• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Taas tärähti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ek@
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juu, mun mielestäni ei tosiaan haittaa, jos kamat on vähän 'arpiset', kun en muutenkaan laita peetäkään arvoa toreilla kiiltävissä vermeissä esiintymiselle, siis ihan ämmien touhua. Ne arvet kuuluvat myös oleellisena osana tähän harrastukseen, joten eivät ne ainakaan motoristin ajotaitoja halvenna, päinvastoin. Ite käyttäisin rahani johonkin muuhun ja antaisin ihmisten ihmetellä, jos niikseen tulee.
ot: entäs jos siellä kiiltävän puvun sisällä on helvetin arpinen äijä sotavammoja niin maan perkeleesti joka juurikin osti uudet vermeet lahonneiden tilalle, ei tipu rispektiä tä?, njoo ......
baaa.gif

Kyl tää ek@ vaan on kanssa aika kova äijä.Tuolla toisella topicilla vaan kehuu kikserimiehiä ja oma laite on telakalla.Hyvä ettei pahemmin käyny.Koitahan toipua.
062802moto_prv.gif

Joo on se kova, toivottavasti löytyy se Juan-Manolo joka ajoi päin.
Olisihan se kurjaa todeta kaatuneensa omaan näppäryyteen.

Kyl tää ek@ vaan on kanssa aika kova äijä.Tuolla toisella topicilla vaan kehuu kikserimiehiä ja oma laite on telakalla.Hyvä ettei pahemmin käyny.Koitahan toipua.  
062802moto_prv.gif
Ai soon kova jätkä joka ajaa motskalla kolarin, postaa sen tänne ja osaa räkyttää kikserimiehille..okei, noh mää en taho olla niin kova
bowdown.gif

Hyvä ettei käynyt pahemmin
062802moto_prv.gif

Ai soon kova jätkä joka ajaa motskalla kolarin, postaa sen tänne ja osaa räkyttää kikserimiehille..
Mua vähän ihmetyttää tämmöinen kielenkäyttö.

Ajaa kolarin... puhtaan mopon takia... ym.

Siis mitä vittua? Miten saadaan peräänajo käännettyä peräänajetun syyksi? Tämä haiskahtaa siltä, että tämmöisten kommenttien kirjoittajat pelkäävät moottoripyöräilyä kuollakseen. Tällaista tekstiä voi tulla vain pahimman luokan turvallisuususkovaisilta.

"Kunhan minä ajan rajoituksen mukaan Rukkan GoreTexeissä ja neonväreissä, pitkät valot päällä päivin öin, niin ei minulle mitään voi tapahtuman."

Tällä mentaliteetilla käännetään kaikki onnettomuudet moottoripyöräilijän syyksi, kun ei uskalleta myöntää, että liikenteessä voi napsahtaa sillä tavalla, että mitkään varotoimenpiteet - edes pitkien valojen käyttö päiväsaikaan - eivät auta.

Kyllä, meistä jokaiselle voi sattua. Sen kun myöntää itselleen, niin ei tarvitse toisia syytellä kolareista, joissa he eivät ole syyllisiä. Perkele.

Ai soon kova jätkä joka ajaa motskalla kolarin, postaa sen tänne ja osaa räkyttää kikserimiehille..
Mua vähän ihmetyttää tämmöinen kielenkäyttö.

Ajaa kolarin... puhtaan mopon takia... ym.

Siis mitä vittua? Miten saadaan peräänajo käännettyä peräänajetun syyksi? Tämä haiskahtaa siltä, että tämmöisten kommenttien kirjoittajat pelkäävät moottoripyöräilyä kuollakseen. Tällaista tekstiä voi tulla vain pahimman luokan turvallisuususkovaisilta.

"Kunhan minä ajan rajoituksen mukaan Rukkan GoreTexeissä ja neonväreissä, pitkät valot päällä päivin öin, niin ei minulle mitään voi tapahtuman."

Tällä mentaliteetilla käännetään kaikki onnettomuudet moottoripyöräilijän syyksi, kun ei uskalleta myöntää, että liikenteessä voi napsahtaa sillä tavalla, että mitkään varotoimenpiteet - edes pitkien valojen käyttö päiväsaikaan - eivät auta.

Kyllä, meistä jokaiselle voi sattua. Sen kun myöntää itselleen, niin ei tarvitse toisia syytellä kolareista, joissa he eivät ole syyllisiä. Perkele.
Nyt sää kyllä lainasit väärää miestä tai sitte ymmärsit täysin väärin.

