• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suzuki Sv 1000S

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemppo87
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Laita vakuutukset IF:iin niin saa laskut 6x vuodessa eikä mee lisämaksua.
Aika kätevää lasku tulee joka toinen kuukausi.........:orgmp:.......ajoit tai et

ts18056 sanoi:
Saahan tuon halutessaan maksaa yhdessä erässä. Harvempi vaan taitaa niin tehdä? Ja kukaanhan ei kiellä laittamasta noiden pikkuerien yhteydessä sivuun niitä kesän isompia eriä varten?

:thumbup: Näin on homma toiminu ainaki tääl ilman murheita tasa-eristä ja itelleni kuitenkin halvin yhtiö...tän vuoden kilpailutukset viel kyl tekemäti :)

Niin tai näin, aina väärinpäin :grin:

Muistaakseni kysyin tuolla aikaisemmin jo öljyistä, että mitä olette käyttäneet ja joku kohtelias vastasikin että Teboilin 15w50 superbikea.

Suositushan tuohon on 10w40 mutta onko sillä oikeasti merkitystä kumpaa käyttää jos ajo on pääosin mutkatietä ja taajamaa mutta radalle ei koskaan mennä tai muuten vedetä kauhean isoilla kierroksilla..?

Cebariin laitoin joskus Motorexin 10w40 mutta 60e/kannu osoittautui yhtä toimivaksi kuin puolet halvempi "Pirkka" öljy.

svzuki sanoi:
... Minua pännii Pohjolan laskutus etupainotteisesti ja isoimmat laskut tulevat kevättalvella ja alkukesästä. Loput erät ovat muutaman kympin suuruisia. Kun laskut ovat suuruudeltaan kovin erilaisia, lähes koko idea eriin jakamisesta katoaa. Keskustelin asiasta Pohjolan virkailijan kanssa ja painotusta ei voinut muuttaa, mutta sen sijaan vaihdoin neljästä erästä kuuteen, koska se ei tuo lisäkustannuksia ja jakaa ajallisesti laskua paremmin.
...

Jumalauta noita Pohjolan laskueriä:
1. 116,87e
2. 212,55e
3. 202,28e
4. 78,29e
5. 31,69e
6. 31,81e
Eivät ole oikein tasasuuruisia eriä. Tämähän on vain pers-aukisten tirinää, kun pitää laskuja paloitella. Ei mulla muuta.

500km myöhemmin: vaihteet menee nätisti sisään eikä mekaaniset äänet ole kasvaneet.

Voi olla että tätä litkua menee jatkossakin.

Mulla on omassa SV:ssä pikkusen sitä ongelmaa, että polttelee tavaraa pakoputkessa. Ei läheskään aina, mutta joskun moottorijarrutuksessa poksauttaa :grin: Laitteessa on Devilin vaimentimet (ilman DBkillereitä) ja se on niille ihan säädettykin oman boksin rajoissa.
Tekeekö nä laitteet tuota ihan aina ja normaalisti, vai onko se merkki jostain säätötarpeesta. Liian laihat seokset? ruiskurunkojen synkka pielessä? Kaasukahvan/vaijereiden säädöt äkkisten tsekkasin ja ei jää "kantamaan"...

Taitaa olla ihan luonnolinen asia näissä twineissä. Itellä samat putket, ja mutulla vois sanoa että väheni huomattavasti, kun vaihdoin iridium tulpat.

Mulla on PAIR tulpattu eikä ammu putkeen vaikka mitä tekis. Putket kyllä leo vinceä, killereillä tai ilman.

PuunHalaaja sanoi:
Mulla on omassa SV:ssä pikkusen sitä ongelmaa, että polttelee tavaraa pakoputkessa. Ei läheskään aina, mutta joskun moottorijarrutuksessa poksauttaa

TVV sanoi:
Mulla on PAIR tulpattu eikä ammu putkeen vaikka mitä tekis. Putket kyllä leo vinceä, killereillä tai ilman.

