• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Talvinopeusrajoitukset vähentäisivät päästöjä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jassu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Samalla poliisi voisi vuoden alussa lähettää kaikille moottoriajoneuvon omistajille 2-3 sakkoa kun ei kukaan kumminkaan noita alennettuja nopeuksia noudattaisi. Voisivat pollaritkin lopettaa tieposkissa tutkaamisen ja keskittyä pullansyötiin. Joka toinen vuosi olisi myös kortti kuivamassa kun sakkokiintiö tulisi täyteen. Kameratolppiakaan ei tarvitsisi lisää kun puolella kansasta ei ole ajo-oikeutta. Tiet eivät kuluisi ja niitä tarvitsisi suolata tai aurata kun talviakaan ei enään ole. Mitä säästöjä tästä oikein syntyykin

Viher-ideologia on ihan OK, kunhan se ei sekoita kaikkien kukkahattujen nupinsisältöä.
tounge.gif

Aina löytyy perustelu miksi itse ei tarvitse tehdä mitään, se on varma.
Millä perusteella me itse emme tee mitään? Mielestäni Suomi on jo tehnyt paljon ja jatkossa tulee tekemään vielä enemmän ympäristön eteen.
En minä vaan tiedä. Olenko väittänyt niin? Ainakaan ei ollut tarkoitus.

Ehkä oli väärä sana tuo "mitään". Korvataan se sanalla "jotain".

Parempi nyt?
smile_org.gif

Tarkoitin, että Suomen päästöt on hyttysen kusi koko määrästä. Ja ollaan täällä tehty enemmän kuin ei mitään...
Kyllä. Suomen päästöt on kuin pieru Saharassa.

Ja onhan se toki niinkin, että jos sattuu kuppa, tippari ja satiaiset samaan aikaan, niin antaa niiden satiaisten olla vaan. Eihän muuta kuin vähän kutittele. Maapallon mittakaavassa me suomalaiset emme saavutuksillamme taida yltää edes tuohon satiaisten tasoon.
biggrin.gif

Jos kumminkin katsottais omia eikä muiden touhuja?
Eli jos lopettaisit oman moottoripyöräilyn välittömästi, homma olisi sitten sinunosin ok. Teepä näin, ja tule sitten heti tänne ohjaamaan meitä muitakin oikealle tielle. Pidän kuitenkin itselläni päätösoikeuden siitä, seuraanko esimerkkiäsi.

Kuten sanoit: jos kumminkin katsoisit omia, eikä muiden touhuja jnejne....

Jos liikenne aiheuttaa 20% hiilidioksidipäästöistä ja näitä päästöjä voidaan vähentää jopa 5% niin se on kokonaispäästöissä enintään 1%. Kannattaisikohan maailman pelastamista jatkaa jollakin muulla menetelmällä?
Ehdottomasti - hernesoppa on kiellettävä HETI -
sehän aiheuttaa vakavia haittakaasuongelmia ...
tounge.gif

Toisaalta - minä pidän hernesopasta ...
crazy.gif

Eli jos lopettaisit oman moottoripyöräilyn välittömästi, homma olisi sitten sinunosin ok. Teepä näin, ja tule sitten tänne ohjaamaan meitä muitakin oikealle tielle.

Kuten sanoit: jos kumminkin katsoisit omia, eikä muiden touhuja.
Voi jessus.
biggrin.gif

Ei kun edelleen vaan ihmettelen näitä perusteluja miksi ei pidä tehdä sitä tai tätä. Monilla näyttää olevan syynä se, että joku muu ei tee jotakin.

En ole vaatinut ketään tekemään yhtään mitään paitsi esimerkin valossa. Nimenomaan alleviivasin, että en esim. puolusta tai vastusta talvinopeusrajoituksia.

Eli jos vaikka nyt talvinopeusrajoitukset päätettäisiin ottaa käyttöön, niin tehtäköön se päätös ihan itse eikä kiinalaisten päätöksiä tuijotellen. Tai jos ei päätetä, niin tehdään sekin ihan itse eikä kiinalaisten päätösten perusteella. Selvä?

Jos päätän lopettaa moottoripyöräilyn, niin se on ihan oma muista riippumaton päätökseni. Heti ei tule mieleen mitä sillä saavuttaisin, mutta toki vielä typerämpää olisi huudella muille mopoilun lopettamisesta ellei itse ole lopettanut. Hieman kuin huutelisi kiinalaisille, että vähentäkää päästöjä. Me tikahdutaan täällä, kun ei meidän autojen raitisilmasuodattimet kykene suodattamaan teidän päästöjä.