En kylläkään tarkoittanut mitään semmoista että tuossa olisi jotenkin moottoripyöräilijän syy yhtään mikään,TÄH???

Edit: Jos sää kerran jotain lainailet niin lainaisitko koko jutun siihen liittyvine edellisine lainauksineen kiitos, asiayhteydestä irroitetut omalla ajatusmallilla olevat "osalainaukset" johtaa kyllä aika usein harhaan, ei millään pahalla
pftroest.gif

Älkäähän nyt. Jarska vaikuttaa ihan mukavalta hepulta muidenkin kirjoitusten vuoksi.
033102beer_1_prv.gif

Minähän täällä päätä olen kanssa aukonut, jos joku vittuilee tai ilkeyksissään koittaa virnuilla, vaikkei mitään tiedä asiasta, niin virnuilen triplasti takaisin tilaisuuden tullen. Tosin taitaa tässä tyyli olla pikkuhiljaa pehmennyt...

Älkäähän nyt. Jarska vaikuttaa ihan mukavalta hepulta muidenkin kirjoitusten vuoksi.  
033102beer_1_prv.gif

Minähän täällä päätä olen kanssa aukonut, jos joku vittuilee tai ilkeyksissään koittaa virnuilla, vaikkei mitään tiedä asiasta, niin virnuilen triplasti takaisin tilaisuuden tullen. Tosin taitaa tässä tyyli olla pikkuhiljaa pehmennyt...
Tänks, kuten myös sinäkin olet piikeistäsi huolimatta ja jopa niiden vuoksi mukavan tuntuinen heppu ja huomaan että kestät kyllä pikku naljailun joksi tuo edellinen olikin tarkoitettu
tounge.gif

Tää on vaan välillä semmoista että kun omalla ajatuksella kirjoittaa, toinen lukee sen omallaan
biggrin.gif

...Nyt sää kyllä lainasit väärää miestä tai sitte ymmärsit täysin väärin...

...Jos sää kerran jotain lainailet niin lainaisitko koko jutun siihen liittyvine edellisine lainauksineen...
Kyllä mä lainasin ihan oikeaa miestä, kyse on siis väärinymmärryksestä. Mun mielestä ilmaisulla "ajaa kolarin" viitataan syyllisyyteen. Kolariin joutuminen - tai vaikka yliajetuksi joutuminen - olis tässä tapauksessa ollut ymmärrettävämpi tapa sanoa asia.

Olen pahoillani, että ymmärsin väärin tarkoitusperäsi.

En rupea silti jatkossakaan lainaamaan pitkiä viestiketjuja kokonaisuudessaan, tällä tavalla mielestäni foorumin luettavuus pysyy parempana. Tässä tapauksessa ei ollut sellaista asiayhteyttä, jonka lainaaminen olisi estänyt yksittäiseen ilmaisuun kohdistuneen väärinymmärryksen.

...Nyt sää kyllä lainasit väärää miestä tai sitte ymmärsit täysin väärin...

...Jos sää kerran jotain lainailet niin lainaisitko koko jutun siihen liittyvine edellisine lainauksineen...
Kyllä mä lainasin ihan oikeaa miestä, kyse on siis väärinymmärryksestä. Mun mielestä ilmaisulla "ajaa kolarin" viitataan syyllisyyteen. Kolariin joutuminen - tai vaikka yliajetuksi joutuminen - olis tässä tapauksessa ollut ymmärrettävämpi tapa sanoa asia.

Olen pahoillani, että ymmärsin väärin tarkoitusperäsi.

En rupea silti jatkossakaan lainaamaan pitkiä viestiketjuja kokonaisuudessaan, tällä tavalla mielestäni foorumin luettavuus pysyy parempana. Tässä tapauksessa ei ollut sellaista asiayhteyttä, jonka lainaaminen olisi estänyt yksittäiseen ilmaisuun kohdistuneen väärinymmärryksen.
Eipä mitään, se voi olla tää pohojois-pohajanmaan murre ja tajunnan taso myös joka aiheuttaa väärinymmärryksiä
biggrin.gif

Eipä mitään, se voi olla tää pohojois-pohajanmaan murre ja tajunnan taso myös joka aiheuttaa väärinymmärryksiä
biggrin.gif
Siitähän se johtuu. Mä seurustelin muutaman vuoden yhden mimmin kanssa, joka oli Pattijoelta kotoisin. Ei ihme, että mulla paloi käpy välittömästi...  
tounge.gif
Toivottavasti ei oo sama minkä määki jätin kesken moporeissun seisoon bussipysäkille, huuteli vielä perään että inhoo motoristeja
tounge.gif