Itsekin tulppasin PAIRin pois pelistä ja siihen loppui se paukuttelu kun himmasi kaasua :WAZAAP:

Mikä lienee tämä PAIR, mikä pitäisi tulpata? Jep. SV1000S:ni poksauttelee aika ajoin. Olen vaivannut päätäni sillä, onko se merkki jostakin vaarallisesta, vai pidänkö sitä vain ominaisuutena.

ted sanoi:
Mikä lienee tämä PAIR, mikä pitäisi tulpata? Jep. SV1000S:ni poksauttelee aika ajoin. Olen vaivannut päätäni sillä, onko se merkki jostakin vaarallisesta, vai pidänkö sitä vain ominaisuutena.

http://www.chewys-stuff.co.uk/

Vasemmalta valikosta "Pair Kits" ja sen jälkeen "SV 1000 kit"

Samalla sivulla on selitetty miten PAIR toimii. Tulppauksen voi tehdä myös helpomminkin eli jätät sen pumppu-solenoidihässäkän sinne paikoilleen ja tulppaat vaan sen letkun mikä lähtee ilmanpuhdistimen kopasta tuolle pumpulle.

M: Suzuki SV1000S vm. 2003:ssä ollut SW-Motecin Sport Rack takateline, eli pieni tarakka.
Löytynee kuvaa myös SW-Motecin sivuilta.
Itselläni oli siinä Bags Connectionin tankkilaukku Quik Lock Evo-pikakiinnityksellä ja toimi hyvin.
Tuote on Helsingissä.

Tarakka 40 €

Kuvia voin laittaa kun ei saa ladattua tänne Jpeg pro kuvia.
kajosma@gmail.com

Helou,

Uusi sv1000s kuski ilmoittautuu!
Tänään tuli haettua vanhempi k3 ajoon.

Pitääpä kahlata foorumi lävitse.

-Jari-

Edit: sehän laukesi, jätetään suzukit rauhaan hetkeksi.

Viimeksi muokattu:
Moro!

Onkos kellään tullut vastaan SV 1000:ssa julmettua tärinää kierrosten noustessa?
Tottakai vinkkelissä nyt jonniverra tärinää on, mutta tämä tärinä alkaa siinä 5500rpm maissa ja on semmonen tärinä et koko pyörä tärisee niin, että jalat ja kädet puutuu ihan ja rupee tikuselee lyhyenni ajon jälkeen (about 50km riittää). Ihan niiku ois joku massa epätasapainossa, mutta mikä? :blink:

Olen pyörään laittanut Werksin modaaman kytkinkruunun, joten kyseessä ei ole 3-4k rpm välillä esiintyvä kytkimen väljyydestä johtuva tärinä. Viime kesänä org. kuntosella kytkimellä ei ollut tätä puutumis/tärinä ongelmaa, mutta alle 4krpm pyörä oli aika kauhee ajettava. En nyt oikein jaksa uskoa, että koneistettu kytkinkruunu vois olla epätasapainossa. :O
Werksillä ollu muutamia juttui, et kone kehittäny tärinän rempan jälkeen, mut se on johtunu muusta, kuten vauhtipyörän magneeteista, löystyneistä pulteista, sytyttämättä jättävistä tulpista yms...

Tähän mennessä olen tsekannut seuraavat:

- Vauhtipyörän magneetit, OK, kaikki kiinni, oikeilla paikoillaan ja paloja ei puutu
- Kytkimen kasauksen remontin jäliltä, sekin OK, purin ja kasasin täysin
- Sekundääriläppien synkka, OK, säädin anturin kohilleen huolto-oppaan mukaan
- Kaasuläppien synkat, OK, omatekone mittari nii tasas ku mahdollista
- TPS säädetty
- Commander V otin kokonaan irti, ei vaikutusta. Sisässä ollu dynojetiltä ladattu valmiskartta.
- Venttiiliväljykset, kaikki oli toleransseissa
- tosin venttiilejä tsekatessa huomasin et etummaisen sylkän tulppa oli aika vaalee et kuin ois laihal ja
taemman sylkän tulppa taas aika ruskee, kuin vähän rikkaalla. Voiko V2 koneen epätasaiset seokset
sylintereiden välillä aiheuttaa tärinää?

