• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Taajamassa rauhallisesti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timberline
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Viime vuonnahan joku vastaavan lupauksen antoi ja sai monta postausta asiasta. Eli pidetään taajamissa nopeus rajoitusten mukaisena. mä lupaudun tähän.

Me too,
ei ole koskaan tuottanut vaikeuksia ei edes kotilolla. Lisäksi jalankulkijat suojatiellä arvoon arvaamattomaan -- mä pysähdyn aina, vaikka pääsääntöisesti hidastan ennakoivasti vauhtiani niin, ettei edes tarvitse pysähtyä ;)

Mun ennätys muuten on Turuntieltä Helsingin keskustan läpi Itäväylää pitkin kulkien Herttoniemen teollisuusalueelle, niin että kertaakaan ei ole tarvinut pysähtyä. Tämä iltapäivällä ja raskaalla kalustolla. Tämä vähän OT, mut olen ylpeä siitä, vaikka muut saavat olla asiasta mitä mieltä tahansa.

Kovasti mietin, jos huomenna korkkais kauden -- täytyy tutkia sää. Turvallista ajokautta kaikille
062802moto_prv.gif

t.Tonza

Musta nää "kampanjat" ja lupaukset on ihan saatanan typeriä ja lapsellisia, mutta joo, näin mä ajan:

- autolla en aja koskaan ylinopeutta. Se on typerä laite mun varallisuudessa kuitenkin.

- jos rajoitus on 50km/h tai alle, en aja ylinopeutta. Mitä järkee kaupungissa on kaahata muutenkaan.

- taajaman ulkopuolella ajan vähän alle sen kun uskallan. Silloin se on hauskaa. Enkä katsele rajoituskylttejä.

Näillä mennään. Noin puolet ajosta rajoitusten mukaan, joten sakkojen tod näk on noin 50%. Se on paljon vähemmän kuin ennen jolloin kaahasin aina. Tuolla Keski-Euroopassa tuntuu että tutkat on kylissä, niissä siis hiljaa. Alppiteillä en ole tutkia nähnyt. Musta se olis hyvä noin täälläkin.

mä syyllistyn aina siihe etten noudata rajoituksia ja en ihan heti myöskää pysähdy jos sedät näkyy...näin se vaan on en ylpeile sillä mut hyvin oon pärjänny vaikka pientä ylkköstä ajelee ja tähän mennessä ole tullu hankaluuksia...kaikki muut säännöt liikentees tai taajamassa siis niin oon noudattanu oikeastaa pilkulleen ja niin pitääki mut kunha nyt sais ton taajamanopeudet aisoihi =/
062802moto_prv.gif

Mun ja naapurin tytöt leikkiin ulkona ja vaikka on teroitettu tiellä liikkumista (meillä ei ole jalkakäytävää) niin PLS... Vanha Porvoontie 340 - >358 (2km Palmenin kaupan molemmin puolin)ajakaa se 50km/h mikä on rajoituskin.

Nyt on sauma näyttää tuning teroille, että motoristi on fiksu...

Kaupungissa ja asuinalueella kyllä pyrin ajamaan rajotuisten mukaan. Tarpeeksi pienelle kun vaihtaa, niin ei nouse nopeus vahingossa.

En halua omalletunnolle sitä, että ylinopeudella olisi mitään tekemistä sen kanssa, että ajan jonkun lapsen päälle, joka arvaamatta ryntää siihen tielle. Eihän sitä sallitustakaan nopeudesta välttämättä saa väistettyä/jarrutettua, mutta ainakaan ei lisää itse riskiä kaahottamalla...

Viime vuonnahan joku vastaavan lupauksen antoi ja sai monta postausta asiasta. Eli pidetään taajamissa nopeus rajoitusten mukaisena. mä lupaudun tähän.
Kannatan tätä.

Kaupungilla pyöriessä jää kyllä pahasti jalkoihin mutta satasen rajoituksella nämä "kiirehtijät" yleensä ajaa sitä samaa 90km/h mittarinopeutta, mieluusti vasenta kaistaa
nixweiss.gif

Kiristääkö vanne päätä? (Tarkoitan sillä sädekehää).

Huvittaa, kun jengi ottaa iltasella saunakaljan, noh, siitä amatoori heti kanniin. Sitten hurskastelemaan! Miettimään omaa hyvyyttä ja vetomiesten pahuutta.

En ole piiiiitkään aikaan nauranu näin makeasti!

Ajakaa miten ajatte, mä ajan omaa ajoa. Ihmisen täytyy olla jotenkin elämäänsä kyllästynyt virkamies kun fetissinä on ohjeistaminen.

Huvittaa, kun jengi ottaa iltasella saunakaljan, noh, siitä amatoori heti kanniin. Sitten hurskastelemaan! Miettimään omaa hyvyyttä ja vetomiesten pahuutta.

Ajakaa miten ajatte, mä ajan omaa ajoa. Ihmisen täytyy olla jotenkin elämäänsä kyllästynyt virkamies kun fetissinä on ohjeistaminen.
tottakai vanne kiristyy kun on kaikenmaailman nysväriä maantiellä
biggrin.gif

täysillä taajaman ulkopuolella
062802moto_prv.gif

Annoitteks joskus aikaisemmin neitsytlupauksen?

KihiHihIIi! En viitsi edes kertoa, mitä siinä yhtälössä tilastollisesti tapahtuu.

Here we go again...

Ok, lupaan ajaa varovasti ja tarkkaavaisesti taajamassa, kuten tähänkin asti. Ja nopeuskin on yleensä rajoituksen mukainen, jos rajoitus otetaan ajalta jolloin taajamatiellä ei ollut päällystettä, katuvaloja, pyörätietä eikä alikulkukäytäviä.

+1
Ihme jeesustelua
biggrin.gif
. Saman lailla mennään ku aina ennenki.

Mulle noi taajamien 30 km/h on lähes mahdottomia ja luulempa, et noilta jeesustelijoiltakin joskus lipsahtaa, seuratkaapa vaan nopeuksianne...

Joo kaikki saa ajaa tyylillään, totta kai. Viime vuonna moni taajama kolari johtui nimenomaan kovista vauhdeista. Ja tosiaan siellä liikkuu noita puusilmä polkupyöräilijöitä ja kävelijöitä seassa. Olisi vaan ikävää lukea että joku motoristi tappoi jalankulkijan.
Kun ajetaan niin sitten mielummin tuolla muualla kun taajamassa.

Back