033102beer_1_prv.gif

Tänks, kuten myös sinäkin olet piikeistäsi huolimatta ja jopa niiden vuoksi mukavan tuntuinen heppu ja huomaan että kestät kyllä pikku naljailun joksi tuo edellinen olikin tarkoitettu
tounge.gif

Tää on vaan välillä semmoista että kun omalla ajatuksella kirjoittaa, toinen lukee sen omallaan
biggrin.gif
Varatkaa huone.

ekillä on selvästi prioriteetit kohdallaan. Mopo nutullaan ja ukkoa raahataan ambulanssiin, niin eikun kuvaamaan että miten mopon kävi. Asennetta
bowdown.gif

Muista ensi kerralla käyttää pitkiä valoja. Ei ne sitten aja päälle
tounge.gif

Kaikennäköistä sattuu kun mopolla ajelee...tulee mieleen tämmönen tapaus...kaveri ajeli ihkauudella mopedilla katselee minkä väristä savua tulee äänenvaimentimesta ja rysähti suoraan auton ikkunasta sisään...osathan aina voi uusia...nythän olisi hyvä tilaisuus vaihtaa bemu vaikkapa japsiin...

Hyvä ettei tullut pahempia vammoja kuin pelkkkää särkyä.

Rautaa saa uutta mutta esim rikkinäistä selkärankaa, niskarankaa on vaikeampi korjata. Eikä aina tule edes koskaan kuntoon.
Että aika hyvin kai selvisit?

Moottoripyöräily on vaarallista.

Aiot varmaan korjata pyörän. Kannattaa hankkia liukupalat pemarin luotettavaan perään ettei tule naarmuja.
Vanhoissa pemareissa oli suojakaatumaraudat jotka suojaa venttiilikansia.
Nuo uudet hiilikuitusuojat ei näköjään kestä.
Olisiko paras värkätä vanhanmalliset suojaraudat kuten vanhoissa poksereissa?  

Kiitoksia hienoista kuvista ja kuvareportaasista.

Raportoi sitten miten mopo tulee entistä ehompaan kuntoon:

bowdown.gif

Hyvä tuuri käynyt ek@:lla ja hyvä niin. Tuossa ois kyllä ollu optiot hiippakunnan vaihtamiseen. Se täytyy kyllä sanoa, että aivan satavarmaan olisin itsekin tuollaista vesilammikkoa koettanut kiertää. No, ehkä muistaa tämän tilanteen, kun seuraavan kerran ajaa jossain tunnelissa tms, vaikka niitä Suomessa onkin kovin vähän.

Ei muuta kuin buranaa pärstään ja tyytyväisenä siitä, ettei sattunut pahemmin!

Ei pysty ymmärtämään, että joku on niin munaton, että teilaa moottoripyörän ja pakenee paikalta. Haiskahtaa aika pahasti rattijuopolta.
No ei siinä kukaan paennut kai paikalta. Yksi auto oli nokka tulosuuntaan tuolla sulkuviivan puolella ja toinen auto oli kokakkain tunnelin seinää vasten. Kai ne olivat törmänneet kanssa toisiinsa. Tuo pyörähtänyt auto kai sitten mua pökkäsi. Lisäksi siihen mun taakse pysähtyi yksi auto ja siihen täräytti yksi pakettiauto, mikä ajoi vähän matkaa ja pysähtyi mun etupuolelle. Sitten siihen tuli ambulanssi ja mut vietiin puoliväkisin sairaalaan, ennen kuin sain mitään nimiä tai rekisteritunnuksia tai muutenkaan mitään selkoa tapahtumista. Kai ne poliisit ne ovat ottaneet ylös, mitä menin asemalle eilen selvittämään. Kolme tuntia jonottelin, että pääsin poliisin juttusille. Viisi poliisia höpötti vaan keskenään ja muita seilaili lässyttämässä edes takaisin, mutta vain yksi teki töitä papereiden kanssa. Sielläkin tehtiin paperi, jota nyt en täysin ymmärtänyt. Ymmärsin kyllä sen, että väärästä ilmiannosta saa 7kk-2vuotta linnaa. Kai allekirjoitin vitutuksessa paperin, jossa tunnustin ajaneeni takapyörä edellä autoa päin.

No eiköhän tämä tästä selvene.
Prkl, olis saattanut tulla haikia huominen kun yksin rupeaa autojen ketjukolareissa pyörän kanssa seuraa pitämään.
omg.gif

Back