Vielä tsekkaamatta:

- tulpat vaihtaa uusiin normitulppiin (tällä hetkel ~8tkm ajetut Iridiumit)
- ruiskusuuttimet paskaset? Pyörällä kuitenni ajettu se 50tkm jo ja tuskin kertaakaa putsattu?
- ???

Pyörässä tehot omasta mielestä normaalisti tallella. Nostaa etutassua kivasti sekä kiihtyy ja kulkee. Radallaki pysyy hyvin matkassa, jos uskaltas vaan viel ajaa mutkiin lujempaa. Mut se tärinä, se on aina läsnä.

Eli kaikki mahdolliset ideat otetaan vastaan. Asialla sinänsä vähän kiire ku lähen tuossa 26.7.2016 Norjaan Lofooteille tuolla mopolla nii ois ihan kiva jos ei tärisis, ainakaan nuin pahasti. :no:

Naali sanoi:
Helou,

Uusi sv1000s kuski ilmoittautuu!
Tänään tuli haettua vanhempi k3 ajoon.

Pitääpä kahlata foorumi lävitse.

-Jari-

Edit: sehän laukesi, jätetään suzukit rauhaan hetkeksi.
Saako kysyä mitä meni?

https://vimeo.com/199447708

Kyssäri, tuossa vasemmalla puolella on tuo jälkiasennus vaihdenäyttö. Onko se myös mahdollisesti jotain muuta? Pyörä seissyt ja akku tyhjentynyt. Eilen ostin pyörän, vilkutti tuossa näytössä moottorin käydessä p tai d:n näköistä kirjainta. Tänään mopoa puunatessa katselin ja tuo palikan alapuolelta löytyi kolo. Kokeeksi tökkäsin varovasti ruuvarilla, näyttö muuttui vilkuttamaan A:ta. Siis what, kertokaa viisaammat. Minulla ei ole tuollaista ollut aiemmin missään pyörässä.

Viimeksi muokattu:
Kyssäri, tuossa vasemmalla puolella on tuo jälkiasennus vaihdenäyttö. Onko se myös mahdollisesti jotain muuta? Pyörä seissyt ja akku tyhjentynyt. Eilen ostin pyörän, vilkutti tuossa näytössä moottorin käydessä p tai d:n näköistä kirjainta. Tänään mopoa puunatessa katselin ja tuo palikan alapuolelta löytyi kolo. Kokeeksi tökkäsin varovasti ruuvarilla, näyttö muuttui vilkuttamaan A:ta. Siis what, kertokaa viisaammat. Minulla ei ole tuollaista ollut aiemmin missään pyörässä.

Oiskohan tuommonen Healtechin valmistama Gipro-vaihdenäyttö kyseessä: https://www.storm-motor.fi/media/uploads/ohjeet/GIPRO-S0x_kayttoohje.pdf

Samalla näyttää kyllä, toki tuosta mopossa kiinni olevasta on tekstit liki hävinneet. Kokeilin ohjeiden mukaisesti, näyttö ei näytä mtn ellei ole pyörä käynnissä. Nyt vilkuttelee d:tä, painaa nappia sen 3sek ja päästää irti niin ei anna säätää kirkkautta niinkuin ohjeessa. Palaa heti vilkuttamaan d:tä. Olisko sökönä...

svheebo sanoi:
Samalla näyttää kyllä, toki tuosta mopossa kiinni olevasta on tekstit liki hävinneet. Kokeilin ohjeiden mukaisesti, näyttö ei näytä mtn ellei ole pyörä käynnissä. Nyt vilkuttelee d:tä, painaa nappia sen 3sek ja päästää irti niin ei anna säätää kirkkautta niinkuin ohjeessa. Palaa heti vilkuttamaan d:tä. Olisko sökönä...

Tuossa Juskan linkkaamassa käyttöohjeessa "d" = default, A = adjust. Katso kohdat 5.3 - 5.6, varmaankin joudut tekemään uudelleenopetuksen.

Back