• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Taajamassa rauhallisesti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timberline
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mukana, tottakai ja ilman sädekehää
cool.gif

Joo kaikki saa ajaa tyylillään, totta kai. Viime vuonna moni taajama kolari johtui nimenomaan kovista vauhdeista. Ja tosiaan siellä liikkuu noita puusilmä polkupyöräilijöitä ja kävelijöitä seassa. Olisi vaan ikävää lukea että joku motoristi tappoi jalankulkijan.
Kun ajetaan niin sitten mielummin tuolla muualla kun taajamassa.
Näinpä. Onhan se toki vaikea pitää sallituissa nopeuksissa - ainakaan omaa pyörää kun noihin "kävelyvauhteihin" ei ole luotu, mutta mieluummin pyrin valitsemaan rauhallisen ajotavan siellä, missä joku jalankulkija/pyöräilijä/pikkumuksu yhtäkkiä saattaa hypätä eteen aiheuttaen ikäviä tilanteita. Mutta onneksi jokaisella on valinnan vapaus tehdä omat ratkaisut - ja elää niiden ratkaisujen mukaan  
smile_org.gif
Ja ei sen puoleen, kyllä sitä itsekin tulee välillä lipsuttua, mutta pyrkimys on rauhalliseen ajotapaan tietyillä alueilla.

Mukana vaikkei normiajosta poikkeekkaan.

Taajamat ja kylien, isojen risteysten yms kohdat nätisti ja tarkasti, muualla voi sit vähän joustavammin.

Samalla yks mun tärkeimpiä sääntöjä liikenteessä on:
Suojele pienempiä ja ole avulias ja kohtelias isommille.   - mopolla pidän erityisti huolen etten ajele kävelijöiden ja pyöräilijöiden päälle tai säikyttele ja annan tietä kun kuuluu. Pienemmät on aina osumassa alakynnessä. Toisekseen ajelen silleen etten turhaa haittaa autojen ja erityisesti raskaan liikenteen menoa, koska niillä on kömpelömpi liikkua.
Autolla sit motot kuuluu pienempiin.

edit: kun luin ton ite - kuulosti aika mummolta, mut ei se oo. se vaan tarkottaa TURHIEN riskien välttämistä ja hallintaa, kohteliaisuutta. Noiden ajatusten puitteissakin voi ajella ihan "rennosti" - esim. se voi olla ihan vaan semmonen et maantiellä ohittaa polkupyöräilijät kokonaan vasemman kaistankautta kun on tilaa - eikä1-2metrin päästä 100km/h nopeuserolla.

Näin minä. muut saa päättää oman käyttäytymisensä ja mä saan olla siitä mitä mieltä haluan.

062802moto_prv.gif

Tuntuvat poliisit oikeen kyttäävän noita pyörien nopeuksia taajamissa nyt urakalla. Itse olin tänään ajamassa ja nopeus n.55-56 50 rajoitusalueella, niin tuli siviilimondeo vastaan ja heti kohdalla ajoi tien sivuun ja olin aivan varma että nyt lähtevät perään, mutta ei onneksi, mutta kyllä sydän pompotti hetken aikaa, vaikka itse 97% ajelen nopeusrajoitusten mukaan.

Eli ajellaan varovasti siellä taajamassa.

Eilen poliisit ajeli perässä pitkin kaupunkia jonkin aikaa n.10m päässä "silmä tarkkana".
biggrin.gif
Kummasti ei tehnyt mieli kiihdytellä talojen välissä.

Yleensä ajelen taajamassa todella hissukseen ja 30km/h rajotuksetkin otan tunnollisesti, koska niissähän niitä tutkia on poliisin tehokkainta pitää. Muutenkin pyrin olemaan tarkkana ihan oman turvallisuuden takia.

Taajamassakin on kuitenkin isoja ja hyviä teitä, joissa ei ole juurikaan risteävää liikennettä ainakaan ilman liikennevaloja, näissä paikoissa saatan "ajaa liikennevirran mukana".
tounge.gif

Kiristääkö vanne päätä? (Tarkoitan sillä sädekehää).

Huvittaa, kun jengi ottaa iltasella saunakaljan, noh, siitä amatoori heti kanniin. Sitten hurskastelemaan! Miettimään omaa hyvyyttä ja vetomiesten pahuutta.

En ole piiiiitkään aikaan nauranu näin makeasti!

Ajakaa miten ajatte, mä ajan omaa ajoa. Ihmisen täytyy olla jotenkin elämäänsä kyllästynyt virkamies kun fetissinä on ohjeistaminen.
+1
Ihme jeesustelua  
biggrin.gif
. Saman lailla mennään ku aina ennenki.
Pakko nayttaa kylilla, kun ei tiella/radalla riita rahkeet?

Musta nää "kampanjat" ja lupaukset on ihan saatanan typeriä ja lapsellisia...
Mun mielestä on kovin lapsellista torpata jonkun toisen idea noin rumalla tavalla.  
sad_orig.gif
Nyyh.

Mihn nää muka johtaa? Kuka muistaa ajaessaan että oli kampanjassa mukana? Yhtä tyhjän kanssa, porukka ajaa niinkuin parhaaksi näkee.

Kun jokainen vaan hoitas oman tonttinsa, mutta ei, toisia pitää päästä ohjeistamaan. Kun näitä todistuksia lukee, niin monissa on tarkoitus että MUUT ajavat rajoitusten mukaan, itselle sallitaan lipsuminen kyllä.

Keskittykää siis omaan ajoonne ja jättäkää toisten kyttäys ja moralisointi. Jos joku menee ohi, ei kannata vetää herneitä, menee vaan oma ajelu pilalle.

Kiristääkö vanne päätä? (Tarkoitan sillä sädekehää).

Huvittaa, kun jengi ottaa iltasella saunakaljan, noh, siitä amatoori heti kanniin. Sitten hurskastelemaan! Miettimään omaa hyvyyttä ja vetomiesten pahuutta.

En ole piiiiitkään aikaan nauranu näin makeasti!

Ajakaa miten ajatte, mä ajan omaa ajoa. Ihmisen täytyy olla jotenkin elämäänsä kyllästynyt virkamies kun fetissinä on ohjeistaminen.
Kauan tämä kestikin,arvasin oikein vielä kirjoittajankin,kyllä nauratti.

Back