Jos haluat opetella kyyditystä, ota ensin kyytiin joku aikuinen.vaikka miehesi.Kuinka voisin alkaa opettelemaan kyydittämistä? Olis jo kiva ajeluttaa isompia lapsia, mutten uskalla vielä ottaa kyytiin. Isäntäkin vois kuulemma joskus olla kyydissä, mutta...
Kuinka paljon se ajo eroaa yksinajelusta? Mihin pitää varautua? Ja siis miten sitä vois alkaa harjoittelemaan?
Oletteko te vaan ottaneet jonku kyytiin ja lähteny ajeleen, vai miten?![]()
Olis tätäkin pitänyt saada harjoitella, kun korttia olin ajamassa(Onkohan muuten missään päin suomea olemassa tällaista harjoitusta)![]()
![]()
Sanot sille, että kun tullaan risteyksiin, niin auttaa pystyssäpysymistä laittamalla jalat maahan (miehillähän ne kyllä yleensä yltää takapenkiltäkin)
Sillä lailla saat helposti tuntumaa toisen kyydittämisestä, eikä kuitenkaan tarvitse olla huolissaan, siitä pysyykö pyörä pystyssä noissa hitaissa kohdissa.
Itse pidät ensin pyörän pystyssä, sitten nousee kyytiläinen kyytiin.Pyydä niitä nousemaan sillä lailla, että paino tulee keskelle pyörää...ettei "roikuta" siellä sivulla.Samoin pois tullessa...kyytiläinen ensin, sitten itse.
Kyydissä ollessa pyydä kyytiläistä myötäämään sinun liikkeitäsi ja pyörää...ettei hankaa vastaan, jollon pyörä pyrkii kulkemaan suoraan....
Samoin on sitten hyvä ennakoida sitä omaa ajamistaan.Jos kyytiläinen ei ole tottunut, ovat äkkijarrutkset säikäyttäviä, pyri siis jarruttelemaan iisisti.
Ei se vaikeaa ole.Minä kuljettelin jo ekana kesänä kaikenlaisia kavereita kyydissä.Mp on yllättävän helppo hallita kaks päälläkin.