Hiilidioksidipäästöjä voisi vähentää myös harventamalla Suomen viherpiipertäjäkantaa. Ampuma-aseen käyttöä tulee kuitenkin välttää ruudin palamisen aiheuttamien kasvihuonekaasujen takia.
Tämänkaltaiset mielipidekirjoitukset puolustanevat paikkaansa joillakin ns. hate-saiteilla, mutta eivät tosiaan yhteisellä .orgin foorumillamme.

-hh-

Eli jos lopettaisit oman moottoripyöräilyn välittömästi, homma olisi sitten sinunosin ok. Teepä näin, ja tule sitten tänne ohjaamaan meitä muitakin oikealle tielle.

Voi jessus.
biggrin.gif

Ei kun edelleen vaan ihmettelen näitä perusteluja miksi ei pidä tehdä sitä tai tätä. Monilla näyttää olevan syynä se, että joku muu ei tee jotakin.

En ole vaatinut ketään tekemään yhtään mitään paitsi esimerkin valossa. Nimenomaan alleviivasin, että en esim. puolusta tai vastusta talvinopeusrajoituksia.

Eli jos vaikka nyt talvinopeusrajoitukset päätettäisiin ottaa käyttöön, niin tehtäköön se päätös ihan itse eikä kiinalaisten päätöksiä tuijotellen. Tai jos ei päätetä, niin tehdään sekin ihan itse eikä kiinalaisten päätösten perusteella. Selvä?

Jos päätän lopettaa moottoripyöräilyn, niin se on ihan oma muista riippumaton päätökseni. Heti ei tule mieleen mitä sillä saavuttaisin, mutta toki vielä typerämpää olisi huudella muille mopoilun lopettamisesta ellei itse ole lopettanut. Hieman kuin huutelisi kiinalaisille, että vähentäkää päästöjä. Me tikahdutaan täällä, kun ei meidän autojen raitisilmasuodattimet kykene suodattamaan teidän päästöjä.
Edelleen ihmettelen miksi meidän pitäisi täällä hevonpersiissä kärsiä alennetuista nopeusrajoituksista jos sillä ei ole MITÄÄN merkitystä kokonaisuuteen ?

Jos tuolla meidän "Maailma Pelastuu" toimenpiteellä on 0,001% kasvihuonekaasuja vähentävä vaikutus niin mikä sen käytännön vaikutus on? Vai onko tuollaisen päätöksen jälkeen vaan helpompi olla ja tuntea tehneensä suuren ympäristöteon?

eek.gif

Aiemmin SINÄ kehoitit selvin sanoin "katsomaan omia, eikä muiden" tekemisiä.

Aloita sinä tämä maailman pelastaminen. Sankarin viitta on tarjolla.

Mielipiteessäsi loistaa kirkkaasti myös sanaton arvostelu niitä tahoja kohtaan, jotka eivät esitettyä ajatusta kannata (vaikka et "puolusta tai vastusta talvinopeusrajoituksia").Tässä on esimerkki jyrkästä ehkä- mielipiteestä. Voi jessus.

Musta on ihan typerää kuskata kaupungissa lähes kahta tonnia ylimääräistä rautaa mukanaa työmatkalla kesäkuumalla.
Pitäisi kannustaa vaihtamaan paljon kuluttava auto taloudelliseen moottoripyörään työmatkaliikenteessä
smile_org.gif

Lisäksi pyörille sallittaisiin 20kh/h suuremmat ajonopeudet.
Koska niiden kulutus ei siitä juurikaan nousisi. Mutta se lisäisi niiden houkuttelevuutta autoon verrattuna
biggrin.gif

Lisäksi moottoripyörä ajovarusteineen tulisi saattaa kokonaisuudessaan verovähennyskelpoiseksi.

Hei mutta onkos kukaan ajatellut kuinka pienillä päästöillä mentäisiin jos rajoitukset olisi 70, tai vaikka 60 kaikilla pääteillä    
biggrin.gif
Eikös tuo ~70 ole se kaikkein taloudellisin matkanopeus normi henkilöautoilla...?
Mikähän mahtaa olla jollain tehokkaalla prätkällä?  
wink.gif

Tuosta ehdotusta vetämään, että rajoitukset ajoneuvokohtaisiksi..
Taitaa olla huomattavasti alempi johtuen paljon suuremmasta ilmanvastuskertoimesta.

