• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Takavalo vilkuilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ronikko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Kintaus
hello.

onko kellään kertoa faktaa , mitä suomen laki tykkää nyt markkinoille tulleista alkuperäis takavalon korvikkeesta (led) jossa on samassa vilkutkin???
E -hyväksyntä on, mutta eikös vilkuissa ollut joku etäisyys homma, et piti olla tietyn kaukana toisistaan??

sais vaan peräpään aika nätiksi tuolla valolla...

tai onko kellään kokemuksia , virkavallan kanssa , jos tollasen valon on omistanut ja tullut pysäytetyksi.

Tällä on takavalon kopassa (siis saman punasen muovin alla) myös vilkut. Tosin ne on jenkkimallin versio mut ei kukaan oo kahteen vuoteen pysäyttäny.

Katsoppa VFR:n alkuperäistä perää.
Ei kovin kaukana siinäkään.

Itse tilasin uuden takavalon äskettäin normaalina, kun tuo ei näytä kovin selkeältä.
Kyllä ne vakuutusyhtiössä sitten kertoo onko nuo hyviä kun joku töttöröö pamauttaa perään.

Kellermannin takavilkkuhässäkässä täyttyy LEDien välisenä etäisyytenä 180mm eli "polttimosta polttimoon" ja on E-hyväksytty. itte oon miettiny vilkkujen askartelua takakatteen sivuille (R1) .. onkohan siihen jotain sääntöjä tarjolla ?

Smoto-rider magazinesta lainattu:

...Takasuuntavilkkujen linssien sisäreunojen välinen minimietäisyys on 180 mm...
Mistä löysit tuon pykälän? Ja vielä noinkin tarkan määritelmän. Itse en löytänyt mistään kuinka paljon vilkkujen etäisyys pitäisi olla. Siis Finlexistä.
S-moto Rider-magazine numero 1. 2008 Tuli mulle postitse ja siin on paljo juttuja juuri valoista...

Voin skannata jutut ja lähettää s-postilla ko. jutut jos paiskaat osoiteesi YV:nä

Hieman ohi aiheen, mutta myykö kukaan näitä vilkullisia led-takavaloja suomessa. Pitäis 10r:n takavalo päivittää...

Hieman ohi aiheen, mutta myykö kukaan näitä vilkullisia led-takavaloja suomessa. Pitäis 10r:n takavalo päivittää...
Motohell
buttrock.gif

...Takasuuntavilkkujen linssien sisäreunojen välinen minimietäisyys on 180 mm...
Mistä löysit tuon pykälän? Ja vielä noinkin tarkan määritelmän. Itse en löytänyt mistään kuinka paljon vilkkujen etäisyys pitäisi olla. Siis Finlexistä.
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_...ottoripyörien+rakennemuutokset/Valaisimet.htm

Esimerkki 3

Viime kesänä sakot äänien lisäksi takavilkkujen liian pienestä etäisyydestä. Eli minulla on sellainen led-takavalo, jossa on vilkut integroituna. Lisäksi olen rakentanut katteeseen vilkut ledeistä, mutta niitä ei lasketa kun e-hyväksyntä puuttuu. Posliinista kiinni siis noihin puuttuminen...

http://www.ake.fi/AKE....met.htm

Esimerkki 3
...

Viime kesänä sakot äänien lisäksi takavilkkujen liian pienestä etäisyydestä. Eli minulla on sellainen led-takavalo, jossa on vilkut integroituna. Lisäksi olen rakentanut katteeseen vilkut ledeistä, mutta niitä ei lasketa kun e-hyväksyntä puuttuu. Posliinista kiinni siis noihin puuttuminen...
Kaverille kävi suurinpirtein samalla tavalla,ei kuitenkaan äänien takia.
Polliisit olivat ajelleet jonkin aikaa takana ja huomauttivat nätisti (siis ilman sakkoja tahi kirjallisia huomautuksia) että takavalo ja vilkut pitäisi eriyttää johtuen liian pienestä etäisyydestä vilkkujen välillä.Ja samalla sanoivat ettei vilkut tahdo erottua takavalosta tarpeeksi.
Primääri syy oli kuitenkin tuo etäisyys vilkusta-vilkkuun.

Mitäköhän mahtaa sanoa jos pyörästä löytyy takavalovilkkujen lisänä normi lyhdyt?
Ei jaksais alkaa selailemaan pykäli, mut luultavasti kiellettyä..

Jepulis...
tuossa aikani mietittyä, tulin siihen tulokseen että jätin takavalon tilaamatta ja hommasin kellermanin micro vilkut eteen ja taakse, niin on jopa ihan lailliset ja asiallisen näköset ja kokoset.

sulais ny vaan noi lumet pois
062802jumpie_prv.gif

Back