• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tahko ski&afterski vol.2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zia
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mennään vaan.... Mä en jaksais oottaa.. Varsinkin kun viikon päästä tosta reissusta istuu lentokoneessa matkalla kohti toiselle puolelle maapalloa!
tounge.gif
033102beer_1_prv.gif
Enpä tiedä kumpaa odottaa enemmän!
wink.gif
Minä tiedän, sä odotat Tahko-reissua enemmän.
tounge.gif

Mennään mennään!

Onhan tossa vielä messut välissä tosin.

Eikö ihmisiä ryhmämatkailu kiinnosta. Autossa on ihan oikeasti tilaa vielä parille ihmiselle, kolmelle, jos pannaan piukkaan. Jos ahdetaan niin vielä mahtuu kymmenen
tounge.gif
Lisänä on vielä suksiboksi, ettei kenenkään tarvitse nukkua suksien kanssa.

voyager.jpg

Autohan on siis tällainen:

elup_voyager_inside.jpg

Ja sisätilat näyttävät tältä:

Mä oon vaan niin pihi ja persaukinen, että tahtoisin jakaa kustannukset isommalla porukalla
smile_org.gif

JES!!
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

Mulla olis autossa yks paikka vapaana mun lisäks (kun ei enempää mahu...) LÄhtee siis stadista
062802moto_prv.gif

EDIT: auto täynnä!

No niin!

Pitäiskö tässä alkaa miettimään tarkempaa aikataulua lähdön osalta kun autokin alkaa täyttymään pikkuhiljaa...

Mun ajatus oli, että keräännyttäis Järvenpään asemalle, siihen kun pääsee näppärästi junalla. Junia tulee asemalle aikalailla tasaisin väliajoin 18 yli ja 19 vaille tasatunnein ihan aamuviidestä lähtien (palttiarallaa). Eli lähetäänkö 6:18 vai 8:41? Ajoaikaa menee sellasen viis tuntia, ja se venyy helposti vaikka kuuteen, jos pidetään joitakin kahvitaukoja. Rinteet on auki näemmä vaan seitsemään, joten suht aikaisin pitäis varmaan olla liikenteessä.

Jos siis tähdätään 3 tunnin laskettelusessioon, niin perillä pitäisi olla neljältä, jolloin lähtö olis kymmeneltä. Tähän vähän varmuuskerrointa, niin yheksältäkin vois riittää, eli 8:41 juna. Tää on vaan ehdotus, mä olen avoin kaikille vaihtoehdoille.

Ja jos porukka tuntee junamatkailun kamojen kanssa liian vaivalloiseksi, niin toki me voidaan pari ylimäärästä tuntia kuluttaa poimien hemmoja ympäri PK-seutua, mut eihän se tehokasta ole. Mut sopii sekin. Tai sit voidaan funtsia vaikka jotain Tikkurilaa tms, jonne kaikki junat kulkee... kertokaa!

3 tunnin lippu muuten maksaa 22 euroa, iltalippu (klo 17-19) 17€. Päivä 27€ ja 2 päivää 55. 3 päivää 75€. Lippujen hinnat ja aukioloajat löytyvät täältä.

Vålvå - tiimi lähtee mitä ilmeisimmin 15:00 huitteissa ajelemaan joten pistäkäähän päiväryhmä sauna kähisemään kun kotiudutte rinteestä.. niin ja kaljaa kylmään..
tounge.gif

Eli Yksi lähtijä lisää. Mun avec... Nukkuu sit vissiin jollain hetekalla tms... Ilmottakaa jos ei jostain syystä käy.. ja hinta oli tuo sama 51€? Vai miten on Zia?

Vålvå - tiimi lähtee mitä ilmeisimmin 15:00 huitteissa ajelemaan joten pistäkäähän päiväryhmä sauna kähisemään kun kotiudutte rinteestä.. niin ja kaljaa kylmään..
tounge.gif
Vålvå-tiimi todellakin lähtee.
Ja kaikki ajat ovat paikallisia.
Klo 15.02 auto pakattuna.
Klo 15.03 auto starttaa.
Klo 15.04 matkatunnelma kohoaa kattoon.
...
Klo 20.18 auto pysähtyy mökin eteen.
Klo 20.18.02 kuljettaja nauttii ensimmäisen oluensa (vaihtoehtoisesti kossun)

Niin ja lähtöpaikka on jossain Itä-Helsingin ja Keravan välimaastossa. Matkustajat voivat sitten patikoida kamoineen sitä väliä, kunnes kyyti tulee noutamaan.

