• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Takaboxi RT 1200:een

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kakoi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
En ole ainakaan eläessäni nähnyt yhtä rumaa misään pyörässä.
Minä olen - Yamahassa
wink.gif
ja melkein yhtä ruman GSA:ssa.

Tilasin reilu vuosi sitten Bob's BMWstä (www.bobsbmw.com) Kathy's sisäkassit R1100R:ään. Ovat järeää kangasta, oikean muotoiset, hyvää työtä jne, mutta koska piti maksaa tulli+verot, maksoivat sen saman puolitoistasataa, minkä bemun orkkiksetkin. Mutta tuote on ihan OK.

Uudesta RT:stä lyhyt kokemus, joten en osaa varmuudella sanoa vielä.
Kirjan mukaan voi alkuperäislaukuilla ajaa 180.
Tähän asti vain hyviä kokemuksia kulkee kuin juna laukkujen kanssa.
Vanhasta K1200 GT:stä kokemuksia sitäkin enemmän.
Säästin ja laitoin taakse halvan tarvikelaukun ja sitä en koskaan enää tee. Yli 130 mittarissa oli tuskaa, heilui ja vapisi etenkin jos ajoi jonkun auton takana. Ei ollut halvan laukun tekijä vissiin käynyt tuulitunnelissa.
Mikä on "halpislaukku" ?
Itselläni on Giwi:n maxia ja aluslevy alumiinia (ei muovia niinkuin ne nykyään helposti tarjoo). Ei heilu eikä tärise haittaavassa määrin.
Ulkonäkökin on bueno.

Kappa on ainakin ollut halpislaukun oloinen rimpula. Ja 80-luvun alun Krauser Starlet-laukut. Nykymalleista ei ole henk.koht. tietoa. Giwi-laukut ei ole halpiksia ja moni merkki- ja mallikohtaisten laukkujen tekijä saisi ottaa oppia ainakin juuri Giwiltä. Giwiä olen käyttänyt monessa Bemariisa ja olen parista LT:stä vaihtanut alkuperäiset Giiweihin. 52-litrainen Maxia oli viimeksi R1150R:ssä ynnä pari 50-litraista Maxiaa lisäksi.

Ei se Gt:ssä ollut halpislaukku (Polosta) heilunut.
Tosi hyvin kiinni mutta koko pyörä heilui.
Yksin ajaessa se teki jonkun ihmeellisen pyörteen joka repi pyörää
tosi pahasti.

Onko kenelläkään kokemuksia RT:n alkuperäisen takalaukun ( kannen ) maalaamisesta pyörän rungon väriseksi. Tiedätte varmaan mnkä takia kiinnostaa. Mitä kustantaa ja onko vinkkiä pk-seudulla hyvää jälkeä tekevästä maalarista.

Kaveri maalautti Pannarin takalaukun kannen pyörän väriin, kansi oli jo maalattu mutta eri värinen. Ihan perusmaalarilla, ei se montaa kymppiä maksanut. Ja on siisti. Kyllä sen tekee kuka tahansa osaava automaalari.

Back