Voi jessus.
biggrin.gif

Edelleen ihmettelen miksi meidän pitäisi täällä hevonpersiissä kärsiä alennetuista nopeusrajoituksista jos sillä ei ole MITÄÄN merkitystä kokonaisuuteen ?

Jos tuolla meidän "Maailma Pelastuu" toimenpiteellä on 0,001% kasvihuonekaasuja vähentävä vaikutus niin mikä sen käytännön vaikutus on? Vai onko tuollaisen päätöksen jälkeen vaan helpompi olla ja tuntea tehneensä suuren ympäristöteon?

eek.gif
Käytännön vaikutus on luultavasti hyvin olematon. Niin kauan kun kansakuntamme mahtavin valtio Amerikan yhdysvallat käyttää kaiken voimavaransa "terrorismin" kitkemiseen, eli öljyn perässä juoksemiseen ja sen varjolla ihmisten tappamiseen, eikä suurien päästöjensä torjumiseen on meidän pienten maiden, pienten kansalaisten tekemät teot ilmaston lämpenemistä vastaan hyvin marginaalistet.

Toki pienistä puroista kasvaa suuri joki, mutta jos hommat vaikeutuu paljon ja tekojemme käytännönhyöty kumoutuu Bushin ja kavereiden paskomiseen, niin en näe nopeusrajotusten laskemista tarpeellisena tai edes ympäristöä hyödyttävänä tekona.

Järkevämpää sukupolvea odotellessa
tounge.gif

eek.gif
Eipä taida olla edes noin paljoa (0,001%).

Sitten kun haluatte yrittää vaikuttaa asioihin pelkkää keskustelua enemmän, niin Greenfree on hyvä vaikutuskanava.

Aiemmin SINÄ kehoitit selvin sanoin "katsomaan omia, eikä muiden" tekemisiä.

Aloita sinä tämä maailman pelastaminen. Sankarin viitta on tarjolla.

Mielipiteessäsi loistaa kirkkaasti myös sanaton arvostelu niitä tahoja kohtaan, jotka eivät esitettyä ajatusta kannata (vaikka et "puolusta tai vastusta talvinopeusrajoituksia").Tässä on esimerkki jyrkästä ehkä- mielipiteestä.  Voi jessus.
Kyllä, aivan näin. Tehtäköön ja tai jätetään tekemättä päätös talvinopeusrajoituksista vetoamatta kiinalaisten tekemisiin.

Höllää vähän, turhaan yrität nitoa asiaa henkilöön.
smile_org.gif

Ihan sanoilla olen arvostellut näitä perusteluja ettei Suomen teot vaikuta mihinkään enkä mitenkään sanattomasti. Edelleen ihmettelen mistä ilmastonsuojelu ylipäätään voidaan aloittaa, kun jokaisella taholla on sama mielipide: ei meidän päästöt ole suurin ongelma, ne on noi toiset tai ainakin joku muu.
wink.gif

Ja tuo ihmettely ei vieläkään ole kannanotto talvinopeusrajoituksiin puolesta tai vastaan.

Selvyyden vuoksi:

Oma mielipide talvinopeusrajoituksista on, että ne ovat takapuolesta eikä niitä tarvita edes talvella. Ei vaan huvita ajella kuivalla tiellä kävelyvauhtia. Ja tuohon mielipiteeseen en tarvitse keppihevoseksi kiinalaisia enkä nykyajoneuvojen vähäisiä päästöjä tai muuta kikkailua.

Musta on ihan typerää kuskata kaupungissa lähes kahta tonnia ylimääräistä rautaa mukanaa työmatkalla kesäkuumalla.
Pitäisi kannustaa vaihtamaan paljon kuluttava auto taloudelliseen moottoripyörään työmatkaliikenteessä
smile_org.gif

Lisäksi pyörille sallittaisiin 20kh/h suuremmat ajonopeudet.
Koska niiden kulutus ei siitä juurikaan nousisi. Mutta se lisäisi niiden houkuttelevuutta autoon verrattuna
biggrin.gif

Lisäksi moottoripyörä ajovarusteineen tulisi saattaa kokonaisuudessaan verovähennyskelpoiseksi.
*vankka kannatus*
062802jumpie_prv.gif
tounge.gif

-hh-

Back