Ja jos porukka tuntee junamatkailun kamojen kanssa liian vaivalloiseksi, niin toki me voidaan pari ylimäärästä tuntia kuluttaa poimien hemmoja ympäri PK-seutua, mut eihän se tehokasta ole. Mut sopii sekin. Tai sit voidaan funtsia vaikka jotain Tikkurilaa tms, jonne kaikki junat kulkee... kertokaa!
Mää en ainakaan raahaa tota rojumäärää (kassi+skimbat+monot+lauta jne) metriäkään julkisilla, joten ajan biilini vaikka Järvenpäähän teitin luo ja jätän sen sinne vkonlopuksi jos en saa kyytiä. Et ihan sama monelta lähtö, vaikka kasilta käy mulle.

hmm... mä sain viime vuonna Kenneltä kyydin kotiovelta kotiovelle ja välillä haettiin koirakin. Tässä on oiva tilaisuus laittaa hyvä kiertämään. Ja kun tuo meidän skibussikin majailee Kauniaisissa, niin voitaiskin aamulla lähtä sieltä, jolloin Espoo ja koivukylä ja muut ois lähes matkan varrella.

Tällöin kaikki pääsis kauheine kantamuksineen kyytiin ihan kotoa asti. Kuulostaa suunnitelmalta! Nyt vielä se lähtöaika... se tietysti nyt vähän porrastuu, mut jos me lähetään liikkeelle vartin yli seittemän ja noudatetaan reittiä Kauniainen -> Espoo -> Helsinki -> Koivukylä -> Tahko, niin kaikki pääsee kyytiin ja osaa suunnilleen arvella oman aikansa.

Ja kyytiinlähtijät toimittaa mulle sitte osoitteensa tavalla tai toisella. Kiitos!

Edittiä: Lisäystä matkakustannuksista:

Jos matkaa tulee eessuntaassun noin 1000 kilsaa (tahkolle 450 plus noutoja) ja auto vie kymmenen litraa satasella, niin bensat tulee maksamaan noin satasen. Jos kuski ja auton lainaaja saa sen verran helpotusta, että me päästään Muken kanssa yhen hinnalla, niin maksajia on viis. Tällöin hinta tulis olemaan tasan 20 euroa per pää. Maksetaan mieluusti käteisellä kyytiin noustessa, jotta saadaan bensaa Tahkolle asti. (Pahasti just ennen tilipäivää toi ajankohta).

Kuulostaako liian pahalta?

Mun ajatus oli, että keräännyttäis Järvenpään asemalle, siihen kun pääsee näppärästi junalla. Junia tulee asemalle aikalailla tasaisin väliajoin 18 yli ja 19 vaille tasatunnein ihan aamuviidestä lähtien (palttiarallaa).

Jottei kuljettaja tarvitse turhaan poimia matkustajia, voivat matkustajat näppärästi mennä Tahkolle bussilla. Ohessa linkki Bussihinnat ja aikataulut.

Lähtö- ja saapumisaikataulu Team Bimmer:

8:00 Helsinki, Finland
12:00 Tahko, Nilsijää (ilman kusitaukoja...
biggrin.gif
)

MadMan, vieläkö sukkulassa on tilaa yhdelle perämiehelle...?
biggrin.gif
Oli alunperin tarkotus pukata mestoille omalla autolla, mutta tuo kimppakyyti kuulostaa aika hyvältä optiolta.
Juu, yks vielä mahtuu, jos saat ittes lähdön aikaan ympättyä johonkin PK-seudun ja Tahkon välimaastoon. Kerro mistä haetaan, niin mä kerron koska.

Tervetuloa
smile_org.gif

biggrin.gif
Oli alunperin tarkotus pukata mestoille omalla autolla, mutta tuo kimppakyyti kuulostaa aika hyvältä optiolta.
Juu, yks vielä mahtuu, jos saat ittes lähdön aikaan ympättyä johonkin PK-seudun ja Tahkon välimaastoon. Kerro mistä haetaan, niin mä kerron koska.

