• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Talavisotajutaus VI Lieksa & Änäkäinen 19.-21.05.2017

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mchuurre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tänään oli vihdoin aikaa purkaa kuvamateriaalia jutauksesta. Yllätys oli karvas, kun kopterin kuvamateriaalia ei löytynytkään niin suurta määrä, kuin oletin. Olen varmaan vain lennättänyt, enkä ole painanut nauhoitusta aina päälle tai olen epähuomiossa katkaissut jossain vaiheessa nauhoituksen. Onneksi jotain nyt sentään tuli myös nauhalle. Tässä pieni oma koosteeni jutauksesta maasta ja ilmasta kuvattuna. Ensi kerralla parempi onni sitten.

Jäin tuossa samaisessa paikassa kiinni Gessulla perjantaina puolen päivän tietämillä, kun poikkesin ohikulkumatkalla: jäljet näkyivät videossa vasemmalla. Sain kaadettua mopon nurin ja käännettyä takasen kovalle maalle ja edelleen ängettyä rakkineen pystyyn. Hiki kuitenkin tuli.

Roof sanoi:
... Tässä pieni oma koosteeni jutauksesta maasta ja ilmasta kuvattuna. Ensi kerralla parempi onni sitten.

Kiitos Roof hiaanoista ilmaotoksista! Todella elävöittää kummasti kohteiden tarkastelua, kun yläilmoista näkee kohteet ihan eri lailla! :respect:

Hyvää laatua kelpaa katsella! :thumbup:

Tigerbalm sanoi:
Jäin tuossa samaisessa paikassa kiinni Gessulla perjantaina puolen päivän tietämillä, kun poikkesin ohikulkumatkalla: jäljet näkyivät videossa vasemmalla. Sain kaadettua mopon nurin ja käännettyä takasen kovalle maalle ja edelleen ängettyä rakkineen pystyyn. Hiki kuitenkin tuli.

No mie nuita taistelujälkiä ihimettelinkin, jotta mitä siinä oikein oli tehty? Oisit vua kaivatunut reilummin, niin kohtaha mie oisin tullu leipien, levitteen, pullien ja kaffeen kera.....:D

mchuurre sanoi:
No mie nuita taistelujälkiä ihimettelinkin, jotta mitä siinä oikein oli tehty? Oisit vua kaivatunut reilummin, niin kohtaha mie oisin tullu leipien, levitteen, pullien ja kaffeen kera.....:D

Kyllä minä kaivauduin kuin puna-armeijan soldaatti runkoa myöten. Mutta nyt oli pakko perääntyä. Ehkä sitten myöhemmin, kun olen pikimmiten siirtymässä reserviin ja (lähes) päätoimiseksi kulkuriksi.

tuli vaan mieleen...

Teltasta mökkiin, mökistä hotelliin

Motoristien mukavuudenhalu on kasvanut ja sen myötä pelkästään telttamajoitusta tarjoavat kerhotapahtumat ovat hiipuneet, tilalle on tullut kaupallisemmalta pohjalta ponnistavia ns. hotelliralleja.

http://yle.fi/uutiset/3-9635387

Tämon helppo A:

Elikkäs syssyn "mahdolliseen" Talavisotajutaus VII:aan otettakoon sitten vain teltaksi jätesäkki, tahi 2 korkeintaan, ja sit se on jokaisen hlö-koht. majoite / shelter....:;):

Tai sitte ei nukuta! Jutaillaan vaan.....:orgmp:

Roof sanoi:
Tänään oli vihdoin aikaa purkaa kuvamateriaalia jutauksesta. Yllätys oli karvas, kun kopterin kuvamateriaalia ei löytynytkään niin suurta määrä, kuin oletin. Olen varmaan vain lennättänyt, enkä ole painanut nauhoitusta aina päälle tai olen epähuomiossa katkaissut jossain vaiheessa nauhoituksen. Onneksi jotain nyt sentään tuli myös nauhalle. Tässä pieni oma koosteeni jutauksesta maasta ja ilmasta kuvattuna. Ensi kerralla parempi onni sitten.

Olipas hyvää pätkää. Kiitokset vaan. Syksylle kopteri mukaan jos ei suurtaa vaivaa ja tapahtuma järjestyy :thumbup:

mchuurre sanoi:
Kiitos Roof hiaanoista ilmaotoksista! Todella elävöittää kummasti kohteiden tarkastelua, kun yläilmoista näkee kohteet ihan eri lailla! :respect:

Hyvää laatua kelpaa katsella! :thumbup:

Tuota miekii oon ihmetellyt, että miten hyvä, heilumaton, huojumaton ja värinätön kuva nykytekniikalla saadaan aikaan ja mihin hintaan sitä TV-kuvan tasoista kuvaa saadaan taivaalta.:respect:

alkaa olemaan kuvaukset ja esittelyt sitä luokkaa että joku paikkakuntalainen voisi vinkata perinneyhdistykselle
linkin...

Juttua yöpymispaikan tarjonnasta.

Intohimoisen keräilijän perintö elää Lieksassa – moottorisahoja kokoelmassa nelisensataa

Kitsin koti- ja jätkämuseo moottorisahoineen ja traktoreineen on uuden aikakauden alussa. Perustajan perilliset aikovat pitää tarinat elossa.

https://yle.fi/uutiset/3-9692381

poikettii viikko sitten sahoja ihmettelemässä oli lämpöäkin 25..
siitä on hyvä jatkaa Taistelijan talolle jossa on
Hattuvaaran taisteluiden muistopäivät
29.7.2017
ja alkuperäisten työkalujen ammunta näytös ... alkaa vaan kitsin jälkeen hiekka tie mutta hyvä kuntoinen

https://www.youtube.com/watch?v=pVaWm0zFINI

jokos tää sarja oli täällä joskus. en jaksa tarkistaa. jos toistona ni sori. nyt on juutupessa kyl paljon sälää liittyen ww2. ja ku pari kuukauttaa ollu aikaa tutustua materiaaliin sen minkä on viittiny, nimittäin tuo sota kyllästyttää jo historiaa tutkienkin.. pikkusen se ajan henki ja tunnelma tulee ilmi nuissa sen ajan radio-ohjelmissa, vaikka ne niin yksipuolista onkin. ei negatiivistä kuulu missään vaiheessa.
no tässä kuitenkin muistomerkin paljastus. liittyen jatkosotaan enemmän.

Ja uutta tekniikkaa völöjyssä, niin mikäs se on maisemia yläilmoista tsiigailla...... olisi ollut -39 / -40 paikalla tarpeen! :thumbup:

Back