lapiomies sanoi:Tuli hankittua tämmöinen 2003 mallinen pelastettavaksi museoinnilta... omistajan manuaali on jäänyt jonnekin matkalle ja googlella ei oikein meinaa löytyä, olisiko täällä kenties jollain sähköisessä muodossa? Samoin tehtaan huoltomanuaali kiinnostaa.
Ajatus oli vaihtaa takavanne leveämpään (5,5") kun vakio 4,5" on vähän kaponen ulkonäön puolesta. Samalla rengaskoot päivittyisivät hieman tuoreemmiksi. Ilmeisesti 96-03 1200 Banditin vanne menee tähän vaan laakerit vaihtamalla jos käyttää F:n omaa vetopakkaa. Onko kellään kokemusta aiheesta?
Ylimääräiseksi jää myös Givin laukkuteline kolmella laukulla, jos joku haluaa ne ostaa niin YV:tä kehiin.
Jos jollain on ylimääräinen kauhukahva penkin taakse, niin saa tarjota
Moro.
Jos lontoo taittuu niin tuolta löytyy hyvin infoa www.katriders.com.
Tuolta pitäs löytyä muis nuita huoltomanuskoja, tai ainakin on löytynyt, tuolla foorumilla on useat linkin kuolleet aikakausilehtiä sitten jo.
Sitten tuohon vannejuttuus, niin siihen et kyl tule ilman isoja muutoksia saamaan tuota 5,5" vannetta. Siinä on käytännössä kaks järkevää vaihtoehtoa miten edetä. Kolmas ja neljäs työläämpiä. Vaihtoehto 1 helpoin ja 4 vaikein.
1. Laitat nykyselle takarenkaalle 170 leveen kumin, jonka valmistaja lupaa et sitä voi käyttää 4,5" vanteella.
2. Teen haarukkaan jatkot et vanne siirtyy taaksepäin niin paljon et 180 kumi sopii pyöriin. Ajo-ominaisuudet vaan kärsii moisesta.
3. Levennät koko haarukkaa, siten et siellä sopii oleen se leveempi kumi. Org. geometriat säilyy kohillaan.
4. Koko haarukan vaihto, takahäkin, jalkatappien ja jousitus geometrian rakentaminen uusiksi.
Kaikista helpoin vaihtoehto saada leveempää kumia sun "post-kattiin" taakse on hommata sellanen 170 rengas, jonka valmistaja lupaa et saa asentaa myös 4,5" vanteelle ilman et profiili menee vääräksi. Tämmösie renkaita on mm. Pirellin valmistamina. Itselle moinen ei olis toiminu ku, pre-katissa on vaan 3,5" takavanne niin siihen ei paljo 150 levempää laitella. Tällei tehtynät et kuiteskaan jää käytännössä kuin 10mm tavoiteleveydestä joka 5,5" vanteella olis saavutettavissa eli 180 rengas.
Näistä vaihtoehdoista helpoin tuo 170 kumin metästys, sitten toisena toi haarukan levennys. Aikonaan kokeilen haarukan vaihtoa itse ja totesin, ettei taidot riitä jousitusgeometrian oikein tekemiseen.
Tuo haarukka vaatii levennystä kun se on niin kapee just siitä kohtaa missä kumi on leveimmillää, ettei sinne mikään isompi vanne+kumi sovi ilma modia. Levennyski sinänsä oma homma. Itse olen moisen tehdyt -94 malliin eli "pre-kat" ja laittanut suoraan gen 1 busan 6" vanteen ja sen takkie piti mm. eturatasta siirtää ulospäin et sai ketjulinjan takas suoraksi.
Tietenni jos haluat ruveta vannetta vaihtaan ja leventään haarukka niin tuosta löytyy hyvät ohjeet. Nuilla mää menin ja lisäsin ite vielä vahvennustaki kun konetehoaki on mulla kasvatettu ihan kiitettävästi tässäkin vaiheessa omaa projektia:
https://katriders.com/forum/suzuki-katana-forums/suzuki-katana-talk/long-term-projects/44855-pictorial-katana-swingarm-mod-to-fit-gsxr-wheel?t=93142
Janne