Tervetuloa
smile_org.gif
Bene! No mä asun Espoossa Kivenlahdessa, mutta se on kauimmaisessa reunassa lännessä, joten sinänsä ei varmaan ihan matkanvarrella? Jos asiaa helpottaa, voin mennä esim. Perkkaalle duunipaikalle omalla autolla ja hypätä sieltä kyytiin, helpottasko se yhtään?

biggrin.gif

Tervetuloa
smile_org.gif
Bene! No mä asun Espoossa Kivenlahdessa, mutta se on kauimmaisessa reunassa lännessä, joten sinänsä ei varmaan ihan matkanvarrella? Jos asiaa helpottaa, voin mennä esim. Perkkaalle duunipaikalle omalla autolla ja hypätä sieltä kyytiin, helpottasko se yhtään?
No Perkkaahan sattuu kyllä reitin varrelle, joten helpottaahan se himppasen. Eipä tosin toi Kivenlahtikaan mielettömän kaukana ole kun Kauniaisista lähdetään.

Ihan itse saat päättää kuinka paljon vaivaa näet. Laita mulle sitten vaan privana paikka/osoite mistä noudetaan ja puhelinnumero sen varalta kun kuitenkin eksytään, niin homma hoituu...

Tää reissu on nyt sitten fully booked, enempää porukkaa ei messiin mahdu. Joten next year next chance niille jotka jäävät nyt kotiin ruikuttamaan
tounge.gif

biggrin.gif

Tervetuloa
smile_org.gif
No Perkkaahan sattuu kyllä reitin varrelle, joten helpottaahan se himppasen. Eipä tosin toi Kivenlahtikaan mielettömän kaukana ole kun Kauniaisista lähdetään.

Ihan itse saat päättää kuinka paljon vaivaa näet. Laita mulle sitten vaan privana paikka/osoite mistä noudetaan ja puhelinnumero sen varalta kun kuitenkin eksytään, niin homma hoituu...
Noin aikataulullisesti ois varmaan eduksi jos tomi pääsisit Perkkaalle. Jos anna vaikka haluis tulla mun luokse, niin sit me oltais kaikki kolme kätevästi siinä Leppävaaran kulmilla
smile_org.gif
Ei millään pahalla madde sun idealismia kohtaan, mut tohon aikaan klo 7-8 aamuruuhkassa ei kannata suunnitella kauheen montaa mutkaa ja poimimissuuntaa, jos meinataan ikinä päästä ulos pk-seudulta ajoissa..

Jos kyyti lähtis Kauniaisista siten, et olisitte klo 7 Olarissa, te ehtisitte hyvällä tsägällä 7.30 Leppävaaraan (huomioiden et Kaitsu on kuitenkin myöhässä
wink.gif
), ja ehkä oltais 8.00 Koivukylässä.. 8.30 päästäs ehkä oikeesti liikkeelle.

Ei se katsos suju täällä cityssä niin nopsaan tuo siirtyminen kuin siellä maalla
tounge.gif

biggrin.gif

Tervetuloa
smile_org.gif

Noin aikataulullisesti ois varmaan eduksi jos tomi pääsisit Perkkaalle. Jos anna vaikka haluis tulla mun luokse, niin sit me oltais kaikki kolme kätevästi siinä Leppävaaran kulmilla
smile_org.gif
Ei millään pahalla madde sun idealismia kohtaan, mut tohon aikaan klo 7-8 aamuruuhkassa ei kannata suunnitella kauheen montaa mutkaa ja poimimissuuntaa, jos meinataan ikinä päästä ulos pk-seudulta ajoissa..

Jos kyyti lähtis Kauniaisista siten, et olisitte klo 7 Olarissa, te ehtisitte hyvällä tsägällä 7.30 Leppävaaraan (huomioiden et Kaitsu on kuitenkin myöhässä
wink.gif
), ja ehkä oltais 8.00 Koivukylässä.. 8.30 päästäs ehkä oikeesti liikkeelle.

Ei se katsos suju täällä cityssä niin nopsaan tuo siirtyminen kuin siellä maalla
tounge.gif
Mjoo, kyllä se Perkkaa käy hyvin. Ootko siis Zia ite (+ mahd. Anna?) hyppäämässä myös Perkkaalta kyytiin vai Lepuskista? Itselleni ideaalista olisi jättää oma auto Stella Business Parkin talliin (Lars Sonckin kaarella). Eihän meidän tietty ihan samassa köntissä tarvi kaikkien hypätä kyytiin, mutta ainahan se jouduttaa...
062802moto_prv.gif

Back