jos eduskunta ja ministerien virat lakkautetaan? Jäisi heidän matkat pois. Kuinka monta reittilentoa voidaan jättää lentämättä? Nykyaikana tilalle voidaan perustaa sähköisiin verkkoihin rakennettu kansanedustajisto, jonka koko voidaan säätää huomattavasti nykyistä vapaammin. Edellytettäköön uuteen kansanedustajistoon liittyviltä/valituilta, että polkevat nettikoneisiinsa sähkön vaikka sitten kuntopyörällä. Lämpeneehän siinä sitten talokin sivutuotteena hieman.

No, myönnän, vähän keittää nyt tämä aihe. Mutta kun todellisista asioista aletaan tekemään todellisia päätöksiä mahdollisesti jopa harhaanjohtavista tutkimustuloksista niin...

Edelleen ihmettelen mistä ilmastonsuojelu ylipäätään voidaan aloittaa, kun jokaisella taholla on sama mielipide: ei meidän päästöt ole suurin ongelma, ne on noi toiset tai ainakin joku muu.
wink.gif
No siinähän se tuli taasen: joku muu ja omat päästöt. Aloita itsestäsi ja lopeta mopoilu. Ole esimerkki.
Sitten olet tehnyt osasi, ja voit tuoda ilosanomaa kaikille muille, esimerkin kautta. Yksinkertaista.

Luulen kuitenkin, että mopoilu jatkuu.
Että on vaikeata jummartaa.
biggrin.gif

A) En ole vaatinut keneltäkään mitään. Paitsi ehkä vastausta kahteen seuraavaan kohtaan, mutta niihinkään ei ole pakko vastata.
B) Ihmettelin ainoastaan mistä ilmastonsuojelu ylipäätään voidaan aloittaa (jos siis joku sitä haluaa ja ilmeisesti haluaa kun jonkun muun pitäisi tehdä jotakin, mutta ei kuitenkaan meidän)?

Ja tuo kaikki ihan vaan minulle käsittämättömän logiikan ihmettelyn takia. Ei ole mielipide eikä kehotus suojella ilmastoa tms. Sen väännät ihan itse jostakin.

Itselleni on aivan yksi hailee suojellaanko ilmastoa vai ei. Mopoilu jatkuu ilman muuta heti kun kelit sallii. Toivottavasti sinullakin.
smile_org.gif

A) En ole vaatinut keneltäkään mitään.

B) Ihmettelin ainoastaan mistä ilmastonsuojelu ylipäätään voidaan aloittaa
A) en ole väittänytkään että olet vaatinut.

B) mitä sinä tuota kummastelet ja muiden asiasta innostumattomuutta ihmettelet. Aloita itse maailman pelastaminen. Kuten aiemmin totesin, sankarin viitta on tarjolla.

Oikeasti suomalaisten säästöillä ei tätä palloa pelasteta. Kiina ja Intia autoistuvat sillä nopeudella, että meidän toimilla ei ole mitään merkitystä kokonaisuuteen.
No niin.
tounge.gif

Eikä kiinalaisten mielestä kannata tehdä mitään, kun amerikkalaiset on savuttaneet veekaseilla jo 50 vuotta eli talkoot pitää aloittaa sieltä. Ja sitä rataa. Aina löytyy perustelu miksi itse ei tarvitse tehdä mitään, se on varma.

Jos kumminkin katsottais omia eikä muiden touhuja? Vois olla fiksumpaa monessakin mielessä. Ja jos itse on tehty jotain, on ehkä enemmän pontta lähteä vaatimaan muiltakin jotakin? Edelleenkään tämä ei ole mielipide talvinopeusrajoitusten puolesta tai vastaan.
Tarkoitin, että Suomen päästöt on hyttysen kusi koko määrästä. Ja ollaan täällä tehty enemmän kuin ei mitään...
Joo...amerikkalaiset ajaa yhden lentotukialuksen persianlahdelle ja vähän leikkii sotaleikkejä siinä ympärillä on poltettu tuo Suomessa vuodessa säästetty polttoaine viikossa samaan ilmakehään
mad.gif

Sitte tänne pitäis saada joku V***n typerä talvinopeusrajoitus kesäksikkin.
Pannaan kaikille ekoautoille ja luonnosuojelijoille 40km/h ympärivuotinen nopeuskatto, jos kerran haluavat säästää polttoainetta ja luontoa
033102bebe_1_prv.gif

Jos saatais noi sotakoneet, laivat, lentokoneet, tankit jne. ensin hiljaisiksi, olis melkoinen apu saasteasiassa. Ja jäis rahaa hyvinvointiin ihan erilailla, kun laittamalla talvinopeusrajoitukset läpivuotisiksi.
Ihmettelyttää noitten kallispalkkaisten tutkijoiden saamat nerokkaat tutkimustulokset. Olisin voinut aika pitkälle arvata et jos liike hidastuu energiaa kuluu vähemmän.
nixweiss.gif

Ihan yhtä hyvä oli tää poliisin nollatoleranssitutkimus: monta viikkoa pidettiin hirveetä älämölöä, et tiellä 51 on nollatoleranssi nopeudessa ja sitä valvotaan HIRVEESTI! Viikko seurattiin ja saatiin yllättävä tulos; ei kolareita. Nollatoleranssi nopeudessa toimii.  
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
Kukaan ei kertonut, ettei siellä ole tapahtunut ennen tutkimusta eikä sen jälkeenkään yhtään kolaria.
Tää on sitä polllliisin arkijärkee. Ja poliitikot (toinen  älyllinen eliitti) voi sit vedota tutkimustuloksiin.  
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Ilmastonmuutos pelkkää P*SKAA. Mitähän ne luolaihmiset sillo vähän yli 10000 vuotta sitten oikein poltti tonne ilmakehään kun saivat muutaman kilometrin paksuisen jään sulamaan?
nixweiss.gif

Ja jos matka-aikani entisestääkin (naurettavista nopeusrajoituksista johtuen) kasvaa, niin käytän entistäkin enemmän lentokonetta, tämä tuskin co2 päästöjä ainakaan pienentää
omg.gif

Vastaavasti taas kaupunkien 30 ja 40 km/h rajoitukset nostaa päästöjä...

Noita laskutapoja on varmaan yhtä monta kun laskijoita...

Aika uskomatonta, että moinen hohhoijaa-tutkimus edes ylittää uutiskynnyksen
crazy.gif
. Ja lähes uskomattomampaa on, että joku oikeasti on saanut palkkaa moisen scheissen (t)ulostamisesta.

Jos nyt jotain tarttis teherä, niin kyllä uusien autojen hintaa pitää saada edelleen sitä verta alemmaksi, notta nämä vanhat kotterot saataisiin vaihdettua pois liikenteestä. Suomi kun valitettavasti kulkee pyörien päällä...ei tällä infrastruktuurilla ja näillä välimatkoilla vain valitettavasti voi uskoa joukkoliikenteeseen tai nopeusrajoitusten alentamisen tuomiin suotuisiin vaikutuksiin.

Back